2026-02-16, 12:58
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Eh, "Admin" är ändå "administrator" för Flashback och har info om attacken som vi andra ännu inte har. Varför skulle forumets administratörer ljuga?

Hur vore det med att lägga fram lite bevis man kan ta del av!?
Citera
2026-02-16, 13:00
  #254
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Vad är det strategiska syftet med att stänga Flashback?
Varför skulle Ryssland vilja slå mot Flashback? Har svårt att se att de skulle kunna tjäna något på det. Flashback är knappast det mest rysskritiska forumet.
Citera
2026-02-16, 13:01
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Eh, "Admin" är ändå "administrator" för Flashback och har info om attacken som vi andra ännu inte har. Varför skulle forumets administratörer ljuga?

Jag tror mer att Expressen ljuger, alltför ofta. Om nu diskussionen gäller lögner.
Citera
2026-02-16, 13:01
  #256
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vad skulle dom ha för intresse av det??
Släpps mycket info om dem här. Kan även tänka mig att de blev extra provocerade efter Epstein-dokumenten släpptes. Kopplingar till Vita huset och FSB/GRU är väl värda att lägga en liten slant på för att tysta ner. Det är inte som att "eliten" saknar pengar att lägga på det problemet direkt.
Citera
2026-02-16, 13:02
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Nej. Putin styr inte allt i Ryssland (om så bara för att det lite svårt att hålla koll på 140 miljoner människor samtidigt). Dessutom har Putin inte nödvändigtvis något emot att driftiga ryssar drar in lite hårdvaluta på IT-tjänster.

Men förklara gärna vad den ryska regimen tjänar på att sänka Flashback? Ett av få ställen i västvärlden där ryska propagandister tillåts verka ganska fritt. Logiken haltar, för att uttrycka det milt.

Rysk logik.anfalla och mörda ukrainas innevånare knappast logiskt .
Citera
2026-02-16, 13:03
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hur vore det med att lägga fram lite bevis man kan ta del av!?

Jamen, du får väl fråga forumets administratörer? I nuläget kanske de dock inte vill lämna ut för mycket info till er kända ryssvurmare eftersom det kanske bedrivs utredning i frågan och då lämnar man inte ut allt man vet. Eller du kanske kan ringa husse i Kreml och fråga?
Citera
2026-02-16, 13:05
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag tror mer att Expressen ljuger, alltför ofta. Om nu diskussionen gäller lögner.

Du tror att både Expressen och Flashbacks admin ljuger? Eller? En känd rysk åsikt, det är alltid synd om ryssen och alla är alltid dumma mot ryssen fast ryssen är så snäll.
Citera
2026-02-16, 13:07
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Släpps mycket info om dem här. Kan även tänka mig att de blev extra provocerade efter Epstein-dokumenten släpptes. Kopplingar till Vita huset och FSB/GRU är väl värda att lägga en liten slant på för att tysta ner. Det är inte som att "eliten" saknar pengar att lägga på det problemet direkt.

Så här skrev SVT om händelsen:

”Karlung vill inte spekulera i vem eller vilka som kan ligga bakom attacken – och uppger att det ska analyseras närmare.” https://www.svt.se/kultur/flashback-drabbat-av-stor-overbelastningsattack

Trots att leverantören (Bahnhof) uttryckligen inte kunnat peka ut någon tydlig aktör utan bara gissar innan analysen är klar, har Flashback valt att ändra sin egen status/rubrik till ”Rysk attack”.
Det är en total kortslutning. De som i vanliga fall skriker högst om källkritik.
Citera
2026-02-16, 13:07
  #261
Medlem
Rysk? Jovisst. De blev trötta på en gratis platform?

Oj, ville flashback börja ta betalt för landsförräderiet?

Bit inte husse fuck wits
Citera
2026-02-16, 13:08
  #262
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Ryssarna bara ljuger och hotar och saboterar, ljuger och hotar och förstör ......
Jag tror inte att "ryssarna" är en enhetlig organism, de har säkert olika åsikter i olika frågor precis som vi.
Citera
2026-02-16, 13:08
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så här skrev SVT om händelsen:

”Karlung vill inte spekulera i vem eller vilka som kan ligga bakom attacken – och uppger att det ska analyseras närmare.”

Trots att leverantören (Bahnhof) uttryckligen inte kunnat peka ut någon tydlig aktör utan bara gissar innan analysen är klar, har Flashback valt att ändra sin egen status/rubrik till ”Rysk attack”.
Det är en total kortslutning. De som i vanliga fall skriker högst om källkritik.


Läskigt va? Tänk om forumet framöver tar krafttag mot alla ryska påverkansdeltagare på forumet.....
Citera
2026-02-16, 13:10
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag tror inte att "ryssarna" är en enhetlig organism, de har säkert olika åsikter i olika frågor precis som vi.

Jag menade statsapparaten och det officiella, såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in