2026-02-21, 12:25
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JOxkJm/janne-schaffers-konsertprylar-stulna-ur-turnebussen
Citat:
Turnémardrömmen blev verklighet för Janne Schaffer i natt. Någon har gjort inbrott i hans turnébuss i Gävle där den stod parkerad över natten.

Tjuvarna fick med sig två resväskor, en stor svart och en mindre grå.

– Det har inte så stort penningvärde men det innehåller ovärderliga saker för mina konserter.

Speciella pedaler
Den grå väskan, tejpad med ett svart kors så att den enkelt ska kännas igen, innehåller viktiga pedaler och sladdar. Schaffer förklarar att han har en speciell förstärkare och pedalerna är anpassade för den.
Har dessa specialampassade kablar och pedaler något värde för tjuven? Kan de säljas vidare?
Senast redigerad av flyzz 2026-02-21 kl. 12:28.
Citera
2026-02-21, 12:43
Medlem
halaltarzans avatar
(FB) Tjuvar pressar Janne Schaffer på 200 000 för stulen gitarr

Samma lirare eller?
Citera
2026-02-21, 12:45
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
(FB) Tjuvar pressar Janne Schaffer på 200 000 för stulen gitarr

Samma lirare eller?

Bra ordval i sammanhanget - lirare
Citera
2026-02-21, 13:25
Medlem
Hoppas att grejerna kommer tillbaka. Janne har haft otur förr!! Jag tänker på gitarren och utpressningen. Men borde han inte ha grejerna mer inlåsta? Hursomhelst Hoppas det kommer tillbaka, för detta har ingen annan nytta av.
Citera
2026-02-21, 13:36
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JOxkJm/janne-schaffers-konsertprylar-stulna-ur-turnebussen

Har dessa specialampassade kablar och pedaler något värde för tjuven? Kan de säljas vidare?

pedaler har andrahandsvärde, inte sladdar.

https://gearloop.se/?q=&cat=10&community=&type=&ctype=&sort=&order=&pa ge=1&filter=#results
Citera
2026-02-21, 15:40
Medlem
Kattknullarns avatar
Hahaha rätt åt honom, hoppas han betalar, själviskt annars med tanke på folk som köpt biljetter
Citera
2026-02-21, 15:56
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Aftonbladet
Jag ser en vanlig volympedal och en cry baby, antar att det speciella är något som inte syns

Ja, plus möjligtvis en fotomkopplare till förstärkaren, strax till vänster om volympedalen. Annars ser det rätt tomt ut. Definitivt inget pedalbord att tala om.
Citera
2026-02-21, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja, plus möjligtvis en fotomkopplare till förstärkaren, strax till vänster om volympedalen. Annars ser det rätt tomt ut. Definitivt inget pedalbord att tala om.

Absolut inte fakta, men angående förstärkare så googlade jag mig till att han kör med Peavey, transistorbaserad.
Senast redigerad av -Aftonbladet 2026-02-21 kl. 16:08.
Citera
2026-02-21, 18:27
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Aftonbladet
Absolut inte fakta, men angående förstärkare så googlade jag mig till att han kör med Peavey, transistorbaserad.

Jo jag tyckte det såg ut som en omkopplare till en peavey.
Citera
2026-02-22, 08:59
Medlem
Om sakerna är så värdefulla, varför har man dem i en obevakad buss?
Borde inte bussen stått i ett låst garage med kameraövervakning och larm?

Kanske till och med att man burit in alla sakerna?

Tråkigt dock att behöva bli utsatt för brott.
GPS-övervakning på prylarna nästa gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in