Visst är det lite orättvist. Jag har när jag själv rekryterade folk bara kollat om de är registrerade på såna sidor valt att välja bort dem till förmån för andra kandidater som inte förekommer på såna sidor.
En gång så var det en tjomme som återkopplade och undrade varför jag inte valde att gå vidare med hen. Jag sade som det var att hen förekom på en sån sida. Då reagerade hen med bestörtning och hävdade att det var hen som var målsägande i ett mål där hen blivit utsatt för något trivialt.
Jag sade då att jag inte har tid att lirka i ärendena utan jag har begränsad tid som alla andra och måste göra val. Det är så samhället är byggt idag och inget jag kan hjälpa.
Så jag håller med om att det är sjukt. Men jag förstår också att folk gör en snabb avvägning pga om de existerar eller inte i databasen.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetterStories
Att du begär ut handlingar från tingsrätten på dina arbetskollegor, tyder väl snarare på att det är du som har ett problem. Ett allvarligt sådant.
Det är väl bara sunt förnuft att vara mån om sin personliga hälsa?
Att få reda på att det rör sig kriminellt patrask i ens närhet är viktigt att hålla koll på när vi lever i det svenska samhället där mördare som avtjänat sitt extremt låga straff går fria som fågeln.