2026-02-28, 18:40
Medlem
godboys avatar
Ha ha, kom att tänka på den gamla sjuttiotalsserien Hedebyborna och Sill-Selim och Nisse Fisk. I alla fall så tror jag det är svårt att få någon som helst ruljangs på detta på dörrknackning och direktförsäljning om man nu ska sälja större lådor för för över tusenlappen. Känns inte som något man köper på stående fot.

När det gäller kött kan man ju beställa och få levererat, det vore ju ett bättre alternativ.
Citera
2026-03-01, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jag har märkt att det dykt upp många annonser på indeed om att jobba som fiskförsäljare. Man åker ut med en fiskbil och knackar dörr för att sälja fisk. Ett koncept som är likt glassbilen fast med fisk. Lönen är oftast provisionsbaserad så man tar ju en stor risk men sånna jobb. Någon som jobbar inom detta och kan berätta lite om det.
Är det lättsålt?

Anledningen till att det är provision är att det är mycket svårsålt, företagssvinet betalar ingenting förutom en liten provision på den fisk du sålde.
För din egen skull, jobba inte för dessa skitföretagare, dom är bara ute efter att utnyttja idioter!
Citera
2026-03-01, 09:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Anledningen till att det är provision är att det är mycket svårsålt, företagssvinet betalar ingenting förutom en liten provision på den fisk du sålde.
För din egen skull, jobba inte för dessa skitföretagare, dom är bara ute efter att utnyttja idioter!
Exakt just detta, TS - titta gärna på Hedebyborna, finns på SVT Play och är enligt min åsikt sevärd. Problematiken är exakt som Hundenmuhammed2 beskriver, företaget utnyttjar provisionssäljaren som faktiskt går med förlust.

Visst finns det säkert någon som kan tänka sig spontanköpa fisk vid dörrknackning, men det lär ju röra sig högst en på femhundra. Personligen anser jag att all uppsökande försäljning i from av dörrknackning och telefonförsäljning bör förbjudas då många äldre och människor som inte är vid sina sinnes fulla bruk i stor grad drabbas illa av detta. Vidare anser jag att provisionsförsäljning mot privatpersoner bör förbjudas.
Citera
2026-03-18, 19:26
Medlem
Leibachs avatar
Det finns ju riktiga fiskbilar, typ de som står utanför affärer tis-tors och säljer färsk fisk som de filear och berättar hur den ska lagas. Däremot de "fiskbilar" som heter typ fiskbilen.se (liknande Hemglass) och kör runt och knackar dörr, säljer på ett hotfullt sätt till gamlingar, anställer kriminella, pundare och pedofiler, är skit och de säljer styckfryst mög till överpriser.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in