2026-08-17, 11:58
Avslutad
”Radio Aftonbladet”

Alex Letic han som putar med läpparna hela tiden.
https://radionytt.se/radio-aftonbladet-har-startat
Citat:
Linda Hjertén, Fredrik Hilmered, Martina Thun, Robert Aschberg o Maria.
Citera
2026-08-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej tack! Vill inte höra Aschberg sluddra sitt skit!
Låt bli då
Måste säga att jag är positivt överraskad. Bra driv, roliga och klyftiga programledare.

Kan nog bli hatat av träskhögern då rolig och klyftig är exakt allt de hatar.

De gillar korkad och trög av någon anledning
Citera
2026-08-17, 14:10
Medlem
upplaenningens avatar
Som jag förstår det rätt så kommer Aschberg endast sända fredagar? Sedan att det inte är en renodlad pratradio som gamla Radio 1, utan full med skräpmusik, reklam samt sossepropaganda till nyheter får mig att låta bli.

Får väll vänta tills fredagens program och se hur Robban sköter det i denna kanal.
Citera
2026-08-17, 16:12
Medlem
Man kan inte ringa in och pladdra med Aschberg eller? Nej då är det inte kul
Citera
2026-08-17, 16:15
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Man kan inte ringa in och pladdra med Aschberg eller? Nej då är det inte kul

Fan vad kasst. Detta kommer ju enbart vara ren sossepropaganda lagom till valet. Hoppas dumsvensken inte följer opinionsmätningarna.
Citera
2026-08-17, 17:08
Medlem
WetCigarettes avatar
Slog precis igång kanalen för första gången nu. Just nu snackar Robban och en kvinnlig programledare om dubbelmordet i Brattås. Nu snackar de med en krimreporter som bevakat fallet idag. Bra första intryck från mig. Inga snabba resuméer för att kvickt hoppa vidare som jag tycker att radio har en ovana att ägna sig åt. Jag kanske bara hade tur just nu, det återstår att se, men återigen ett bra första intryck.

Hur har det varit tidigare idag för er som lyssnat?
Senast redigerad av WetCigarette 2026-08-17 kl. 17:13.
Citera
2026-08-17, 17:26
Medlem
Tycker Aschberg känns lite gaggig
Citera
2026-08-18, 18:01
Medlem
knasen79s avatar
Man får ju fullständiga flashbacks till 90-talet av Aftonbladets nya radiokanal.

Det är som om någon grävt fram affärsplanen för lokalradio från 1994, blåst bort dammet och konstaterat: “Det här känns modernt.”

Musik. Jinglar. Någon som meddelar vad klockan är. Programledare som låter som om de precis avslutat en kurs i “radioröst steg 1” och nu måste prata med exakt samma tillgjorda entusiasm oavsett om ämnet är vädret, en trafikolycka eller nästa låt med Roxette.

Och musiken förstås. För säkerhets skull verkar man dessutom ha letat fram ungefär samma spellista som låg bredvid mixerbordet på varenda reklamradiostation 1996.
Citera
2026-08-19, 14:10
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Man får ju fullständiga flashbacks till 90-talet av Aftonbladets nya radiokanal.

Det är som om någon grävt fram affärsplanen för lokalradio från 1994, blåst bort dammet och konstaterat: “Det här känns modernt.”

Musik. Jinglar. Någon som meddelar vad klockan är. Programledare som låter som om de precis avslutat en kurs i “radioröst steg 1” och nu måste prata med exakt samma tillgjorda entusiasm oavsett om ämnet är vädret, en trafikolycka eller nästa låt med Roxette.

Och musiken förstås. För säkerhets skull verkar man dessutom ha letat fram ungefär samma spellista som låg bredvid mixerbordet på varenda reklamradiostation 1996.

Ja, nu har jag inte lyssnat särskilt mycket, men det känns inte särskilt nyskapande.

Hade nog varit lite bättre om det bara var en pratradio. Musik kan man ju lyssna på på andra sätt men det är få, om inte inga, media/radio kanaler som bara har prat.
Citera
2026-08-20, 08:24
Medlem
zebra121s avatar
Ett rejält stolpskott att ersätta Star FM med en socialdemokratisk radiokanal. Det är faktiskt bedrövligt och uselt.
Citera
2026-08-21, 22:36
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffgryta
Ska bli intressant att se sifforna sen när de börjat sända program på riktigt 17 aug
Nu sänder de bara ut en playlist som jag förstår det

Citat:
Ursprungligen postat av Oroaren
2,9 procent av de som faktiskt lyssnar på radio. dvs. ca: 58,2 % av befolkningen 12–79 en genomsnittlig dag. ≈ 4,95 miljoner. och 2.9% är runda slängar 144 000 lyssnare. Allt är ju teoretiska siffor beroende på hur man räknar "räckvidd".

Men som sagt tntressantare blir nästa vecka när programmen drar igång.

Ja, jag tror ju inte direkt att siffrorna kommer vara så där jättemycket högre nu när de har börjat på allvar.

Vi får se nästa vecka när den här veckans siffror dyker upp.
Citera
2026-08-22, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Ja, jag tror ju inte direkt att siffrorna kommer vara så där jättemycket högre nu när de har börjat på allvar.

Vi får se nästa vecka när den här veckans siffror dyker upp.

Nä, tror inte heller det , ska bli intressant att se ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in