Citat:
Ursprungligen postat av
Incendio
Nej, jag har aldrig sagt hur ni upplever er relation. Jag skriver om mitt intryck av er relation. Och är det så att man måste ha separat ekonomi för att inte konkurrera med varandra/minska risken för det, så kan du ju egentligen inte veta hur er relation är och hur jämlika ni är eftersom att ni tar till hjälpmedel för att slippa testa.
Tricket är att inte börja konkurrera med varandra, att vara med någon med samm livssyn och att se att alla familjemedlemmar har samma värde utan att behöva t till hjälpmedel eller regler/tvång.
Så är man bilintresserad ska man absolut hitta någon som gillar precis samma typ av bilar....föredrar faktiskt att leva med någon som inte har exakt samma intressen som en själv.
Vet inte vilka regler/tvång du tänker på faktiskt, känns som det blir mer sådant i en 100% gemensam ekonomi. För att citera en kollega "Nä, jag kan inte ta en så stor del av våra gemensamma pengar och lägga på mig själv....

" Allt var tvunget att vara gemensamma aktiviteter och beslut. Fy fan vad drygt det måste vara.
Ett annat trick är att dela upp en del av ekonomin så slipper man tjafs och funderingar, var och en köper det som den vill för sina pengar.
Funkat bra i 27 år nu, så ser ingen anledning att ändra på det.
Gör du inga resor eller aktiviter själv (med kompisar alltså) tex?