2026-02-19, 20:48
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Jag såg precis första avsnittet av Gilla läget.

Citat:
I programmet får svenska komiker improvisera under total oförberedelse när de kastas in i oväntade situationer i inspelade segment, till exempel på sjukhus, vid en parmiddag eller som mäklare. Efter inslagen återvänder de till studion där de kommenterar sin egen insats.

Är det bara jag eller har man inte blivit ganska mätt på att David Hellenius är programledare?
Programmet överlag känns som nånting att slötitta på sporadiskt, jag trodde faktiskt att det skulle vara lite roligare.
Som jag fattar det, så kommer det vara nya såkallade komiker i varje avsnitt.
Synd, för Per Anderson är den som faktiskt är rätt rolig medan Berra var den som fick minst tunghäfta.

Edit.
Citat:
Gilla läget består av åtta avsnitt, där fyra komiker medverkar i varje avsnitt, och har premiär torsdag den 19 februari på TV4 Play. Programmet sänds även på TV4 med start tisdag den 24 februari.
Senast redigerad av Mommysnewtits 2026-02-19 kl. 20:52.
Citera
2026-02-19, 20:50
Medlem
Håller med. Känns som ännu ett “tryggt” TV4-format där inget får spåra ur på riktigt. Impro utan nerv blir mest småmysigt och rätt platt.

Och ja, Hellenus börjar kännas som standardinställningen i rutan
Citera
2026-02-19, 20:55
Medlem
Crapmagics avatar
Jag vill inte se ett program där man ställer fram en likkista, utan att komikern ligger däri
Citera
2026-02-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag vill inte se ett program där man ställer fram en likkista, utan att komikern ligger däri
Skämtet tog semester
Citera
2026-02-19, 20:58
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Håller med. Känns som ännu ett “tryggt” TV4-format där inget får spåra ur på riktigt. Impro utan nerv blir mest småmysigt och rätt platt.

Och ja, Hellenus börjar kännas som standardinställningen i rutan

Men visst!
Jag blev lite chockad över att tv4 valde att visa när Liv Mjönes sa "hora". Det måste vara det mest urspårade tv4 vågar visa.

Dessutom vissa grejer va ju sjukt lamt, typ som gubbarna i "bastun" och brottarna i källaren. Varför ens?
Det skulle vara fler grejer som den första, där fick dom faktiskt improvisera för att lyckas vara en professionell karaktär.
Citera
2026-02-19, 21:00
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Skämtet tog semester
Ja det är för att jag menar allvar med
att det är ett ganska osmakligt påfund

Du kan få avslöja vad det handlar om, för jag tänker inte kolla själv på morbida grejer, det räcker väl med att jag själv är morbid
Citera
2026-02-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ja det är för att jag menar allvar med
att det är ett ganska osmakligt påfund

Du kan få avslöja vad det handlar om, för jag tänker inte kolla själv på morbida grejer, det räcker väl med att jag själv är morbid
Nej jag tänker inte agera referatservice. Är du nyfiken får du investera de minuterna själv.
Citera
2026-02-19, 21:10
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Nej jag tänker inte agera referatservice. Är du nyfiken får du investera de minuterna själv.
Men jag vill inte se en likkista, jag vill höra en likkista
Citera
2026-02-19, 21:13
Medlem
Citat:
Men jag vill inte se en likkista, jag vill höra en likkista
Det är inte mitt problem att lösa åt dig.
Citera
2026-02-19, 21:13
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:

Ingen likkista men man får dock se när dom ska gömma ett lik. Tyvärr lär det ju inte vara ett riktigt.

Vill du att komikern ska vara död i kistan också?
Det skulle annars kunna bli ett succéprogram "Gissa döingen i kistan".
Så får man ledtrådar, lite som På spåret, och kistan öppnas några centimeter efter varje ledtråd.
I slutet på varje avsnitt så sänks döingen ner i graven och jorden skyfflas på.
Citera
2026-02-19, 21:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Det är inte mitt problem att lösa åt dig.
Det känns som att du och humor-tv passar som hand i arsel
A-ekonomi och gilla läget i fungerande symbios
Senast redigerad av Crapmagic 2026-02-19 kl. 21:33.
Citera
2026-02-19, 22:35
Medlem
kl4sseKocks avatar
Får direkt vibbar av det gamla programmet Tack gode gud från 2007 men ska se fösta avsnittet

Ska de hoppa mellan deltagarna och inte köra var och en för sig i ett svep. Kanske blir lite rörigt och mycket att ta in tappar fokus rena spekulationer

Erik levererar som alltid!

Ett godkänt första avsnitt
Senast redigerad av kl4sseKock 2026-02-19 kl. 23:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in