2026-06-06, 23:46
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Exakt så. Jävla kuksommar igen. Det regnar ju fan varje dag. Men även fast regnet står som spön i backen, det blåser iskalla vindar och folk går runt och huttrar i jackor i mitten av juni så är dessa jävla klimatalarmister betalda av staten här i tråden och sprider sin lögnpropaganda om att det minsann blir varmare och vi håller på brinna upp!!

Visst är det lite svalt, men Somalier som går runt och huttrar i jackor räknas inte.
Citera
2026-06-07, 17:46
  #362
Medlem
Det är riktig kuksommar som väntar, det kommer fortsätta regna och vara 15 grader hela jävla sommaren.
Citera
2026-06-07, 18:31
  #363
Medlem
SlagenSvensks avatar
Nu kom regnet, äntligen! Flera daga me regn i Norrland. Kan bli en härligt regnig juni.

Stockholm har tydligen haft 24C idag, inte illa. Vad jag kan se har det varit torrt i Skåne, regnet kommer även dit. https://www.smhi.se/vader/prognoser-och-varningar/vaderprognos/q/Malm%C3%B6/2692969

Meh! Kantareller efter midsommar kan vi glömma, det är för varmt. https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/kartor-avvikelse-hittills/temperaturavvikelse-for-varje-enskilt-dygn/temperatur/2026/juni/

/SS
Citera
2026-06-07, 23:57
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Nu kom regnet, äntligen! Flera daga me regn i Norrland. Kan bli en härligt regnig juni.

Stockholm har tydligen haft 24C idag, inte illa. Vad jag kan se har det varit torrt i Skåne, regnet kommer även dit. https://www.smhi.se/vader/prognoser-och-varningar/vaderprognos/q/Malm%C3%B6/2692969

Meh! Kantareller efter midsommar kan vi glömma, det är för varmt. https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/kartor-avvikelse-hittills/temperaturavvikelse-for-varje-enskilt-dygn/temperatur/2026/juni/

/SS

Alltså vad fan... kantareller??! Är du inte frisk? På sommaren ska det va sol och varmt så man kan glida runt på beachen som friska normala människor gör.
Citera
2026-06-08, 06:09
  #365
Medlem
Hittills har alla dygn i juni varit varmare än normalt, t o m extremt varmt i Norra Sverige
Citera
2026-06-08, 09:52
  #366
Avstängd
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Hittills har alla dygn i juni varit varmare än normalt, t o m extremt varmt i Norra Sverige

Nätterna som drar upp average-low temperaturen till över normalt och ger missvisande dygnsmedeltemperatur,dagtid är det hittils 20.1c som average high i Örebro denna månad.

Om vi lyckas få extremt varmt i norrland utan höga 850hpa temperaturer är det något annat som spökar!
Citera
2026-06-08, 10:01
  #367
Medlem
madnesstookthems avatar
Än så länge så är väl juni ganska normal. Inget som sticker ut mer än att det varit lite oroväckande blåsigt för att vara så tidigt på säsongen men annars är väl temperatur och soltimmar ungefär vad man kan förvänta sig.

Juli är som vanligt det stora frågetecknet men så som media rapporterat om "rekordsommar" så kan man räkna med tvärtom.
Citera
2026-06-08, 10:44
  #368
Medlem
Extremvärmen är här! Förstår inte folk som sitter och klagar på skitsommar när det är rekordvarmt. Svettas morgon till kväll, svettas när jag är vaken och svettas när jag sover. Riktigt vidrig supervärme och då har vi precis kommit in i juni. Tänk hur det kommer bli i juli och augisti som är dom riktiga dödsvarma månaderna.
Citera
2026-06-08, 11:17
  #369
Medlem
Varmt idag i Uppsala, men sen ska det visst bli kallare, för att efter midsommar bli varmare igen.
Citera
2026-06-08, 13:42
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Hittills har alla dygn i juni varit varmare än normalt, t o m extremt varmt i Norra Sverige

Det har det inte alls, sluta sprid klimatlögnpropaganda.
Citera
2026-06-08, 13:43
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Extremvärmen är här! Förstår inte folk som sitter och klagar på skitsommar när det är rekordvarmt. Svettas morgon till kväll, svettas när jag är vaken och svettas när jag sover. Riktigt vidrig supervärme och då har vi precis kommit in i juni. Tänk hur det kommer bli i juli och augisti som är dom riktiga dödsvarma månaderna.

Du är sjuk. Normala, friska människor svettas inte från morgon till kväll när det är knappa 15-20 grader ute. Sök vård!
Citera
2026-06-08, 16:00
  #372
Medlem
Återigen över 25 grader, och även allra Nordligaste Sverige har över 20 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in