Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Ja, jag tippar att det är minst tio gånger vanligare att män köper sex än att kvinnor gör det. Men, vi ställer större "krav" på kvinnor, att de ska vara mer moraliska etc.
Så kan det ju naturligtvis vara. Grejen är väl mest att TS ställer krav på något som i praktiken inte förekommer, eller som man rimligtvis ens behöver bekymra sig om att ha en moralisk åsikt om. Nämligen antalet klimakteriekvinnor som reser till Gambia för att ligga.
Av mycket oklara anledningar finns det dock önsketänkande på forumet om att detta är synnerligen vanligt bland svenska klimakteriekvinnor. Det tror jag inte att det är. Det är dock populärt att låta sig bli upprörd över fenomenet. Men visst, på forumet problematiserar man ofta fenomen som i själva verket inte är problem av någon meningsfull rang. Om får tro Flashback är det exempelvis ett bekymrande orosmoment med alla drivor med rabiata extremfeminister i blått hår som gör konst av sitt mensblod. Att Aftonbladet råkat hitta en dylik knäppgök innebär inte per automatik att det är särskilt utbrett eller någon slags vanlig trend man bör engagera sig i att stoppa i sin linda.
Självklart ska man få engagera sig i blåhåriga feminister som målar med mensblod eller batiktanter som semestrar i Gambia. Jag belyser bara att den faktiska problematiken man tycker sig se i det kanske inte är så allvarlig i verkligheten.