2026-02-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gosepuffen91
Vad fint, då får vi fem könsförvirrade ungar som växer upp till bögar, lebbar och transsexuella styckmördare. Att växa upp med en singelmorsa som dessutom är präst kommer inte generera stabila, samhällsbärande individer.

Förbjud insemination förutom för par som inte kan få barn! Dessa singelmammor utan pappor är cancer för samhället!

Håller med men de skulle väl bara kringgå förbudet?
Citera
2026-02-20, 19:29
Medlem
Citat:
”Juridik: Vem blir förälder?

• Spermiedonatorn anses vara juridisk förälder tillsammans med den som bär barnet.

• Familjerätten/socialtjänsten är skyldig att utreda faderskapet.

• Om donatorn bekräftar faderskapet, eller fastställs som fader genom dom, blir han registrerad som fader med underhållsskyldighet och arvsrätt för barnet.

• Om den som bär barnet inte vet vem donatorn är kan familjerätten registrera ”fader okänd”.

• Donatorn kan endast avsäga sig faderskapet genom att samtycka till adoption av en annan person.

Tuffa bud. Burkrunkarna bär monster på axlarna livet ut, modern kan ju när som helst ”komma ihåg” vem som är far till barnet.

”Fader okänd”… Just nu ja.

Dessa mäns öden styrs i praktiken av inflationen.
Senast redigerad av KrabKore 2026-02-20 kl. 19:38.
Citera
2026-02-20, 19:49
Medlem
glockenreins avatar
Har intrycket att de som donerar sperma är jävligt weird så förmodligen blir ungarna också lite konstiga. Kan inte vara bra för dem heller att växa upp med en ensamstående morsa och inte veta vem farsan är. Om den här bruden bara var 24 dessutom hade hon ju säkert 15-20 år på sig att träffa nån hon faktiskt ville ha ungar den naturliga vägen med.
Citera
2026-02-20, 21:17
Avslutad
Kvinnlig präst? Är inte det emot bibeln?
Citera
2026-02-20, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om heminsemination?
Är det något etiskt problem med att donatorerna har över hundra barn?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/prasten-anna-fick-nog-av-man-skaffade-fem-barn-sjalv/

Men vad är det här för trams?
Citera
2026-02-20, 21:20
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Men vad är det här för trams?

Vad menar du?
Citera
2026-02-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Ser det endast som positivt så länge det är seriösa donatorer. Jag hade en själv men jag orkade inte kämpa med det hela då jag behövde sjukvårdsundersökningar men nekades till det.

Ska anmäla kring allt kring min situation. Men vi kvinnor måste få komma ifrån mäns makt över oss och våra liv. Att välja bort dåliga män är en rättighet.

Alla män är inte dåliga. Sen såg jag att du skrev att män våldtar sina barn i ett inlägg här. Hur många män gör det av 100 män? Du kanske hittar någon enstaka som gör det men dessa psykopater ska straffas hårt. Sen finns det kvinnor som misshandlar barnen med. Inte sist hon kvinnan som hade ett stall och både i Småland. Ska jag då döma alla kvinnor? Du låter som en manhatande slyna.

Ont:
Anna är ingen riktig kristen.
I bibeln står det man ska inte ha sex innan äktenskap. Hon har till och med skaffat flera barn utan äktenskap. Hur ska en ensamstående kvinna ta hand om 5 barn? Det är inte så enkelt och jag tänker inte ekonomiskt nu. Men det är tack vare äckliga feminismen och såna dumma föräldrar som Anna. Som många barn nu hamnar snett.

Vad menar jag när jag säger hamnar snett? Jo!
1.Psykiskt ohälsa ökar bland unga och Sverige är ett av de länder som har mest psykiskt ohälsa bland unga.
2. Många unga börjar med droger/alkohol och kriminalitet. Tror ni hört om det.
3. Det går dåligt för många unga i skolan. Läste för ett tag sedan att det var rekord många som slutade nian utan godkända betyg och fick börja IV på gymnasiet.
Citera
2026-02-20, 23:07
Medlem
Livmedikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Finns det någon forskning på hur det gått för barn till kvinnor som inseminerats? Tänker att utfallet ändå kan bli olika än när barn har pappor som skiter i dem.
Förmodligen inte. Den vill nog ingen ta i för jag tror det skulle visa på resultat som går stick i stäv med kvinnoprs rättigheter kontra barnens psykiska hälsa. Nu är det väl ett relativt nytt fenomen och det är väl först nu de flesta av barnen kommit upp i vuxen ålder, men än är de förhållandevis unga.
Citera
2026-02-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker att jag är glad att jag fick tummen ur och gick ur Svenska Kyrkan för några år sedan. Dess representanter blir bara mer och mer bisarra. Det var ju inte så här Gud eller Jesus ville att vi skulle bilda familj. Det är HELT uppenbart när man läser Bibeln (både GT och NT), att tanken är att vi ska ingå äktenskap, en man och en kvinna, och uppfostra våra barn inom kärnfamiljer.

