2026-02-12, 10:51
Medlem
Comitiums avatar
Först var Trump, och naturligtvis även Bondi, emot att offentliggöra Epsteinfilerna, men sedan ändrade sig Trump, och givetvis även Bondi, d.v.s. att filerna skulle offentliggöras enligt en ny lag, Epstein Files Transparency Act, en hantering som Bondi och hennes departement DOJ kapitalt misslyckades med att sköta korrekt enligt lagen.

Bondi fick i uppgift att ta hand om offentliggörandet och publicera allt utom sådant som kunde skada offren. Bondi berättade att hon hade en lista över sexförbrytare som låg på hennes skrivbord som hon höll på att gå igenom. Senare förnekade hon att det fanns en sådan lista. Vad DOJ gjorde var att publicera en rad namn och bilder på offer men censurerade namn på förövare, alltså precis tvärt emot lagen.

Förhöret i Representanthuset urartade till en veritabel pajkastning där Bondi uppträdde som en ilsken bandhund och istället för att svara på frågor – hon vägrade helt flagtant - kastade anklagelser mot kongressledamöter och andra som är emot Trump. Bondi hade tidigare anklagat Biden för att ”beväpna”DOJ men nu fick hon kritik för att Trump har beväpnat DOJ för att komma åt och åtala gamla fiender och kritiker av hans politik, människor som han hatar. Bondis taktik var att inte svara utan bara attackera.

Även i det brittiska parlamentet kan det gå hetsigt till men denna cirkus som Bondi bidrog till känns ovärdig för den amerikanska kongressen. Bondis agerande ger ytterst obehagliga associationer till maktfullkomliga politiker i totalitära stater.

Har jag rätt eller fel?
Senast redigerad av Comitium 2026-02-12 kl. 10:55.
Citera
2026-02-12, 11:10
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Såg du själv förhöret? Låter inte så utifrån hur du återger det. Jag såg första 90 min innan jag ledsnade på skiten. Bondi sa i början innan de körde igång att tiden de fått på sig att gå igenom och bearbeta dokumenten innan släppet inte hade varit tillräcklig trots att de jobbade med det på heltid. Demokraterna använde sina fem minuters-utfrågningar till att babbla om offren, filerna, skjutningarna i Minnesota och allt möjligt för att avsluta med att fråga Bondi om hon skulle be offren om ursäkt för att deras namn inte censurerat - ja eller nej. Bondi vägrade svara ja eller nej, utan bemötte de andra anklagelserna, vilket så klart inte gick då de fem minuterna redan var använda.

Alltså, istället för att hålla ett ordentligt förhör så kom demokraterna med fem minuter babbel och anklagelser följt av "ber du offren om ursäkt, ja eller nej?". De ville inte höra vad hon ville säga. Anledningen är så klart att demokraterna är lika insyltade i det här som republikanerna.
Citera
2026-02-12, 11:12
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
cklig trots att de jobbade med det på heltid. Demokraterna använde sina fem minuters-utfrågningar till att babbla om offren, filerna, skjutningarna i Minnesota och allt möjligt för att avsluta med att fråga Bondi om hon skulle be offren om ursäkt för att deras namn inte censurerat - ja eller nej.
Då såg vi två olika förhör igår.

Bondi kom med en trave kort som hon skyfflade runt.
Varje kort innehöll förolämpningar och attacker mot de enskilda ledamöterna.

Jag antar att hon tröttnar på att behöva försvara pedofilgubbens administration hela tiden
Citera
2026-02-12, 11:23
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer

Jag antar att hon tröttnar på att behöva försvara pedofilgubbens administration hela tiden
Anklagelserna om att de inte gjorde någonting åt skiten, dvs Epstein-filerna och förövarna, under Bidens tid får man ändå ge henne rätt i. Det är öppet mål för henne där, vilket demokraterna så klart var medvetna om. Därför blev det en cirkus där båda parterna ville ha pajkastning istället för ett ordentligt förhör.
Citera
2026-02-12, 11:41
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Såg du själv förhöret? Låter inte så utifrån hur du återger det. Jag såg första 90 min innan jag ledsnade på skiten. Bondi sa i början innan de körde igång att tiden de fått på sig att gå igenom och bearbeta dokumenten innan släppet inte hade varit tillräcklig trots att de jobbade med det på heltid. Demokraterna använde sina fem minuters-utfrågningar till att babbla om offren, filerna, skjutningarna i Minnesota och allt möjligt för att avsluta med att fråga Bondi om hon skulle be offren om ursäkt för att deras namn inte censurerat - ja eller nej. Bondi vägrade svara ja eller nej, utan bemötte de andra anklagelserna, vilket så klart inte gick då de fem minuterna redan var använda.

