2026-02-09, 15:25
Medlem
BombaySaphires avatar
Hoppas han kommer in i riksdagen. Det behövs lite mer klarspråk där.
Citera
2026-02-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Synd bara att han framstår som ett psykosgenombrott.

Intressant analys… baserad på en stol framför skärmen. Kanske dags att fokusera på vad han faktiskt säger istället för att diagnostisera honom på håll?

Att han är lite "osvensk" i sitt sätt kan faktiskt vara en styrka, han vågar säga saker rakt ut istället för att linda in det i fluff som många andra politiker gör.
Citera
2026-02-09, 15:28
Avslutad
Politikerna i Örebro darrar av rädsla nu när det kommit in en som inte delar deras åsikter och pratar klarspråk om korruption och mygel
You gå Allard!
Citera
2026-02-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Det går inte att följa vad du säger, är det autocorrect som spökar?

Herregud, jag den nya iPhone orange jag fått från jobbet är omöjlig….

Allard är ett nervvrak som inte kan bete sig, men frågan bör vara om VAD har blir arg på.

(Vill örebropartiet sänka läkarlöner eller inte)

Ofta har han en anledning och då kan det vara befogat, men i längden är inte detta hållbart.
Citera
2026-02-09, 15:30
Medlem
Det verkliga problemet är inte Allards svordomar – det är hur politiken faktiskt fungerar: i fullmäktige sitter de valda ledamöterna, men i respektive arbetsgrupp, nämnd och andra enheter tar det största partiet nästan 100% av stolarna. Besluten fattas bakom stängda dörrar, resurser slösas på konst och identitetspolitik, medan sjukvård och trygghet ignoreras. Allard bryter mot denna ‘privata klubb’ och visar den ryggrad som de flesta andra saknar.
Citera
2026-02-09, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Kan den här barnungen aldrig bete sig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr5AG5/regionfullmaktige-avbrutet-javla-fegis

Kommunisten Allard kan inte bete sig som vuxen, dags att omyndigförklara och spärra från parlamentarisk verksamhet. Sverige behöver inte våldsamma kommunister i sina parlament.
Citera
2026-02-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag ogillar hans beteende men han har rätt i sak.

Moderaterna ljög. De tänker bränna pengar på konst istället för vården.

Det där med konst är väl lagstadgat typ 2% av alla byggprojekt.

Tex Hanif Bali har talat om det i många år så det är knappast något ÖP är vare sig först med eller modigare än någon annan.

För några år sedan när i princip alla regioner behövde spara lades samtidigt drygt två miljarder på ”utsmyckningar”.

Inte en spänn till konst förrän kärnverksamheten vård är tillgodosedd.
Citera
2026-02-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Intressant analys… baserad på en stol framför skärmen. Kanske dags att fokusera på vad han faktiskt säger istället för att diagnostisera honom på håll?

Att han är lite "osvensk" i sitt sätt kan faktiskt vara en styrka, han vågar säga saker rakt ut istället för att linda in det i fluff som många andra politiker gör.

Osvensk och osvensk, jag tycker mest han tagit med sig högstadieattityd till fullmäktige. Tycker synd om alla som tvingades gå i samma skolklass som honom.
Citera
2026-02-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Allard skulle passa i andra länders parlament bättre, typ Storbrittannien?

Eller Polen! Där kan det vara fullt slagsmål!
Citera
2026-02-09, 15:46
Medlem
Graavargs avatar
Jag tycker hans politik suger, jag anser att han är uppfylld av sig själv, och jag tycker att han kunde formulera sig bättre. Och man kan ifrågasätta taktiken/strategin att älta samma grej ad infinitum.

Men i just det här fallet tycker jag att han har en poäng, det är dubbla måttstockar och frågan är om det ens räcker (jag skulle tro att det är trippla mättstockar som gäller).
Citera
2026-02-09, 15:46
Medlem
GusFrings avatar
Allard vet vad han gör. Ett fullmäktigemöte som spårar ur blir nyhet.
Citera
2026-02-09, 15:49
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Vart har han rätt då?
Han ville lägga ner islamist skolorna som säpo senare stängde. Han vill inte ge islamister skattepengar till sina föreningar där man förespråkar könsstympning och barnmisshandel. Han vill inte lägga pengar på genusvetare , Han ville inte att han som skyddade pedofilen skulle avgångsvederlag. TEX:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in