Var inte Jesus ett donatorbarn?
Citera
2026-02-21, 05:41
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Antingen klagas det på att kvinnor föder för få barn eller för många barn eller får barn på fel sätt. Alltid är det nåt.
Men du.. lägg av eller var realistisk ffs?
Det är staten som klagar över för få barn, fast de hycklande nog har varit för att splittra kärnfamiljen sedan 92 typ. För många barn handlar antagligen om folk som aldrig tänker bidra till arbete.. utan gå hemma och äta och är seriöst bredare än 60-120 cm från höft till höft och vaggar fram! Och att få "barn på fel sätt" är p ga det är konstgjort, inte ens försök till kärleken som du är född inom (dvs kristendomen, döpt och därmed även tidigare ingått ett kontrakt med samhället) Samtidig som man totalt dumförklarar låt oss säga ca 2,8 miljarder män. Det är ju bara sjukligt ärligt talat! Samtidigt så har man kämpat för jämställdhet. Men på vilket sätt får en man skaffa sig barn på egen hand precis som en kvinna får göra idag? Nej.. Det är lögner, hyckleri, falskhet och narcissistiskt självberättigande så länge man får fördelarna! Du låter som en sådan där som lät katten slicka dig ärligt talat.
Senast redigerad av LostinDarkness 2026-02-21 kl. 05:48.
Citera
2026-02-22, 10:10
Medlem
Många män som blir upprörda och projicerar. I grunden handlar det om att ni känner er hotade. Ni ser en kvinna som lever sitt liv, bildar familj, klarar av att skaffa och ta hand om en handfull barn helt på egen hand - utan en man vid sin sida. Men, men, män då?? Det är främst män som upprörs av sånt här för de känner att sin roll är hotad. Att de inte är behövda och för vissa, att de inte längre kan ha makt över kvinnor. Och så är det ju. Kvinnor behöver inte en partner för någonting idag. Vare sig för ekonomiska, sociala eller familjebildande anledningar. Samma är det för män - de behöver ingen partner, även om det av naturliga skäl är svårare/dyrare för dem att skaffa barn på egen hand. Idag behöver ingen en partner, man skaffar partner för att man vill ha det, inte pga behov. Många män verkar dock vilja tvinga kvinnor att ha behov av dem pga svag självkänsla och oro att inte bli vald när det endast handlar om kvinnans vilja att vara med honom och inga yttre tvingande faktorer.

Och ja, det finns forskning (utländsk forskning där insemination för singelkvinnor i vissa länder varit lagligt i många många år) som visar att barn till kvinnor som medvetet skaffat barn på egen hand via donator mår lika och klarar sig lika bra som barn som växer upp i familjer med två föräldrar. Däremot barn som växer upp med ensamstående mammor som blivit det av omständighet (till exempel pappan har dragit eller bryr sig inte), klarar sig och mår sämre. Många verkar trycka på hur synd det är om donatorbarnen men forskning stöder alltså inte det.
Citera
2026-02-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theemme
Många män som blir upprörda och projicerar. I grunden handlar det om att ni känner er hotade. Ni ser en kvinna som lever sitt liv, bildar familj, klarar av att skaffa och ta hand om en handfull barn helt på egen hand - utan en man vid sin sida. Men, men, män då?? Det är främst män som upprörs av sånt här för de känner att sin roll är hotad. Att de inte är behövda och för vissa, att de inte längre kan ha makt över kvinnor. Och så är det ju. Kvinnor behöver inte en partner för någonting idag. Vare sig för ekonomiska, sociala eller familjebildande anledningar. Samma är det för män - de behöver ingen partner, även om det av naturliga skäl är svårare/dyrare för dem att skaffa barn på egen hand. Idag behöver ingen en partner, man skaffar partner för att man vill ha det, inte pga behov. Många män verkar dock vilja tvinga kvinnor att ha behov av dem pga svag självkänsla och oro att inte bli vald när det endast handlar om kvinnans vilja att vara med honom och inga yttre tvingande faktorer.

Och ja, det finns forskning (utländsk forskning där insemination för singelkvinnor i vissa länder varit lagligt i många många år) som visar att barn till kvinnor som medvetet skaffat barn på egen hand via donator mår lika och klarar sig lika bra som barn som växer upp i familjer med två föräldrar. Däremot barn som växer upp med ensamstående mammor som blivit det av omständighet (till exempel pappan har dragit eller bryr sig inte), klarar sig och mår sämre. Många verkar trycka på hur synd det är om donatorbarnen men forskning stöder alltså inte det.
Tvärtom, vi män ser en kvinna som snart kommer att kräva att en man, vilken man som helst, ska kliva in och bära hennes bördor. Du kan gott läsa i feministtrådarna på Flashback hur väldigt många kvinnor anser att det är var mans skyldighet att acceptera ungarna som andra män avlat och lämnat.

Det här med ”starka kvinnor” och den kvinnliga intuitionen är hästskit, om det vore sant skulle det inte existera ensamma mammor som skaffar barn med första bästa idiot som lajkat deras selfies i sociala medier.

Som man är jag inte ett dugg ”hotad” av dylika kvinnor, jag äcklas dock av egoismen som medför att barnen aldrig kommer att ha en biologisk far. Tryck upp din ”forskning” i röven, jag vet (som skilsmässobarn) EXAKT hur illa det känns att sakna sin riktiga pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in