2026-02-21, 10:01
Medlem
Connykrims avatar
Extemt osäker på placering av tråd, men då tråden handlar om grannskapet får den vara här.

God dag!

Jag gick ut i morse, i godan ro, för att ta mitt fortskaffningsmedel i bruk och vad möter mina ögon? På min smutsiga bakruta har någon skrivit ordet ”neger” med sitt flottiga pekfinger.
Vad är det för jäkla tillhygge som går runt och använder andras bilar som klotterplank? Har vi fått en vandrande vandalisör i kvarteret, någon slags nattlig fönsterpoet med hjärnsläpp?

Jag är upprörd. Inte för att jag tar åt mig personligen av ett barnsligt tillmäle, utan för att det vittnar om en förslappad moral och total brist på ryggrad.
Har man något att säga får man väl för bövelen stå för det.

Så till sakfrågan:
Hur hade ni gått vidare?

Finns det något rimligt sätt att få förövaren att träda fram?

Är det ens lönt att försöka identifiera syndaren, eller ska man bara betrakta det som ett lågvattenmärke i samtidens karaktär?

Någon som varit med om liknande?
Är detta bara ”pojkstreck” eller har man en rasistisk rättshaverist i vardande i området?

Förövaren får gärna läsa detta och ta sitt förnuft till fånga. Träd fram som en människa istället för att gömma dig som en skamfläck i skymningen.
2026-02-21, 10:05
Avslutad
Det har hänt även mig. Men på min gondol i Venedigs kanaler. Någon hade med en blå krita ritat en bild av ett könsorgan. Självklart ville jag få upprättelse, inte för min egen skull men för att syndaren skulle få en chans att botgöra sitt dåd.

Men sånt här är mycket mycket svårt.

Ps. Är det någon som vet något om min gondol får de gärna höra av sig. Detta var 14 år sedan.
2026-02-21, 10:07
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Är du neger?

Nej, därför tar jag inte åt mig personligen.

Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Det har hänt även mig. Men på min gondol i Venedigs kanaler. Någon hade med en blå krita ritat en bild av ett könsorgan. Självklart ville jag få upprättelse, inte för min egen skull men för att syndaren skulle få en chans att botgöra sitt dåd.

Men sånt här är mycket mycket svårt.

Ps. Är det någon som vet något om min gondol får de gärna höra av sig. Detta var 14 år sedan.

Helt sjukt att dess syndare klarar sig undan i skymningen.
2026-02-21, 10:08
Medlem
Dofternas avatar
Jag skulle ringa Expo om det hände mig. Vi måste sätta ner foten mot nazismen.
2026-02-21, 10:09
Medlem
Låter som ett helt vanligt infall på fyllan. Alternativt ville de lära dig att sluta befläcka kvarteret med en smutsig bil. Du lär aldrig få reda på vilket. Men lär dig tvätta bilen så slipper du det bekymret.
2026-02-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Extemt osäker på placering av tråd, men då tråden handlar om grannskapet får den vara här.

God dag!

Jag gick ut i morse, i godan ro, för att ta mitt fortskaffningsmedel i bruk och vad möter mina ögon? På min smutsiga bakruta har någon skrivit ordet ”neger” med sitt flottiga pekfinger.
Vad är det för jäkla tillhygge som går runt och använder andras bilar som klotterplank? Har vi fått en vandrande vandalisör i kvarteret, någon slags nattlig fönsterpoet med hjärnsläpp?

Jag är upprörd. Inte för att jag tar åt mig personligen av ett barnsligt tillmäle, utan för att det vittnar om en förslappad moral och total brist på ryggrad.
Har man något att säga får man väl för bövelen stå för det.

Så till sakfrågan:
Hur hade ni gått vidare?

Finns det något rimligt sätt att få förövaren att träda fram?

Är det ens lönt att försöka identifiera syndaren, eller ska man bara betrakta det som ett lågvattenmärke i samtidens karaktär?

Någon som varit med om liknande?
Är detta bara ”pojkstreck” eller har man en rasistisk rättshaverist i vardande i området?

Förövaren får gärna läsa detta och ta sitt förnuft till fånga. Träd fram som en människa istället för att gömma dig som en skamfläck i skymningen.

Det är bara pojkstreck, garanterat inget personligt.
För att gå vidare, glöm det och tvätta bilen.
2026-02-21, 10:26
Medlem
Rasism kan åstadkomma fysiska sjukdomar. Finns bra forskning på det. Läkare och skola behöver informera och lära ut folk att rasism inte är okay. Finns inga högre raser, finns bara vissa kulturer som är mer förmånliga än andra på bekostnad av olika orsaker.
2026-02-21, 10:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man ska enbart skriva "KUK" på bilar.
Eller göra en stor balle ingen missar

Klassiker.
2026-02-21, 11:12
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Är du neger?

En god vän till mig är neger. Han brukar skriva så på bilar för att minnas var han varit. Jag har bett honom sluta med det.
2026-02-21, 11:16
Medlem
bogerts avatar
Man ringer Aftonbladet tippstelefon och delar nyheten
2026-02-21, 11:25
Medlem
Thusneldas avatar
Tror att det bakrutemarodören vill säga var: "Tvätta bilen för fan!"
2026-02-21, 12:09
Medlem
george-nadas avatar
Det är väl någon som heter Neger