Inte blivit mycket till värmebölja där jag håller till på uppländska vischan. Kvicksilvret har nog ingen dag gått över 27 grader här. Däremot ganska många molniga dagar och nästan dagliga småskurar. I den grunda sjön är det småkalla 22 grader än..
Inte blivit mycket till värmebölja där jag håller till på uppländska vischan. Kvicksilvret har nog ingen dag gått över 27 grader här. Däremot ganska många molniga dagar och nästan dagliga småskurar. I den grunda sjön är det småkalla 22 grader än..
Snöbekämpande fordon har satts in i Tyskland (vid 40-41) för att kyla gatorna. Det kostar mer än att reparera dem pga hettan. Medlet som binder samman asfalten smälter.
Jag har inget emot sol värme och fint väder men när det är så jävla varmt & kvavt när man ska lägga sig är en annan sak. Sov inte en blund inatt & det ser inte ut att bli bättre ikväll.
Lite tråkigt att det är såpass bra väder men för varmt för att vara ute om man nu inte skulle bada.
Skulle plantera häckar i trädgården i dag men orkade bara halva arbetet. Ingen vind heller. Nog enklare att göra arbetet när solen gått ner men det är ju fotboll och så vid den tiden...
Flera värmerekord har slagits idag. Bland annat har Malmö uppmätt +35,1C och Lund +36,3C vilket är de högsta temperaturerna som uppmätts där oavsett månad.
Senast redigerad av Jal16 2026-06-27 kl. 20:11.