2026-06-10, 22:29
Medlem
Magstarkt att läsa konversationerna från dagarna precis efter branden mellan Emma och pojkvännen. Trots meddelanden som "det har varit ett helvete" etc så lyser verkligen hennes totala brist på empati igenom

Svårt att ens smälta. Hennes femåriga dotter har inte bara dött, utan hon är i allra högsta grad skyldig till det, men trots det är uppmärksamhet från pojkvännen prio ett. Om de ens var ett par, framstår mer som en fling/kk. Ruskigt cringe när de tvångsmässigt smsar på engelska också, får fan kväljningar.

Nu är jag varken kvinna eller har barn, men om jag försöker sätta mig in i samma situation hade jag behövt bli tvångsinlagd för att inte ta livet av mig. Lider ju helt klart av någon grov personlighetsstörning

Jävligt provocerande att se hur hon som 28 årig vuxen kvinna (med ett barn dessutom) blir fullständigt curlad av sina föräldrar, som håller stenkoll på hennes räkningar medans hon är helt ovetandes
Senast redigerad av jeffreythugga 2026-06-10 kl. 22:40.
Citera
2026-06-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Hon överdriver sin jävla trauma…..
Hon blev adopterad som 4 åring. Man kommer inte ihåg mycket då. Men hon fick lära sig svenska i den åldern och det var den trauman. Och att komma till en utländsk familj(sverige). Men när man är så liten anpassar man sig fort. Svenska föräldrarna har överöst henne med pengar. Betalat för allt och än idag. Hon e närmare 30…. Skyller allt på sin skit. Vi e många med ännu värre trauma och inte låser man in barn och mentalt torterar man dom. Hon är störd och det sa hennes ex, pappan till barnet att han märkte direkt att hon inte hade mamma känslor alls, och att dom alltid bråkade om det innan skilsmässan. Hon målsr upp pappan värre än vad han var, han månvarit en skit pojkvän men en kärleksfull empatisk pappa var han…. Tråkigt att han bodde i tyskland och en annan kultur (bulgariskt) . Han förlitade sig på att mamman skulle ta ansvar men hon gjorde inte det.
Han bråkade med henne mycket om hur hon uppfostra dottern. Enligt henne var det normalt hur hon själv gjorde och att pappan hela tiden ”kritisera”….. helt störd jävla kvinna.

Hennes adoptiv morsa, mormorn verkar också helt jävla efterbliven.

Instämmer! Har ochså värre trauman o barn. Båda störda
Citera
2026-06-10, 22:49
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon vill skriva child abuse. Jag tror hon stavade fel och att hon helt enkelt har någon form av mörk humor. Flickan hade kanske varit mer krävande den dagen el något

Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Hon menar att: Jag svär på att någon har gjort en barnavårdsanmälan. Så hon visste att hon gjort fel och var rädd för att det skulle komma fram. Typ jag är nästan säker på att någon almält mig till Barnavårdscentralen.
Båda låter rimligt
Framgår i vilken diskussion sms ingick?
Varför engelska?

Nån slags lögn om att sluta med missbruket av dottern och drogerna

Varför inte bara dumpa dottern hos sina föräldrar, bodde de långt bort kanske
Citera
2026-06-10, 22:52
Medlem
israelisinnocents avatar
Flickans dödsannons, vad hette hon?
Citera
2026-06-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Båda låter rimligt
Varför engelska?

Tog hon droger?
Citera
Medlem
Citat:
Båda låter rimligt
Varför engelska?

Vilka droger? Hon hade sina egna mediciner. Jag har inte fått några som helst indigatonier att hon skulle ha använt droger.
Senast redigerad av nippetipp 2026-06-10 kl. 22:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon vill skriva child abuse. Jag tror hon stavade fel och att hon helt enkelt har någon form av mörk humor. Flickan hade kanske varit mer krävande den dagen el något

Jag tolkar det som att hon är medveten o stolt över sin barnmisshandel, men andra inte förstår exakt vad hon menar ger nån kick av makt. Aja hon verkar va ful både inuti som utanpå.
Citera
2026-06-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Magstarkt att läsa konversationerna från dagarna precis efter branden mellan Emma och pojkvännen. Trots meddelanden som "det har varit ett helvete" etc så lyser verkligen hennes totala brist på empati igenom

Svårt att ens smälta. Hennes femåriga dotter har inte bara dött, utan hon är i allra högsta grad skyldig till det, men trots det är uppmärksamhet från pojkvännen prio ett. Om de ens var ett par, framstår mer som en fling/kk. Ruskigt cringe när de tvångsmässigt smsar på engelska också, får fan kväljningar.

Nu är jag varken kvinna eller har barn, men om jag försöker sätta mig in i samma situation hade jag behövt bli tvångsinlagd för att inte ta livet av mig. Lider ju helt klart av någon grov personlighetsstörning

Jävligt provocerande att se hur hon som 28 årig vuxen kvinna (med ett barn dessutom) blir fullständigt curlad av sina föräldrar, som håller stenkoll på hennes räkningar medans hon är helt ovetandes

Det har varit ett helvete - kan bero på vad som helst , rädsla att åka in eller bråk, vad som
Citera
2026-06-10, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Vilka droger? Hon hade sina egna mediciner. Jag har inte fått några som helst indigatonier att hon skulle ha använt droger.

Hennes tester var helt rena. Inga olagliga substanser. Ingen alkohol.
Citera
2026-06-10, 23:15
Medlem
Citat:
Flickans dödsannons, vad hette hon?
Finns ingen dödsannons
Citera
2026-06-10, 23:17
Medlem
Tonyos avatar
Pallade inte ens läsa mer ur FUPen än händelseförloppet och att hon lämnar en femåring själv regelbundet. Från att hon var 2,5 år har hon blivit lämnad själv och sen hon var 4 år till och med själv hela nätter medans mamman sov hos pojkvännen. Detta monster måste låsas in länge. Vilket fruktansvärt öde för lill-tjejen.
Citera
2026-06-10, 23:27
Avslutad
Mamman må vara ett monster men tycker att denna händelse borde öppna upp för att sätta riskerna med adoption på kartan (Hej Ulf Kristersson). En adoption är alltid ett trauma för ett barn. Ju senare ett barn adopteras desto fler trauman riskerar de att ha varit utsatta för.

Adopterade är överrepresenterade när det kommer till anknytningsstörningar, suicid, psykisk ohälsa, missbruk, diagnoser, personlighetsstörningar osv. Och det går i generationer.

Sen tror adoptivföräldrar att de gör en god gärning men är det ett riktigt skadat barn så kan inga pengar i världen, trygghet och närvaro reparera den skadan om man inte på riktigt förstår människans psykologi och hur tidiga erfarenheter påverkar hjärnan och känsloliv. Att adoptera är att köpa ”grisen i säcken”. Finns mycket intressant forskning på det.

Läs psykologutlåtandet i FUP:en. Det kan gå att applicera även på mamman. Vi har inte en aning om hur hon hade det under sina första år. (försvarar inte hennes handlingar).
Senast redigerad av Trusttheprocess 2026-06-11 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in