Citat:
Jag läste men ansåg inte att det var mycket till debattartikel.
"Debattörerna skriver också om filosofen Byung-Chul Han som pekar på att ångest uppstår när det inte finns hopp. Klimatkris, osäkerhet kring bostadsmarknaden och en skakig arbetsmarknad är vardag för unga. För att uppnå förändring måste det accepteras att samhällsförändringarna de 30 senaste åren är centrala drivkrafter, enligt debattörerna. Dessutom måste hopp återupprättas i samhället."
Det jag tycker är intressant att diskutera är om man tror att det kommer finnas hopp i framtiden eller om det bara kommer att gå utför?
Det jag tycker är intressant att diskutera är om man tror att det kommer finnas hopp i framtiden eller om det bara kommer att gå utför?
Min åsikt är en värdelös vuxengeneration. Fri tillgång till internet för alla barn till exempel. Vad är det för nötter som låter sina barn springa runt med hela världen i deras ficka?
Börja där så ska ni få se på barn- och unga som plötsligt börjar må bättre när vuxna umgås med dem istället för att scrolla på telefonen, predatorer och extremt material som inte är anpassat för unga hjärnor når dem samtidigt som de slipper leva i ständig rädsla för social utsatthet genom att de och alla omkring dem när som helst kan banda, fotografera, filma och hänga ut dem
Tacka fan för att de mår dåligt. Vuxenvärlden har trots allt levererat dem ett teknologiskt helvete de ska navigera sig igenom samtidigt som de ska växa upp och göra alla de där löjliga, dumma misstag många av pss andra tillåtits begå utan att hä ga för alltid på internet nakna eller med våra 14-åriga jags kommentarer.
Vuxna kan sluta fundera så mycket på var felet ligger bortom dem och börja med lite gammal härlig som hederlig självrannsakan istället.