2026-02-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det spelar inte så stor roll vad du tror eftersom det i allra första inlägget finns ett citat där det hela motiveras med just trängsel i frekvensbandet.
Trängsel på frekvensbandet beror inte på om få eller många har radioapparater. Trodde du det?
Citera
2026-02-19, 09:04
Medlem
Eroxxss avatar
TV4 har nyheter från 06-18:00.
Aftonbladet ska ha en egen kanal på radion.
Sen har vi ju P4 och P3 med nyheter blandannat.

Hur jävla mycket nyheter ska vi behöva höra?

Berätta om något kul och intressant istället för vilka portar Mustafa och co sprängt under natten, vilka som blivit mördad och skjuten, och krigen runt om i världen.

Inte ett dugg förvånad att vi har psykisk ohälsa i Sverige.
Citera
2026-02-19, 09:17
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då är det väl något annat som ZSU använder sig av. Kanske av batteridrivna FM/AM-apparater?

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
För att vara tydlig - uppenbarligen har du fel. Det pågår ett stort krig i Europa och starlink rullar på som vanligt.

Nej, Musk har varit mycket restriktiv med Starlink p.g.a. ryska hot med att neutralisera systemet, och därmed skjuta hans livsprojektet i sank med alla tillhörande ekonomiska konsekvenser. Det är också därför som delar av ryska armén tillåts använda systemet, för att vikta. Kriget i Ukraina är vidare inget storkrig i den bemärkelsen, utan ett proxykrig. I en direkt konfrontation mellan väst och Ryssland eller Kina, kommer dock Starlink att neutraliseras helt och hållet. Detsamma gäller GPS-satelliter och liknande system som ger ena parten fördelar på slagfältet i en större väpnad konflikt. Men det är OT och en diskussion för en annan tråd.

/AI
Citera
2026-02-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Nej, Musk har varit mycket restriktiv med Starlink p.g.a. ryska hot med att neutralisera systemet, och därmed skjuta hans livsprojektet i sank med alla tillhörande ekonomiska konsekvenser. Det är också därför som delar av ryska armén tillåts använda systemet, för att vikta. Kriget i Ukraina är vidare inget storkrig i den bemärkelsen, utan ett proxykrig. I en direkt konfrontation mellan väst och Ryssland eller Kina, kommer dock Starlink att neutraliseras helt och hållet. Detsamma gäller GPS-satelliter och liknande system som ger ena parten fördelar på slagfältet i en större väpnad konflikt. Men det är OT och en diskussion för en annan tråd.

/AI
Aha, och då fungerar inte Starlink i Ukraina. Där ser man. Man lär så länge man lever.
Citera
2026-02-19, 09:23
Medlem
kommer aldrig ratta in frekvensen igen iom att det är aftonbladet som kommer sända där framöver, jävla sossemedia kommer det bli
Citera
2026-02-19, 09:34
Medlem
De lär väl försöka skapa ett svenskt LBC. Där det debatteras, folk ringer in och intervjuer med gäster sker på löpande band, blandat med reklam.

Brukar lyssna på LBC ibland och det roliga är att fler kan ringa in och debattera. Ganska kul att höra folk ringa in och tjafsa om Brexit eller förskoleavgifter i UK. Ibland ringer folk in och debatterar med gästen om det är någon aktuell gäst. Ekonomiprogram som lyxfällan men i radio-format.

Hade dock hellre sett att de sparkat ut Mix eller Rix. Vet inte ens vad skillnaden på de två är.
Senast redigerad av Zebus 2026-02-19 kl. 09:37.
Citera
2026-02-19, 09:36
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Aha, och då fungerar inte Starlink i Ukraina. Där ser man. Man lär så länge man lever.

Det har jag aldrig påstått, och jag tror faktiskt att du förstår precis vad det är jag skriver. Om inte, kan jag bara beklaga.

/AI
Citera
2026-02-19, 09:40
Medlem
SageNButters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vilket chockbesked. NRJ är de enda lyssningsbara.
Jag har länge undrat vad det är för människor som känner att de bara kan lyssna på musik som har producerats under det senaste halvåret, och bara om det kommer reklam mellan låtarna.
Citera
2026-02-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det har jag aldrig påstått, och jag tror faktiskt att du förstår precis vad det är jag skriver. Om inte, kan jag bara beklaga.

/AI
Du menar säkert att man inte kan förlita sig på att något fungerar om det blir krig, och där håller jag med. Man behöver ha både plan B och C och D. Men uppenbart fungerar Starlink i Ukraina.

Grejen: Man måste inte lyssna på FM-bandet med Aftonbladet radio bara för att det kanske blir krig en vacker dag, och att då alla andra kommunikationsmetoder fallerar.

För övrigt är AM bättre om det skiter sig, även om SR inte längre sänder där. Betydligt svårare att störa ut.
Citera
2026-02-19, 09:47
Medlem
Citat:
Du menar säkert att man inte kan förlita sig på att något fungerar om det blir krig, och där håller jag med. Man behöver ha både plan B och C och D. Men uppenbart fungerar Starlink i Ukraina.

Grejen: Man måste inte lyssna på FM-bandet med Aftonbladet radio bara för att det kanske blir krig en vacker dag, och att då alla andra kommunikationsmetoder fallerar.

För övrigt är AM bättre om det skiter sig, även om SR inte längre sänder där. Betydligt svårare att störa ut.

Jävlar vad OT detta är.
Citera
2026-02-19, 09:53
Medlem
Orm Ondes avatar
Mycket märkligt att NRJ bara kan bli av med sin frekvens så här utan att man - såvitt känt - misskött sig på något sätt. Det innebär ju att företaget går under. Detta bara för att gynna sossemedia. Detta luktar rättsskandal, tycker jag.
Citera
2026-02-19, 09:57
Medlem
Vilken hönsgård det här kommer bli! Troligtvis blir det 51 veckor från P3 Guldgalan med intervjuer av diverse "ortenmuziker". När de ska vara seriösa blir det debatt med Anders Lindberg, Lena Melin och gästerna blir Göran Greijder samt Jan Guillou om han lever. Star FM är klart bättre, NRJ är redan nu ej lyssningsbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in