Alltså, istället för att hålla ett ordentligt förhör så kom demokraterna med fem minuter babbel och anklagelser följt av "ber du offren om ursäkt, ja eller nej?". De ville inte höra vad hon ville säga. Anledningen är så klart att demokraterna är lika insyltade i det här som republikanerna.

Jag kallade det hela en cirkus och att Bondi starkt bidrog till det.

Så ja, visst tog demokratiska ledamöter också i från tårna på ett väldigt uppskruvat sätt.

Jag har sett stora delar av förhöret och du har fel om att Bondi svarade på frågorna. Hon vägrade systematsikt att svara och kastade istället ur sig motanklagelser på ett väldigt aggressivt sätt.

Läsarna på FB kan ju titta själva och se hur det var.

Bondis taktik var genomgående att inte svara utan att gå till attack. Vad är det för uppträdande av USA:s justitieminister i ett kongressförhör? Hennes förakt var totalt för själva förhöret och väldigt ovärdigt.
Citera
2026-02-12, 11:42
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer

Exakt.
Citera
2026-02-12, 11:51
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Anklagelserna om att de inte gjorde någonting åt skiten, dvs Epstein-filerna och förövarna, under Bidens tid får man ändå ge henne rätt i. Det är öppet mål för henne där, vilket demokraterna så klart var medvetna om. Därför blev det en cirkus där båda parterna ville ha pajkastning istället för ett ordentligt förhör.

Ja, definitivt. Kritiken av Bidens hantering är helt befogad.

Men rätt komiskt att Trump tidigare i valkampanjen krävde att Biden skulle offentliggöra filerna, men ändrade sig när han väl satt vid makten. Därefter tvingade Kongressen honom, d.v.s. DOJ, att offentligggöra dem, vilket som bekant har misskötts å det grövsta när de publicerar namn på offren men hemlighåller förövarna!

Men mitt intryck av Pam Bondi är att det sista hon borde vara är justitieminister i USA. En fanatiker som det värsta MAGA-trash. Helt ovärdig. Det var det jag mest reagerade på i förhören
Senast redigerad av Comitium 2026-02-12 kl. 11:57.
Citera
2026-02-12, 16:34
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Vad hade du velat att Biden skulle göra?
Citera
2026-02-12, 16:36
Medlem
Comitiums avatar
Bondi har spionerat på vilka sökningar som demokraterna gjort bland Epsteinfilerna. Jösses.

https://edition.cnn.com/2026/02/12/us/video/berman-scanlon-bondi-epstein-cnc
Senast redigerad av Comitium 2026-02-12 kl. 16:59.
Citera
2026-02-12, 16:39
Avstängd
Hearingen med Bondi vid samma Congress för ett år sedan där hon skulle svara på frågor om hur hon såg på DOJ:s ställning gentemot Vita huset, dess uppgifter osv, blev rena parodin eftersom hon uppenbart undvek att ge verkliga pch relevanta svar. Samma typ av arroganta icke-svar som Kari Lake brukade köra med, och igår upprepades alltså showen.

Det borde vara uppenbart för alla att Pam Bondi sitter på sitt jobb därför att hon är en Trump-lojalist och beredd att göra nästan vad som helst för att skydda honom.
Citera
2026-02-12, 16:49
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hearingen med Bondi vid samma Congress för ett år sedan där hon skulle svara på frågor om hur hon såg på DOJ:s ställning gentemot Vita huset, dess uppgifter osv, blev rena parodin eftersom hon uppenbart undvek att ge verkliga pch relevanta svar. Samma typ av arroganta icke-svar som Kari Lake brukade köra med, och igår upprepades alltså showen.

Det borde vara uppenbart för alla att Pam Bondi sitter på sitt jobb därför att hon är en Trump-lojalist och beredd att göra nästan vad som helst för att skydda honom.

Bondi ÄR Trumps bandhund och har inga andra syften än än att försvara Trump oavsett vad och attackera hans fiender som han hatar.

Någon lyckades ta foton på hennes attackmanual med anklagelser för varje demokratisk kongressledamot som deltog i förhören. För varje ledamot fanns en rad anklagelsepunkter som hon kunde använda för att attackera dem istället för att svara på frågorna, vilket hon helt sonika vägrade att göra. Framstår som "Contempt of Cingress" tycker jag och alltså straffbart.

https://newrepublic.com/post/206516/pam-bondi-photo-tracks-lawmakers-epstein-searches
Senast redigerad av Comitium 2026-02-12 kl. 16:52.
Citera
2026-02-12, 16:56
Medlem
Comitiums avatar
Jag börjar tycka att Trumpregimen är direkt vidrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in