2026-02-22, 10:03
Medlem
Pinoputchins avatar
Hur kan en tidning få sända radio, märkligt..
Citera
2026-02-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Som jag tidigare sagt så har jag vuxit upp med FM-radio. Har inte alla som kan skriva på Flashback gjort det mer eller mindre?

Jag har även sänt radio. Jag har studerat ämnet både på universitet och via militärtjänsten.

Du babblar bara massa trams, du har inte förklarat ett skvatt. Du bara hittar på att någon inte fungerar men motiverar det inte (antagligen för att du inte kan).

Samtidigt som du motiverar att någon inte ska få ha kvar sitt tillstånd för att DU tycker det är skräp. Du gillar diktaturer va?
Du måste ha sänt något annat än radio...
För du förstår verkligen inte det här med frekvenser...
Man kan inte del frekvens om man ska sända rikstäckande.
Det går inte... Det är därför antalet rikstäckande frekvenser är satt till fyra.
Ska du ändra det måste du släcka all annan regional och lokal sändning på den frekvensen.
Jag vet inte varför du int förstår det...

Växte man upp i västra Skåne på den gamla goda radiotiden så lärde man sig ganska fort det här med frekvenser eftersom danska och svenska radiostationer kunde ha samma frekvens - och flyget från Kastrup och Sturup ovanpå det... Så ibland hoppade det mellan danks, svensk och flygradio.
Men ni streaminglyssnare kommer aldrig förstå det.
Senast redigerad av martinator 2026-02-22 kl. 14:55.
Citera
2026-02-22, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hur kan en tidning få sända radio, märkligt..
NRJ får ge ut en tidning istället. På papper.
Citera
2026-02-22, 22:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du måste ha sänt något annat än radio...
För du förstår verkligen inte det här med frekvenser...
Man kan inte del frekvens om man ska sända rikstäckande.
Det går inte... Det är därför antalet rikstäckande frekvenser är satt till fyra.
Ska du ändra det måste du släcka all annan regional och lokal sändning på den frekvensen.
Jag vet inte varför du int förstår det...

Växte man upp i västra Skåne på den gamla goda radiotiden så lärde man sig ganska fort det här med frekvenser eftersom danska och svenska radiostationer kunde ha samma frekvens - och flyget från Kastrup och Sturup ovanpå det... Så ibland hoppade det mellan danks, svensk och flygradio.
Men ni streaminglyssnare kommer aldrig förstå det.

Ja ja, du tramsar förmodligen bara? Som sagt så förstår jag hur det fungerar. Jag anser fortfarande att ärendet har skötts extremt dåligt. Att du växte upp i Skåne förklarar dock ett å annat.
Citera
2026-02-22, 22:50
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Anders Lindberg kommer säkert att ha sin givna sändningstid varje dag där han kan sitta och SD hata oemotsagd och få ryggdunkningar av studiofolket.
Senast redigerad av CMC-Urgayle 2026-02-22 kl. 22:52.
Citera
2026-02-23, 07:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet.Nyans
NRJ får ge ut en tidning istället. På papper.
Cool, frågan är bara vem som bestämmer, hur och varför.
Citera
2026-02-23, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Anders Lindberg kommer säkert att ha sin givna sändningstid varje dag där han kan sitta och SD hata oemotsagd och få ryggdunkningar av studiofolket.
Låter bra, tycker du är onödigt negativ.
Citera
2026-02-23, 12:47
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så fick vi en socialdemokratisk radiokanal.
Gissa om det blir massa sossereklam nu inför årets val.

Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Då det blivit förbjudet att använda politisk reklam i sociala medier så har man sett till att S får en lösning för det genom att ta bort en licens för att ge till Aftonbladet (S), inte första gången dom får speciallösningar, t ex lotteriet.

Varför skulle ett norsk tidningsförlag som även äger SvD producera socialdemokratisk propaganda?
Schibsted och Aftonbladet gör detta av en enda orsak dom vill tjäna pengar genom att producera pratradio med ett journaliistiskt innehåll något som idag saknas helt på den svenska marknaden. Redan idag producerar såväl expressen som aftonbladet en mängd poddar så radiformatet har dom koll på. Vi får vänta och se hur det går men det finns förutsättningar att det kan bli bra
Citera
2026-02-23, 13:39
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Varför skulle ett norsk tidningsförlag som även äger SvD producera socialdemokratisk propaganda?
Schibsted och Aftonbladet gör detta av en enda orsak dom vill tjäna pengar genom att producera pratradio med ett journaliistiskt innehåll något som idag saknas helt på den svenska marknaden. Redan idag producerar såväl expressen som aftonbladet en mängd poddar så radiformatet har dom koll på. Vi får vänta och se hur det går men det finns förutsättningar att det kan bli bra
För att de idag producerar socialdemokratisk propaganda i sin tidning?
Citera
2026-02-23, 13:51
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
För att de idag producerar socialdemokratisk propaganda i sin tidning?

Socialdemokraterna eller snarare LO nestämmer över ledar och kultursidorna genom att de har rätt att utse redaktörerna. När det gäller resten av tidningen så har dom inget inflytande. Allt annat är inskränkta fördommar. tror du verkligen att nyheter, sport nöje etc bestäms av Sveavägen 68?
Citera
2026-02-23, 14:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Socialdemokraterna eller snarare LO nestämmer över ledar och kultursidorna genom att de har rätt att utse redaktörerna. När det gäller resten av tidningen så har dom inget inflytande. Allt annat är inskränkta fördommar. tror du verkligen att nyheter, sport nöje etc bestäms av Sveavägen 68?
Nej, men jag tror att en ”oberoende socialdemokratisk” tidning i större utsträckning än andra lockar till sig journalister med s/v/mp sympatier och att det påverkar tidningens innehåll inte bara på ledarsidorna.
Citera
2026-02-23, 14:37
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, men jag tror att en ”oberoende socialdemokratisk” tidning i större utsträckning än andra lockar till sig journalister med s/v/mp sympatier och att det påverkar tidningens innehåll inte bara på ledarsidorna.

Jag tror att en krimreporter högaktningsfullt skiter i vilken partibeteckning en tidning har. De flesta artiklar har inget med partipolitik att göra. Det gäller för all annan nyhetsrapportering. Du är helt förblindad av politik och då framför allt partipolitiik. Det finns en hel värd där annat än partipolitik är viktigt.

Och återigen det är ledar och kultursidorna som år S-märkta. Tror att det kommer att vara en mycket liten del av aftonbladet radio.

Min tro är att dom vill dra lyssnare och det gör man inte med politik eller kultur. Tror att skvaller , krim, sport samt nöje är betydligt bättre ämnen för att få lyssnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in