2026-02-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Trådstarten är imbecill och det är egentligen omöjligt att svara på frågeställningen då "valet" av partner beror på väldigt många parametrar (Gud vad sterilt det lät).

Jag har ju träffat en del kvinnor genom åren innan jag gifte mig. För min del så är det viktigt att min partner har en egen vilja och inte är rädd för att berätta vad hon vill, hur hon känner och vad hon vill göra. Det finns inget så oattraktivt som en kvinna som bara säger "vad vill du" eller "bestäm du" vid varje tillfälle.
Haha ja, andelen kvinnor som ” kvalar” in i någon av de kategorierna specifikt är nog inte så stor.

Håller med, människor överlag som inte har någon egen vilja är helt ointressanta. Hade en sådan pojkvän en gång. Då hjälper det inte att vara stor, stark eller ens intelligent. Attraktionen dalade sakta men säkert.
Citera
2026-02-14, 11:14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Haha ja, andelen kvinnor som ” kvalar” in i någon av de kategorierna specifikt är nog inte så stor.

Håller med, människor överlag som inte har någon egen vilja är helt ointressanta. Hade en sådan pojkvän en gång. Då hjälper det inte att vara stor, stark eller ens intelligent. Attraktionen dalade sakta men säkert.
Ja, jag min fru har det väldigt bra, vi är ärliga med varandra. Kan vara så att vi bjuds med till något och så är jag inte alls på humör för att gå på det och då säger jag bara det, så får hon gå själv om hon vill, och det är samma för henne, att ibland vill inte hon och då får jag gå själv om jag vill. Sen får man ju givetvis ibland offra sig. Om någon av oss inte vill så brukar vanligen ingen av oss gå. Sen att ha en fru med lite egna intressen är också kanon, hon är ju hästtjej så det är alltid massa med den saken, men jag tycker bara det är kul och hon lärt mig massor om hästar och hästskötsel. Sen är det alltid uppskattat när jag kommer till stallet och jag tycker det är rätt roligt med.

För många år sen var jag ett mycket kort tag tillsammans med en tjej som alltid sa "vad vill du" fy vad trist. Kunde vara så enkelt som; ska vi gå ut och äta idag? Vad vill du får man till svar, är det något särskilt ställe du tycker vi ska gå till, vad tycker du. SUCK!

Det gick inte i längden, tillslut blir jag bara irriterad. Jag har dessutom ett jobb där jag tar massvis med olika beslut varje dag och det är ju okej, men jag vill ha balans i min relation och jag verkligen vill att partnern ska ha en vilja. Men min fru har det och vi har varit gifta i dryga 15 år nu.
Citera
2026-02-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, jag min fru har det väldigt bra, vi är ärliga med varandra. Kan vara så att vi bjuds med till något och så är jag inte alls på humör för att gå på det och då säger jag bara det, så får hon gå själv om hon vill, och det är samma för henne, att ibland vill inte hon och då får jag gå själv om jag vill. Sen får man ju givetvis ibland offra sig. Om någon av oss inte vill så brukar vanligen ingen av oss gå. Sen att ha en fru med lite egna intressen är också kanon, hon är ju hästtjej så det är alltid massa med den saken, men jag tycker bara det är kul och hon lärt mig massor om hästar och hästskötsel. Sen är det alltid uppskattat när jag kommer till stallet och jag tycker det är rätt roligt med.

För många år sen var jag ett mycket kort tag tillsammans med en tjej som alltid sa "vad vill du" fy vad trist. Kunde vara så enkelt som; ska vi gå ut och äta idag? Vad vill du får man till svar, är det något särskilt ställe du tycker vi ska gå till, vad tycker du. SUCK!

Det gick inte i längden, tillslut blir jag bara irriterad. Jag har dessutom ett jobb där jag tar massvis med olika beslut varje dag och det är ju okej, men jag vill ha balans i min relation och jag verkligen vill att partnern ska ha en vilja. Men min fru har det och vi har varit gifta i dryga 15 år nu.
Låter sunt.
Citera
2026-02-14, 16:14
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Alla väljer nog nr 2, nackdelen är väl att hon vill ha flera barn
Citera
2026-02-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Hahah låter som du fått erfara en lärdom

"jjujju" brukar för det mesta poängtera lite nödvändigheter på ett ganska humoristiskt sätt. Trevligt!
Synd bara att han anser att alla med diagnos per automatik betyder efterbliven medans han själv får parasita fritt på andras energi och digitala privatliv.

För en sån "människa" betyder "psykopater" att det var någon som såg red flags och ifrågasatte vad i helvete de sysslar med. Det är aldrig deras eget fel. Totalt skamlösa.

Borde arkebuseras omgående efter diagnos. Det finns inga vinster för samhället med sådana. Det är inga människor.
Senast redigerad av Badkarsunspect 2026-02-14 kl. 16:33.
Citera
2026-02-14, 18:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsunspect
För en sån "människa" betyder "psykopater" att det var någon som såg red flags och ifrågasatte vad i helvete de sysslar med. Det är aldrig deras eget fel. Totalt skamlösa.

Borde arkebuseras omgående efter diagnos. Det finns inga vinster för samhället med sådana. Det är inga människor.

“jjujju” skriver att han inte vill ha barn så genpoolen dör väl ut.
Oavsett bör han övervakas av någon myndighet så att folk slipper vara rädda.
Han arbetar subtilt, förvränger och njuter av att folk känner olustkänslor när dom blir skrämda av hans tassande.
Han är feg som gör hela arbetet bakom ett tangentbort eller telefon… efter att han stalkat fram folks spotifylistor, Instagram konton, Facebook, mail mm mm
Användaren har haft stenkoll på min Spotify iaf. Vet inte hur länge. Men FÖR länge.
Det är nog nu. Sen länge tillbaka.
Citera
2026-02-14, 18:35
Medlem
Skrattkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Vilken kvinna väljer du och varför?

Alternativ 1. Kvinna med bra karriär som har hög lön. Intressen jobbet, umgås med tjejgänget och resa. Vill ha max 1 barn inte före 35 årsåldern. Bossig och gillar att bestämma.

Alternativ 2. Kvinna med lågbetalt jobb. Intressen heminredning,baka och mode. Vill gärna ha flera barn och lyssnar gärna på dig.

Bägge är lika gamla och lika snygga.

Vad är poängen med tråden? Att vi ska tro att du faktiskt har ett val?
Citera
2026-02-22, 15:02
Medlem
Nr 2, med reservation för "vill ha barn", den biten är ett avklarat kapitel för min del.

Må bra, ha kul och knulla är mitt livsmantra numera!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in