2026-02-16, 16:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
False flag från FRA/MUST? Allt för att skylla på ryssen och piska upp hatet. Fienden finns bland oss, inte uanför våra gränser. Någon talade om lättledd fårskock. Bara att hålla med.

Kan verkligen vara vem som helst med resurser .. jag utesluter verkligen ingen!
Citera
2026-02-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vari ligger din övertygelse? Utveckla gärna.

Inte hundra som sagt Ryssland 99.9.%
0.1 % Iran .

Vad tror du utveckla inte
Citera
2026-02-16, 16:09
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vari ligger din övertygelse? Utveckla gärna.

Mycket få har resurser eller kapacitet att genomföra en sådan aktion utom statliga aktörer.
Dom ville testa hur stabilt Flashback var, hur mycket krävdes osv
Citera
2026-02-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag såg den intervjun också och den drömmen nämndes det ingenting om.

Tråden handlar inte om Putins politik, utan om attacken mot FB. Tror du att Putin har beordrat den, och isåfall varför?

Ja, det är högst sannolikt att Putin har uppmanat sina nätkrigare att attackera olika västerländska mål. Varför? För att de är emot hans krig mot Ukraina.

Hur kan man inte fatta den lätte?
Citera
2026-02-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kan verkligen vara vem som helst med resurser .. jag utesluter verkligen ingen!

Att du orkar .du borde skämmas.gör du det frivilligt?
Citera
2026-02-16, 16:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Jag skulle inte bli förvånad om en del som kör på för fullt med sin proryska narrativ är just de som tillhör No Names. När de kände att deras narrativ inte har någon som helst stöd så gick de typ "F**k it, vi DDOSar eller spränger sidan"

NoName och liknande ryska hacktivister lever ju på PR… Hela deras affärsidé är att posta skärmdumpar på Telegram och skryta om sina framgångar för att sprida rädsla och visa handlingskraft.. vilket dom inte har gjort denna gång om det inte kommit nu!?!

Känns ju inte jättetroligt att de är dom om det är helt tysta.
Citera
2026-02-16, 16:15
Medlem
Detta var visst känsligt. Både kända och okända trollkonton har varit inne och desperat försökt prata bort det. Tydligen har det gått ut direktiv om att sammankoppla med NordStream också. Något som kanske skulle lyckas i ryzzland men knappast här eftersom vi både kan och får tänka själva.

Man kan ju misstänka att attacken inte hade kommunicerats i förväg så trollen står med byxorna nere och försöker skademinimera så gott det går. Spontant tycker i alla fall jag att det går sådär…
Citera
2026-02-16, 16:19
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Vi är väl inte emot något krig, EU gör ju allt och lite till för att det ska fortsätta. Wall Enberg var väl dessutom ute och informerade om att de inte är redo för fred än.

Jaja, fortsätt att flytta fokus från trådens ämne. Kämpa Ivan!!!
Citera
2026-02-16, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Inte hundra som sagt Ryssland 99.9.%
0.1 % Iran .

Vad tror du utveckla inte

Jadu fortsätt gå på känslan.. det kommer man långt med!! även i domstol!
Citera
2026-02-16, 16:21
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jadu fortsätt gå på känslan.. det kommer man långt med!! även i domstol!

Varför känner du ett sådant behov av att försvara Ryssland om nu det är på felaktiga grunder?

Du har väl inget med Ryssland att göra? Tror nog de är stora nog att försvara sig själva.
Citera
2026-02-16, 16:25
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jaja, fortsätt att flytta fokus från trådens ämne. Kämpa Ivan!!!
Om det nu är ryssen, så är det begripligt om de är förbannade på oss. Att jag tar upp olika orsaker till det är inte att flytta fokus.

I decennier har vi skrämts med ryssen trots att de inte gjort oss något. Vi har gjort allt vi kan och lite till för att reta upp dom, men de har inte rätt att reagera?
Citera
2026-02-16, 16:27
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Undrar hur de stora drakarna skyddar sig mot DDOS?

Facebook torde ha gigantiskt skydd.

Typ FB och andra SoMe har väl helt andra budgetar, så det är inte helt jämförbart. Men åtminstone sedan servrarna flyttades till Bahnhof förra året borde ju redundansen ändå vara bättre än såhär, BH är ju trots allt en stor och seriös aktör i Sverige. Så hur de kan ha överbelastats mer eller mindre konstant i 4 dagar begriper jag faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in