2026-02-14, 19:41
Medlem
swedenistanis avatar
Hej!

Ponera att Pontus Andersson (född 1992) aldrig haft en girlfriend (sex ingår) under hela sitt liv. Han har lagt all sin tid på studier (han har varit extrem rädd för att hamna på gatan) och ibland när han har fått tid så har har varit någorlunda aktiv i dejting-appar och detta har upprepats under hans långa liv flertals gånger och varje gång utan resultat.
Nu undrar jag varför känns det som om man inte har en tjej efter studenten så får man ALDRIG NÅGONSIN NÅGON TJEJ här i Swedenistan?
Är det flera som håller med mig om så är fallet varför är det så tror du?
Senast redigerad av swedenistani 2026-02-14 kl. 20:29.
Citera
2026-02-14, 22:02
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Ponera att Pontus Andersson (född 1992) aldrig haft en girlfriend (sex ingår) under hela sitt liv. Han har lagt all sin tid på studier (han har varit extrem rädd för att hamna på gatan) och ibland när han har fått tid så har har varit någorlunda aktiv i dejting-appar och detta har upprepats under hans långa liv flertals gånger och varje gång utan resultat.
Nu undrar jag varför känns det som om man inte har en tjej efter studenten så får man ALDRIG NÅGONSIN NÅGON TJEJ här i Swedenistan?

Vad vill han ha då? Är de det hö hö hö fitta vid spisen så är det nog rätt kört för honom, Om en livspartner, så borde han visserligen redan fått till det under studierna om han är någorlunda socialt kompetent. Annars, om han bara umgås och tar för sig, borde det inte vara omöjligt.
Citera
2026-02-14, 22:06
Medlem
Eftersom studenter på högskolan är de mest sexuellt aktiva, så ligger sannerligen felet hos TS. Det är i princip omöjligt att genomföra en kandidatutbildning utan att ha knullat hejdlöst genom kontakter via några av alla de sociala sammanhang som existerar på bland annat nationerna, korridorerna, föreläsningarna osv..
Citera
2026-02-14, 22:08
Medlem
Glostrups avatar
Tråd #27356 om ”varför får jag ingen tjej”. Och så kollar man inläggshistoriken och ser ett mönster…

Tips: Dålig människosyn, negativ inställning till samhället i allmänhet och fascistiska åsikter är sällan attraktiva för vettiga människor, kvinnor eller män. Bitterhet och hat är alltid en dålig grund för bra relationer.
Citera
2026-02-14, 22:33
Medlem
kalkryggars avatar
Sluta tänka såna tankar och hitta på konstiga teorier. Gå ut och träffa människor, agera naturligt och var trevlig så blir det knull förr eller senare. Oavsett om du är 30 år, 50 år eller 70 år.
Citera
2026-02-15, 13:14
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Tråd #27356 om ”varför får jag ingen tjej”. Och så kollar man inläggshistoriken och ser ett mönster…

Tips: Dålig människosyn, negativ inställning till samhället i allmänhet och fascistiska åsikter är sällan attraktiva för vettiga människor, kvinnor eller män. Bitterhet och hat är alltid en dålig grund för bra relationer.

Tror mera på energi, de uppfattar min energi som något dåligt eller vad säger du?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Sluta tänka såna tankar och hitta på konstiga teorier. Gå ut och träffa människor, agera naturligt och var trevlig så blir det knull förr eller senare. Oavsett om du är 30 år, 50 år eller 70 år.

Har varit ute fleratals gånger och de kom visserliggen en kvinnan ca 40-50 år gammal, kritvit som snö, ful som fan (1 av 10) satt där och pratade med mig. Jag visade inget större intresse!

Så jag tror inte heller att gå ut hjälper särskilt mycket
Citera
2026-02-15, 13:15
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Eftersom studenter på högskolan är de mest sexuellt aktiva, så ligger sannerligen felet hos TS. Det är i princip omöjligt att genomföra en kandidatutbildning utan att ha knullat hejdlöst genom kontakter via några av alla de sociala sammanhang som existerar på bland annat nationerna, korridorerna, föreläsningarna osv..

Känner visserligen en person som har genmfört en kandidatutbilding med kandidat i handen utan några samlag. hur har han lyckats med det ?
Citera
2026-02-15, 13:25
Medlem
Citat:
Hej!

Känner massvis som gått in i relationer efter 30, de flesta vill ju stadga sig runt den åldern så förstår inte varför det skulle vara ett problem för dig. Såvida du inte ser förjävlig ut i ansiktet och sitter på en dvärgslängd så finns det alltid någon därute för dig.
Citera
2026-02-15, 15:41
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Tror mera på energi, de uppfattar min energi som något dåligt eller vad säger du?
Personlighet, energi, attityd - kalla det vad du vill. En person som uppfattas som otrevlig, eller som uttrycker en negativ allmän syn på det mesta, skulle ha svårare att knyta an till folk som har en ”normal” världsåskådning.

Att uttrycka sig raljant eller nedsättande om människor, kvinnor, invandrare, samhället i stort, politiker eller annat första gången man träffar någon är ofta ett snabbt och säkert sätt att alienera personen i fråga. Mest för att rätt få människor vill umgås med folk som har unkna åsikter.

Men behöver inte låtsas vara någon annan, men om man har en personlighet som ett arsle så får man nog räkna med att det bara är andra arslen som står ut med en.
Citera
2026-02-15, 16:12
Medlem
Om man kollar TS inläggshistorik så är det rätt tydligt att problemet inte är “alla tjejer” utan attityden. Konstant samhällshat, konspirationer och offermentalitet är inte direkt aphrodisiakum.

Folk känner av bitterhet på tre meters håll. Det är inte åldern som är problemet, det är vibben.
Citera
2026-02-15, 17:01
Medlem
Pontus problem är inte hans ålder, det är att han.lagt sin tid på annat istället för att lära sig socialt samspel, och öva sig på relationer hela sitt liv. Eftersom han aldrig ägnat sig åt det är han urusel på det.

Mina 2 cent.
Citera
2026-02-15, 17:05
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Varför är det praktiskt taget omöjligt att skaffa någon efter 30 års åldern?

Nej, har du svårt att kirra brudar så har du väl det oavsett ålder, att det just skulle inträffa efter 30 tror jag inte det minsta på.

Och om TS skulle ha så kallade unkna åsikter som sätter käppar i hjulet för honom får han väl tagga ner lite på heilandet bara. I princip alla har s.k. unkna åsikter, bara det att de döljer dem väl. Ser mig för övrigt själv som röd, men det finns liksom inte på kartan att jag t.ex. skulle tro på det där svamlet om allas lika värde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in