2026-02-22, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag var i göteborg förra veckan och körde hem på torsdag eftermiddag.
Då jag hade 60 mil kvar att köra och var trött så stannade jag på denna parkeringsficka vid kl 21.00.

https://www.google.com/maps/@58.3371636,12.6174072,3a,75y,57.36h,79.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1srWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D10.26092273841769%26panoid% 3DrWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg%26yaw%3D57.35866114149662 6!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDIxOC4wIK XMDSoASAFQAw%3D%3D

Jag somnade med bilen avslagen och vaknade igen kl 02.00.
Jag startade bilen för att få upp värmen och en havtimma senare ser jag en bil parkerar bakom mig och någon kommer ut med en ficklampa, tänkte direkt det var polisen och det var det också.
Han kom fram till förarsidan och lyste med lampan i ansiktet på mig där jag satt och åt min jävla macka.

Jag visade körkort och han började fråga ut mig vad jag gjorde.
Jag ska hem sa jag och av ingen anledning alls skulle dom söka igenom bilen samt fick både blåsa.

Bilen va en ny hyrbil så det var inte så att jag satt i en skum jävla gammal blatte-bmw med tonade rutor.
Jag har varit med om samma sak en gång förut och då hade jag en annan bil och vari norra sverige.
Jag är inte kriminell eller nåt men jag tycker ändå det är obehagligt att bli kontrollerad sådär mitt i natten.

Nu undrar jag, var ska man sova om man vill sova i bilen?
Ska man ha bilen på hela tiden och väcker det mindre uppmärksamhet än om det bara står en nedsläkt bil där?
Nåt annat man ska tänka på?
Ska man ha alla lysen tänd inne i bilen så polisen ser att det sitter nån där?
Känns som man iaf inte vill sova i bilen på typ parkeringen på ica iaf för det lär väcka ännu mer uppmärksamhet.

Efter att låtit bilen stå på i 30 min och ätit på din macka, först då lägger du märke till att det står någon parkerad bakom dig?
Det är väl bra att polisen kollar varför du står på tomgång mitt ute i ingenstans om natten.
Tror det är förbjudit att köra på tomgång utan anledning.
Någon annan har säkert bättre koll med den biten.
Citera
2026-02-22, 13:39
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Efter att låtit bilen stå på i 30 min och ätit på din macka, först då lägger du märke till att det står någon parkerad bakom dig?
Det är väl bra att polisen kollar varför du står på tomgång mitt ute i ingenstans om natten.
Tror det är förbjudit att köra på tomgång utan anledning.
Någon annan har säkert bättre koll med den biten.

"ser jag en bil parkerar bakom mig"

parkerar, inte "stod parkerad".
parkerar, då är bilen i rörelse så ja, jag såg när dom svängde in och parkerade bakom mig.
Citera
2026-02-22, 13:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Deras jobb är att terrorisera befolkningen som sköter sig.

Tips för framtiden är att ett värmeljus räcker för att värma upp kupèn. Lite farligt men effektivt.

Är det minusgrader räcker absolut inte ett värmeljus för att värma upp bilen.
Citera
2026-02-22, 14:08
Medlem
Citat:
Råkar du ut för fel polis så kommer han säga du har röda ögon och du får åka med in till stationen.
Du har uppenbarligen lite fel syn och erfarenhet av att alla poliser är snäläla.
Inte gör det något, råka ut för en likande miss med alkohol, på något sätt via mätaren jag druckit, jag hävda jag har inte druckit på 3 veckor, detta va dessutom en vanlig tisdags morgon kl 06:37.

Man körde mig till station där jag fick blåsa i en större apparat, den vissa 0,0 i alkohol, jag påpekar lagen, ni måste köra tillbaka mig genom den vissa 0,0%, polisen gnöla o körde tillbaka mig.

Svårare är det inte.
Citera
2026-02-22, 14:25
Avstängd
Citat:
"ser jag en bil parkerar bakom mig"

parkerar, inte "stod parkerad".
parkerar, då är bilen i rörelse så ja, jag såg när dom svängde in och parkerade bakom mig.

