2026-02-22, 18:23
Avstängd
kyrkstockens avatar
Ett bostadsområde med dyra villor. Tryggt och bra.
Citera
2026-02-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Så då frågar jag en gång till. Hävdar du att polisen har skyldighet att köra tillbaka dig eller inte? Om ja, vilket lagrum hänvisar du till?
Polisen har en skyldighet o ersätta mig för att jag ska kunna ta mig till bilen igen, eftersom jag var helt oskyldig o 100% nykter. Likande har du när du tappar körkortet, du får en lapp så du kan fortsätta köra två dagar till, dvs tid att ta dig hem utan extra kostnader med bil bärgning osv.
Senast redigerad av hjorten16 2026-02-22 kl. 18:29.
Citera
2026-02-22, 18:26
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Ja det är också bra
Citera
2026-02-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag sov 2 veckor ute i Kista på det sättet precis när pandemin bröt ut (i Januari alltså)
Varför sov du ute i Kista? jag vill gärna veta mer om det är relaterat till corona

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det är stor risk att de boende är mer observanta och kanske ringer polisen.
Citera
2026-02-22, 18:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag har alltid haft värmeljus som nödutrustrning i bilen, just för att ett ljus gör mer skillnad än man tror. Förutom de extra graderna värme får du även något mysigt att titta på. En konservburk med två värmeljus i gör susen.

Puss.

Så nu dubblade du det till två. Snart skriver du 10 st...
Citera
2026-02-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag var i göteborg förra veckan och körde hem på torsdag eftermiddag.
Då jag hade 60 mil kvar att köra och var trött så stannade jag på denna parkeringsficka vid kl 21.00.

https://www.google.com/maps/@58.3371636,12.6174072,3a,75y,57.36h,79.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1srWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D10.26092273841769%26panoid% 3DrWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg%26yaw%3D57.35866114149662 6!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDIxOC4wIK XMDSoASAFQAw%3D%3D

Jag somnade med bilen avslagen och vaknade igen kl 02.00.
Jag startade bilen för att få upp värmen och en havtimma senare ser jag en bil parkerar bakom mig och någon kommer ut med en ficklampa, tänkte direkt det var polisen och det var det också.
Han kom fram till förarsidan och lyste med lampan i ansiktet på mig där jag satt och åt min jävla macka.
Jag visade körkort och han började fråga ut mig vad jag gjorde.
Jag ska hem sa jag och av ingen anledning alls skulle dom söka igenom bilen samt fick både blåsa.

Bilen va en ny hyrbil så det var inte så att jag satt i en skum jävla gammal blatte-bmw med tonade rutor.
Jag har varit med om samma sak en gång förut och då hade jag en annan bil och vari norra sverige.
Jag är inte kriminell eller nåt men jag tycker ändå det är obehagligt att bli kontrollerad sådär mitt i natten.

Nu undrar jag, var ska man sova om man vill sova i bilen?
Ska man ha bilen på hela tiden och väcker det mindre uppmärksamhet än om det bara står en nedsläkt bil där?
Nåt annat man ska tänka på?
Ska man ha alla lysen tänd inne i bilen så polisen ser att det sitter nån där?
Känns som man iaf inte vill sova i bilen på typ parkeringen på ica iaf för det lär väcka ännu mer uppmärksamhet.

Bra att polisen kollar upp det. Det betyder att det är hyfsat säkert att stå där när man vet att de har koll, så det är bara att sova vidare.
Citera
2026-02-22, 18:39
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Varför sov du ute i Kista? jag vill gärna veta mer om det är relaterat till corona

Det är stor risk att de boende är mer observanta och kanske ringer polisen.

Nädå, jag gick en utbildning, och även om jag skulle fått hotell, så sparade jag dom pengarna åt företaget, min chef tyckte jag var bäng, men det var inget att sova i bilen med madrass och täcken.
Citera
2026-02-22, 18:44
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Så nu dubblade du det till två. Snart skriver du 10 st...
Ja, herrejösses. Kan du tänka dig? Två värmeljus ger dubbelt så mycket värme. Mycket ska man höra innan öronen trillar av..

För övrigt räcker ett värmeljus fint, om det var det du hakade upp dig på.
Citera
2026-02-22, 19:01
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Är du 19 och pank? Bara vuxna tattare sover i en personbil.
Ta in på hotell.

Envisas du att sova dubbelvikt i en kall fuktig bil och vakna och ha ont i hela kroppen så finns det ställplatser för husbilar. Även gratis sådana.
Citera
2026-02-22, 19:03
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Ja, herrejösses. Kan du tänka dig? Två värmeljus ger dubbelt så mycket värme. Mycket ska man höra innan öronen trillar av..

För övrigt räcker ett värmeljus fint, om det var det du hakade upp dig på.
Ett värmeljus avger ca 35W. Det räcker inte för en sval sommarnatt ens. En personbilsbils kupévärmare är på 3500-5000W.
Citera
2026-02-22, 19:19
Medlem
Skaffa elbil och sov på laddstationer.

Där gnäller ingen polis på att klimatångest-stackare spenderar timme efter timme i bilen.
Citera
2026-02-22, 19:28
Medlem
-Hengpung-s avatar
Jag undrar snarare om du nu ska köra nordost i 60 mil och har kört från Göteborg, vad fan kör du på riksväg 44 då för mitt ute i ingenstans och inte E20 som går åt samma håll som du kör? Du har valt att köra en avsevärt mycket sämre väg från Göteborg med tanke på din färdriktning. Dessutom så har du nyligen passerat Tre Älgar där du kunde stanna och ta en tupplur i bilen och möjligtvis gå på toaletten. I stället stannar du på en skum ficka några hundra meter senare. Vad är du för slags bilförare egentligen? Har du ens körkort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in