2026-03-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Om du tror att det är samma sak har vi inte så mycket att diskutera.

Det handlar om identitet och vad man betraktar sig som? Eller skiljer du vissa vanföreställningar från andra?
Citera
2026-03-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Det handlar om identitet och vad man betraktar sig som? Eller skiljer du vissa vanföreställningar från andra?
Könsdysfori är inte en vanföreställning. Självfallet finns det folk med könsdysfori som också lider av vanföreställningar, men det är långt ifrån alla.

Om du sedan sitter och tycker på din kammare att köndysfori borde omklassas så får det stå för dig, men den diskussionen får du ta med de som författar DSM.

Transpersoner är (nästan) alltid fullt medvetna om vad som är fel. Den enda dissonansen mellan dig och dem är egentligen bara att ni har lite olika åsikt om huruvida orden "man" och "kvinna" ska knytas till det biologiska könet eller ej. När en transkvinna säger att hon är kvinna så menar hon inte samma sak som du menar. Men att ha olika uppfattning om det handlar inte om vanföreställningar, utan är snarare ungefär samma diskussion som när det diskuteras vem som räknas som svensk.

Men att könsidentitet är en reell grej finns det mycket stöd för, vare sig du gillar det eller inte.
Citera
2026-03-11, 17:11
Medlem
Citat:
Könsdysfori är inte en vanföreställning. Självfallet finns det folk med könsdysfori som också lider av vanföreställningar, men det är långt ifrån alla.

Om du sedan sitter och tycker på din kammare att köndysfori borde omklassas så får det stå för dig, men den diskussionen får du ta med de som författar DSM.

Transpersoner är (nästan) alltid fullt medvetna om vad som är fel. Den enda dissonansen mellan dig och dem är egentligen bara att ni har lite olika åsikt om huruvida orden "man" och "kvinna" ska knytas till det biologiska könet eller ej. När en transkvinna säger att hon är kvinna så menar hon inte samma sak som du menar. Men att ha olika uppfattning om det handlar inte om vanföreställningar, utan är snarare ungefär samma diskussion som när det diskuteras vem som räknas som svensk.

Men att könsidentitet är en reell grej finns det mycket stöd för, vare sig du gillar det eller inte.

Det är klart att det är en vanföreställning, likt body integrity identity disorder. Det är verkligt nog för personerna som lider av det dock. Men varför vill du inte legitimera Therianernas känslor och självidentifiering?
Citera
2026-03-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Det är klart att det är en vanföreställning, likt body integrity identity disorder. Det är verkligt nog för personerna som lider av det dock. Men varför vill du inte legitimera Therianernas känslor och självidentifiering?
Baserat på det jag sa. Vill du avfärda den forskning som finns på området så står det dig fritt, men jag tycker det är poänglöst att diskutera det mer med dig i så fall.
Citera
2026-03-11, 19:39
Medlem
Citat:
Baserat på det jag sa. Vill du avfärda den forskning som finns på området så står det dig fritt, men jag tycker det är poänglöst att diskutera det mer med dig i så fall.

Det är klart att det är upp till dig vem du diskuterar med och om vad och det är klart att "forskning" kan ifrågasättas, se bara på forskarna på rasbiologiska institutet här i Sverige eller Josef Mengele i Nazityskland. Men har du valt att låsa in på din åsikt och övertygelse så är det ju så. Om du håller ett stängt sinne och inte vill diskutera ämnet med annat än "liktänkande" så blir det ju inte mycket utrymme för diskussion över huvud taget.
Citera
2026-03-12, 10:39
Medlem
Det sker absolut en ganska skev indoktrinering av pseudovetenskap inom det svenska skolväsendet som förespråkar till exempelvis intersektionalitet, men jag har svårt att se hur detta kan utgöra ett hot mot något alls?

Låt HBTQ+-människorna få leva sina liv bara? Det finns väl ingen anledning till motstånd egentligen? Argumentera gärna emot mig.
Citera
2026-03-13, 16:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Läste detta någonstans och det fick mig att fundera ifall det stämmer.

NO CHILD BELIEVES THEY WERE BORN IN THE WRONG BODY UNTIL A CREEPY ADULT DELIBERATELY PUTS THAT IDEA IN THEIR HEAD..

Vad tycker ni?

Givetvis har vänsterliberalernas propaganda påverkat psyket på främst lågfungerande autister. Andelen tjejer som vill "byta kön" till killar har ökat med omkring 1000 % på ett decennium. Vänsterkräken skadar barn medvetet.
Citera
2026-03-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
.
Ett litet fåtal barn beter sig inte som andra barn av samma kön. Flickor vill ha pojkkläder kort hår och leka med svärd och brottas. Eller pojkar som vill ha rosa princess kläder och läppstift.

Det är inte föräldrar som bestämmer vad barn identifierar sig om.
Det där är inte att tro att man är född i fel kropp.
Det är att bara gilla att göra andra saker.
Sen väljer föräldrarna att lära barnet att han/hon är född i fel kropp i syfte att kunna skryta om det på facebook och få likes. Barnen vill göra föräldrarna glada så den tror sig vara född i fel kropp.

Ungefär som Quick gjorde för att få vårdpersonalens gillande och medicin.
Citera
2026-03-17, 10:11
Medlem
Man märker att det finns olika kön och identifierar sig starkare med snoppen/snippans bärare.

Jag kände så en period som barn (pojkflicka) och på 70-talet snackade man inte om könsdysfori.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in