Jaha, då är jag med. Men tror ändå det är olagligt att köra på tomgång i 30 min.
Kanske inte överallt?
Sa dom inget om det?
Citera
2026-02-22, 14:37
Medlem
Hur skulle poliserna kunna veta om Ts är kriminell eller inte? Självklart måste de kontrollera så att det inte är någon som är alkohol- eller drogpåverkad som har slocknat i bilen.
Det är väl bara att svara på frågorna, och sedan är det ingenting mer med det.
Senast redigerad av Newton555 2026-02-22 kl. 14:46.
Citera
2026-02-22, 14:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Tips för framtiden är att ett värmeljus räcker för att värma upp kupèn. Lite farligt men effektivt.

Nej, ha inte eld i bilen. Jösses.

Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Undanskymd parkeringsplats funkar.
Sova i baksätet var lite obekvämt om man är lång. Är nog bättre att försöka fälla något av framsätena så långt det går och sitt-ligga och sova där.

Min kompis och jag var inte eniga om var vi skulle sova i bilen. Kompisen ville stå i en ficka där några andra också sov, jag tyckte det var småläskigt, det fanns en grusväg in i skogen men där kunde kompisen inte tänka sig att stå. Det fanns inget direkt annars.

Funkar för mig att sova i baksätet om ingen annan sover i bilen. Kompisen skulle fälla bak och sova och somnade direkt. Där var jag i baksätet med ett fällt säte på mig. Grymt obekvämt, haha.

Är väl ändå lite bra att de kollar så ingen dött i bilen, det händer faktiskt. Vad säger man om man blir väckt, såklart att man sov lite. Det är inte förbjudet. Snarare så att det är farligt att köra om man måste sova egentligen.

Man kanske är så i obygden att det inte finns parkeringsplatser med andra bilar, men spontant känns det som minst risk för koll.
Citera
2026-02-22, 14:50
Medlem
MosterAugustas avatar
Ska du köra 60 mil från Göteborg har du nog kört vilse. Finns rätt många OK hotell i Göteborg där man kan planera sin rutt över en god frukost. 😋
Citera
2026-02-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Ska du köra 60 mil från Göteborg har du nog kört vilse. Finns rätt många OK hotell i Göteborg där man kan planera sin rutt över en god frukost. 😋

visst, ta in på hotel för 200kr natten, nej tack.
Citera
2026-02-22, 15:23
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag var i göteborg förra veckan och körde hem på torsdag eftermiddag.
Då jag hade 60 mil kvar att köra och var trött så stannade jag på denna parkeringsficka vid kl 21.00.

https://www.google.com/maps/@58.3371636,12.6174072,3a,75y,57.36h,79.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1srWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D10.26092273841769%26panoid% 3DrWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg%26yaw%3D57.35866114149662 6!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDIxOC4wIK XMDSoASAFQAw%3D%3D

Jag somnade med bilen avslagen och vaknade igen kl 02.00.
Jag startade bilen för att få upp värmen och en havtimma senare ser jag en bil parkerar bakom mig och någon kommer ut med en ficklampa, tänkte direkt det var polisen och det var det också.
Han kom fram till förarsidan och lyste med lampan i ansiktet på mig där jag satt och åt min jävla macka.
Jag visade körkort och han började fråga ut mig vad jag gjorde.
Jag ska hem sa jag och av ingen anledning alls skulle dom söka igenom bilen samt fick både blåsa.

Bilen va en ny hyrbil så det var inte så att jag satt i en skum jävla gammal blatte-bmw med tonade rutor.
Jag har varit med om samma sak en gång förut och då hade jag en annan bil och vari norra sverige.
Jag är inte kriminell eller nåt men jag tycker ändå det är obehagligt att bli kontrollerad sådär mitt i natten.

Nu undrar jag, var ska man sova om man vill sova i bilen?
Ska man ha bilen på hela tiden och väcker det mindre uppmärksamhet än om det bara står en nedsläkt bil där?
Nåt annat man ska tänka på?
Ska man ha alla lysen tänd inne i bilen så polisen ser att det sitter nån där?
Känns som man iaf inte vill sova i bilen på typ parkeringen på ica iaf för det lär väcka ännu mer uppmärksamhet.

Kriminella använder sig väldigt ofta av hyrbilar
Citera
2026-02-22, 15:40
Medlem
Citat:
visst, ta in på hotel för 200kr natten, nej tack.

200? 😂😂😂
Citera
2026-02-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
200? 😂😂😂
2000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera