2026-02-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Alla dom där är döda.

Måste komma något nytt, Al-Qaida kören eller The Hamas Martys

The Hamas and The Papas? Desert Dreamin’?
Citera
2026-02-19, 17:37
Medlem
Det är praktiskt taget en medial statskupp och stinker av korruption. Sverige har för det första aldrig haft en ideologiskt driven rikstäckande icke statsbunden radio- eller tv-kanal. Detta är alltså historiskt och oerhört. Meta och Google har nyss förbjudit politisk reklam på nätet, Aftonbladet får därför en mycket välbehövlig plattform för valbudskap strax innan valet.

Trodde inte att jag kunde bli mer mörkrädd när det gäller politisk censur och styrning av media i form av Australienbaserade e-Karen (tro inte att det bara handlar om att förvåra grooming och pedofili)som faktiskt kan beordra radering från sökmotorer och EU:s nya lagar gällande sociala medier och internet, som i praktiken idkar censur internationellt genom att hota publicister med miljon-böter om de exponerar oönskade nyheter och åsikter alltför mycket.
Senast redigerad av Kortisol 2026-02-19 kl. 17:59.
Citera
2026-02-19, 18:15
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag använder inte radio längre men nog måste man kunna ha en spotify-kanal? En youtube-kanal? En vanlig hemsida som streamar dygnet runt till nära noll kostnad? Under förutsättning att bilars radio/stereo kan ta in detta.

Eller är det uppenbart att ingen av NRJs lyssnare bryr sig ett enda dugg om just NRJ och inte vill anstränga sig?

Jag fattar fortfarande inte varför den tekniska prylen "radio" alls finns kvar, efter att internet kom, utöver de miljoner som redan fanns i Sverige år 2000. Det är ju helt absurt att fortfarande skicka ljud per radiovågor på vissa bestämda kanaler som beslutades om 1975.

Aftonbladets hemsida måste ha oerhört mycket större spridning än deras kommande radiokanal. Vem hade t.ex titta på "Aftonbladet TV" om det fanns som program varje vecka eller dag på någon kanal. Absolut ingen. Aftonbladet kan omöjligt få fler användare än de redan har med en radio- eller TV-kanal.

Ja asså radio kan vara trevligt, jag kan tänka mig att aftonbladet kommer ha precis som NRJ att de har musik, nyheter och ibland några känidsar som är med och gästar i programmet osv.
Jag vet inte vad det är men det är något mysigt med att lyssna på radio.
Citera
2026-02-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Instämmer.
Aftonbladet som sida på nätet kan man lätt skumma över men inte en radiokanal.
Kanalen på bilradion raderas omgående när deras sändningar drar igång.
Din radikala mothandling kommer antagligen dramatiskt påverka valresultatet.
Citera
2026-02-19, 18:22
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Men varför gör inte regeringen något. Dom borde kalla upp jan olof lind och fråga sig hur det här gick till.

Och om han inte har något vettigt svar så är det en bra grund för uppsägning.

Moderater is gonna be oduglig.

Personligen tycker jag de kan avskaffa de rikstäckande kanalerna. Låt alla licenser bli lokala.
Håller med, det är helt jävla otroligt att de bara verkar acceptera det här.
Citera
2026-02-19, 18:27
Medlem
Flashbackatmes avatar
Vidriga jävla propagandatidning som nu ska sprida sin skit ännu mer.
Citera
2026-02-19, 18:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men herregud - du förstår inte skillnaden mellan lokal, regional och riksomfattande.
du kan inte ha både ha P1 på 88,80 rikstäckande och sen en parallell kanal på 88,80 lokalt.
Du kan ratta hur mycket du vill. Det fungerar inte som du tror.

Vi skulle kunna ha fler kanaler än dagens tre utan att det skulle vara problem. Sluta tramsa med ditt snicke snack.
Citera
2026-02-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Blir en död frekvens. Många kommer aldrig lyssna på deras skräp.
Beror helt på kvaliteten. De kommer försöka bli ett mindre torrt alternativ till P1 vilket inte är svårt att lyckas med.
Citera
2026-02-19, 18:43
Medlem
ThePaleHorses avatar
Radio threefiftyseven,
We've got your back! 😉
Citera
2026-02-19, 20:12
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifer0014
Smart drag av sossarna, en motkraft mot högerns dominans på Youtube.
Det låter som två väldigt skilda konsumentgrupper. Jag misstänker att sossarna redan är starka i den gruppen som lyssnar på radio (främst kvinnor i kommunal verksamhet), så om målet var att nå (yngre) män var nog det här en felsatsning.
Citera
2026-02-19, 20:42
Medlem
crusades avatar
Jag lyssnar på radio till och från jobb.
På det viset hör jag nyare musik och lite hjärndött (men ibland roligt tugg från programledarna) vilket passar mig bra.
Brukar varva mest Rix o Mix, sista valet har varit NRJ, kommer ge sossekanalen en chans, har inte öppnat Aftonbladets hemsida på över 20 år men är lite nyfiken på vilka som blir programledare på radion.
Citera
2026-02-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
...har inte öppnat Aftonbladets hemsida på över 20 år men är lite nyfiken på vilka som blir programledare på radion.
Om du tittar på vad de har för poddar så kanske du kan få några ledtrådar, https://www.aftonbladet.se/podcasts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in