2026-02-10, 19:08
Medlem
Hej!

Jag har jobbat sen augusti digitalt. Är förvirrad kring min chef.Hen har inga möten med mig. Eller bara hej hur går det för dig., inte det heller Vi hördes kort per teams I December där jag skrev vilka dagar jag jobba var tillgänglig. Eller admin grej som inte funkar under hösten.Nu mitten av februari har hen inte hörts av sig.Jag är så klart självgående och jobbar men får ingen feedback eller avstämning vilket känns udda.Skrev idag om vi kunde ta en avstämning på teams under morgonen Inger svar ännu. Hur ska man lyfta detta, fått mig att vilja avsluta tjänsten då man inte känner sig sedd.Eller överreagerar jag? Någon annan som haft liknande problem? Jag vill inte heller ha för mycket onödiga avstämningar då båda är extremt..
Citera
2026-02-10, 19:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Det låter som drömjobbet i mina öron.
Citera
2026-02-10, 19:17
Medlem
a-mortals avatar
Han har nog tagit semester bara.
Citera
2026-02-10, 19:24
Medlem
Gör du ditt jobb så kan det bli väldigt tyst från chefens sida. Även på en stor arbetsplats där man har en formell chef så kan det vara få personliga kontakter.

Däremot den teamleader som man har i teamet så är det ofta många möten och kommunikation mellan för att checka av hur arbetet går och vad man ska fortsätta arbeta med.

Så det är mycket beroende på hur ditt arbete ser ut, behöver du ny information från chefen så får du det, behöver du inte så får du inte.

Jag kan berätta om en vän som hade ett jobb som hon skötte varje dag i flera års tid, det var inget ensamt jobb, men hon erkände att hon knappt visste vem hennes chef var. De hade aldrig träffats. Personalfrågor om ledighet och sådant togs med andra som fanns på samma arbetsplats.
Citera
2026-02-10, 19:32
Medlem
Ok. Så det kanske inte är så konstigt då Jag jämför med andra arbetsgivare jag haft så därför det känns underligt.Tex ok du har varit här ett halvår hur tycker du det går etc.

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Gör du ditt jobb så kan det bli väldigt tyst från chefens sida. Även på en stor arbetsplats där man har en formell chef så kan det vara få personliga kontakter.

Däremot den teamleader som man har i teamet så är det ofta många möten och kommunikation mellan för att checka av hur arbetet går och vad man ska fortsätta arbeta med.

Så det är mycket beroende på hur ditt arbete ser ut, behöver du ny information från chefen så får du det, behöver du inte så får du inte.

Jag kan berätta om en vän som hade ett jobb som hon skötte varje dag i flera års tid, det var inget ensamt jobb, men hon erkände att hon knappt visste vem hennes chef var. De hade aldrig träffats. Personalfrågor om ledighet och sådant togs med andra som fanns på samma arbetsplats.
Citera
2026-02-10, 20:07
Medlem
Självklart skall chefen ha avstämningar på normala jobb.
Tex efter en månad, två månader och sen tre månader.
Citera
2026-02-10, 20:18
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerRoger
Hej!

Jag har jobbat sen augusti digitalt. Är förvirrad kring min chef.Hen har inga möten med mig. Eller bara hej hur går det för dig., inte det heller Vi hördes kort per teams I December där jag skrev vilka dagar jag jobba var tillgänglig. Eller admin grej som inte funkar under hösten.Nu mitten av februari har hen inte hörts av sig.Jag är så klart självgående och jobbar men får ingen feedback eller avstämning vilket känns udda.Skrev idag om vi kunde ta en avstämning på teams under morgonen Inger svar ännu. Hur ska man lyfta detta, fått mig att vilja avsluta tjänsten då man inte känner sig sedd.Eller överreagerar jag? Någon annan som haft liknande problem? Jag vill inte heller ha för mycket onödiga avstämningar då båda är extremt..

Låter som ett drömscenario i mina öron, så ska du förstöra detta? Är du helt galen? Jag hade halverat min lön om jag kunde få vara såhär osynlig.
Citera
2026-02-10, 20:28
Medlem
Citat:
Hej!

Hur är det med övriga kollegor?

Som sagt, om teamet funkar och jobbet blir gjort så är det ju bara dåliga chefer som kommer in och skall spela allan. En bra chef skall se till att det som är bra förblir bra och se till att det dåliga blir bra och inte nödvändigtvis gå in och peka med hela handen bara för att visa sig chefiga.
Citera
2026-02-10, 20:41
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hur är det med övriga kollegor?

Som sagt, om teamet funkar och jobbet blir gjort så är det ju bara dåliga chefer som kommer in och skall spela allan. En bra chef skall se till att det som är bra förblir bra och se till att det dåliga blir bra och inte nödvändigtvis gå in och peka med hela handen bara för att visa sig chefiga.

Jag hade visat framfötterna jobbet och chefen kände sig hotad. Då skrek han vilt som en galning:

Det är jag som är chef! Du är ingenting!

Bra eller dåligt?
Citera
2026-02-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag hade visat framfötterna jobbet och chefen kände sig hotad. Då skrek han vilt som en galning:

Det är jag som är chef! Du är ingenting!

Bra eller dåligt?

Är det bara det han skrek så är det ju rätt illa. Ja med reservation för att du uppfattat det fel.

Är det så att du gjort något egentligt fel, vilket man kan göra även om man försöker visa framfötterna så finns det två vägar för en chef att gå: om det är är riktigt illa så måste man be personen att packa ihop sina grejer och gå hem och inte komma tillbaks, eller i normalfallet få fram vad den anställde skall göra för att bättra sig. Ja om man sen som anställd inte tar till sig av förbättringsmöjligheter så lär man få lämna så småningom.
Citera
2026-02-10, 20:51
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Hej!

Det kan ju låta som ett soft jobb, men det kan också vara väldigt riskabelt. Det kan visa sig att chefen har helt andra förväntningar på vad du ska åstadkomma än vad du har.

Jag råkade ut för en liknande situation i början av min karriär. Jag fick ytterst vaga och oklara instruktioner, och trots att jag slet som ett djur ansåg chefen att jag skulle gjort åtminstone tre mans jobb. Så från att inte fått minsta feedback på två månader gick det direkt till att ta hus i helvete.
Citera
2026-02-10, 20:52
Medlem
Det är klart men viktigt veta att det man gör är ok.

Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Låter som ett drömscenario i mina öron, så ska du förstöra detta? Är du helt galen? Jag hade halverat min lön om jag kunde få vara såhär osynlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in