2026-02-16, 15:40
  #325
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Flashback betalar Bahnhof för en särskilt nätverkskapacitet.
Det blir förstås dyrare om man vill försvåra för rysshororna när de överbelastar.
Cloudflare är inte särskilt dyrt. (Antar att Flashback saknar koppling via Cloudflare)
Citera
2026-02-16, 15:41
  #326
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Mnjaaa.
Banhof har varit väldigt schyssta mot FB faktiskt…
Vilket gör det än mer misstänkt.
Finns få som är altruistiska idag, om någon.
Citera
2026-02-16, 15:44
  #327
Medlem
5evers avatar
Mest sannolikt är väl att det är MSB som hyrt in sig i ett ryskt botnät.
Citera
2026-02-16, 15:47
  #328
Medlem
Duvlorts avatar
Som sagt, så länge inte Flashback rensar ut alla rysshoror så lär attackerna fortsätta.
Sverige är en nagel i ögat för ryssen, tro f-n att de vill tysta svensk yttrandefrihet.
Citera
2026-02-16, 15:47
  #329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Du tror att både Expressen och Flashbacks admin ljuger? Eller? En känd rysk åsikt, det är alltid synd om ryssen och alla är alltid dumma mot ryssen fast ryssen är så snäll.

Nej. Jag tror Expressen ljuger alltför ofta och jag tror ryssen ljuger alltför ofta. Admin här vet jag inte vem det är så där kan jag inte uttala mig.
Citera
2026-02-16, 15:54
  #330
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5ever
Mest sannolikt är väl att det är MSB som hyrt in sig i ett ryskt botnät.

Vi svenskar vet att det numera heter MCF. Ni är dåligt uppdaterade i Kreml.
Citera
2026-02-16, 15:54
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Som sagt, så länge inte Flashback rensar ut alla rysshoror så lär attackerna fortsätta.
Sverige är en nagel i ögat för ryssen, tro f-n att de vill tysta svensk yttrandefrihet.

Men vänta nu, Ryssland skulle väl vilja ha sina "rysshoror" aktiva på forumet för att sprida propaganda. Det måste ju vara mycket bättre ur deras perspektiv än att sänka forumet.

Det här börjar bli lite som när Ryssland ansågs ha sprängt Nord Stream, sin egen gasledning.

Som många andra har påpekat, bara för att en rysk hackergrupp ligger bakom betyder det inte att Putin ligger bakom.
Citera
2026-02-16, 15:55
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att driften av forumet då skulle bli dubbelt så dyr.
Det är inte en investering som är vettig då dessa attacker är ganska sällsynta. Det är inte många som varken vill eller har råd att bränna ett bot-net för att få ned ett svenskt diskussionsforum i ett par dagar.

jo de förstår man men skaddar inte ha en reserv tar ju ett tag att återställa allt efter sådana här händelser och de är ju bra att ha vid underhåll. Bör vara obligatoriskt åtminstone för annan samhällsservice så syns de mindre att de lyckas potentiellt främmande element eller skadlig verksamhet
Citera
2026-02-16, 15:56
  #333
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Flashback betalar Bahnhof för en särskilt nätverkskapacitet.
Det blir förstås dyrare om man vill försvåra för rysshororna när de överbelastar.


Flashback betalar för överbelastningsskydd till Bahnhof.
Citera
2026-02-16, 15:58
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ryssland ligger bakom, 100 % övertygad.

Vari ligger din övertygelse? Utveckla gärna.
Citera
2026-02-16, 15:58
  #335
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagolsfisk
Men vänta nu, Ryssland skulle väl vilja ha sina "rysshoror" aktiva på forumet för att sprida propaganda. Det måste ju vara mycket bättre ur deras perspektiv än att sänka forumet.

Det här börjar bli lite som när Ryssland ansågs ha sprängt Nord Stream, sin egen gasledning.

Som många andra har påpekat, bara för att en rysk hackergrupp ligger bakom betyder det inte att Putin ligger bakom.

Vad gör ryssen när man inte vinner "kriget" i Ukraina? Man ger sig på infrastrukturen istället.
Vad gör ryssen man inte inte vinner "propagandakriget" på Flashback? (se ovan)

(Sen att man mobiliserar samtliga kända ryss sympatisörer för att försvara Ryssland, varför gör man så om man nu är oskyldig? 🤔 )
__________________
Senast redigerad av Duvlort 2026-02-16 kl. 16:02.
Citera
2026-02-16, 16:01
  #336
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Jag skulle inte bli förvånad om en del som kör på för fullt med sin proryska narrativ är just de som tillhör No Names. När de kände att deras narrativ inte har någon som helst stöd så gick de typ "F**k it, vi DDOSar eller spränger sidan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in