Citat:
Ursprungligen postat av
indirektreklam
Har själv aldrig haft en partner med lika intressen eller ens värderingar och hur man ser på världen och livet.
Det i sig är inga problem.
Men det kan kännas lite ensamt och förminskande ifall ens intressen inte är accepteras av partnern, eller att det kan kännas lite tråkigt om man är i extas över sitt projekt men ens partner då inte förstår vad man gör.
Kanske rakt av tycker att man har en pinsam hobby.
Min utmaning till mig själv borde vara att träffa någon som jag har något gemensamt med, även om det bara är något litet.
Men då finns ju risken att jag känner mig förstådd. Och det är ju läskigt.
Jag är uppvuxen med föräldrar som har egna intressen och sedan har dom nått litet gemensamt.
Det har funkat för dom trots att dom inte förstår varandra men ändå på nått sätt ändå förstår varandra.
Jag har alltid varit ensam i mina intressen och folk har alltid tyckt att jag är lite av ett weirdo.
Har provat att öppna upp mig mer och bjuda in till mina intressen.
Det är nog grundläggande att man har respekt för att man har olika intressen. Att leva med någon som tycker man engagerar sig i saker som är löjliga eller meningslösa måste vara förödande, själsdödande.
Man ska heller inte glömma att en sådan situation kan uppstå även om man på ytan har "samma" intressen men åt olika håll, olika specialiteter. Det kan kväva glädje. Inte bara i ett förhållande utan - än värre - för ett eget speciellt nisch-intresse.
Sånt gör man inte mot någon man älskar och innerligt tycker om, då är det på riktigt fel på någon eller någonstans.