2026-02-08, 18:24
Avslutad
Hur kan du tror att det går att svälta ihjäl i Sverige? Spelar ingen roll om du har 0 kr. När du är riktigt hungrig kommer du lösa det.

Du kan få ekonomiskt bistånd. Bara skriv in dig på AF, sök jobb du aldrig kommer få och om nån är jobbig så förklara att du är totalt efterbliven så vill ingen anställa dig. Så svårt var det.
Citera
2026-02-08, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Tyder på extremt lågt IQ eftersom att du inte lyckades knäcka koden att det saknades ett S. Så pinsam är du
Det stämmer, mitt IQ ligger på 50.

Därför kan jag inte heller klura ut varför du skriver morsa med stor bokstav i början.
Citera
2026-02-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
+1

Vi har alla diagnoser. TS skyller bara på detta. Är lat. Tar sig själv inte i kragen utan livnär sig fortsatt som 28 på morsan... WTF. Borde ju mer finnas en samhällsinsats här som griper in och räddar denna stackars kvinna från att tvingas försörja för sin vuxna son.
Du menar att du vill ha exakt alla som arbetskollega även om den stinker extremt dålig hygien och beter sig jävligt knepigt åt. Med ditt uttalade då är det din förbannade plikt att jobba med folk som stinker och beter sig hur knasigt som helst.

Ditt val , det är bara att beklaga
Citera
2026-02-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfEk
Det stämmer, mitt IQ ligger på 50.

Därför kan jag inte heller klura ut varför du skriver morsa med stor bokstav i början.
Om du tror på att folk ska gå på ditt skitsnack så tyder det i sig på lågt IQ.
Citera
2026-02-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
+1

Vi har alla diagnoser. TS skyller bara på detta. Är lat. Tar sig själv inte i kragen utan livnär sig fortsatt som 28 på morsan... WTF. Borde ju mer finnas en samhällsinsats här som griper in och räddar denna stackars kvinna från att tvingas försörja för sin vuxna son.

Skyller på detta? När jag kontaktade psykiatrin för att bli "utredd" (Långt efter jag slutat jobbat) så var det DOM som gav mig ADHD och Autism diagnoserna som en förklaring. Men tja, dem borde väl get mig "Lat" diagnosen istället? eller hur?

Precis som jag ska börja kalla alla som inte tränar eller kan lyfta lika mycket som mig för lata.
Det kan ju verkligen inte vara så att folk inte vill ligga och pumpa bänkpress i den utsträckningen jag gör, dem är ju självfallet bara Lata.
Senast redigerad av Pazmatic 2026-02-08 kl. 18:44.
Citera
2026-02-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Fast du skrev ju själv att du inte hade några problem med att bo med din mamma och hennes sambo, eller missförstod jag dig?
Och så länge du har sparpengar behöver du ju inte anstränga dig. När sparpengarna är slut har du större sannolikhet att beviljas ekonomiskt bistånd dessutom.

Vad är det för bidrag din kompis har? För när du skriver "hållbar" det låter som att det är sjukersättning livet ut, men det har du väl inte sökt själv?

Nej, jag har inga större problem med att bo med dem, men självklart hade jag föredragit att haft ett eget boende om jag kunnat finansierat det. Ja, jag har LITE sparpengar kvar. Snart är dem slut, därför skapade jag tråden!!!
Senast redigerad av Pazmatic 2026-02-08 kl. 18:47.
Citera
2026-02-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Nej, jag har inga större problem med att bo med dem, men självklart hade jag föredragit att haft ett eget boende om jag kunnat finansierat det. Ja, jag har LITE sparpengar kvar. Snart är dem slut, därför skapade jag tråden!!!

Vad är dina ambitioner i livet? Bara vara hemma surfa på fb och spela games?

Du har inga som helst önskemål att resa och se världen? Ja, sådant brukar innebära att man behöver pengar.
Citera
2026-02-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ja, det har jag nog. Har allt känts det som.
Nja, snarare min samhällsbild. Blev mer rebellisk när man blir nekad jobb, värnplikt livet ut, sitta och vara rädd att man ska bli av med körkortet i flera månader (trots att det hade 0 med trafiken att göra) etc, av ett jäkla "skitbrott" som inte ens hade varit en grej i ett annat land i Europa. Men med sveriges extremt strika utdaterade narkotikapolitik så blir det såhär. Att man ska straffa och inte hjälpa folk (Inte för att jag någonsin missbrukade, så behövde dock inte hjälp)
Jag var okej med att ta en böter etc men alla andra påföljder tycker jag var orättvissa. Skitsamma.
Verka väl tramsigt tänk. Man anställer ju någon som man tror på, någon som kan prestera och vara på jobbet. Vad hade du själv tänkt om du själv dyker upp. Jag kan tänka att dig tar det två år att få ordning på innan du blir lönsam. Då tar man en som är redo.

Det där med lumpen vet jag inte varför du ens tänker på. Lumpen kräver en högre insats än ett jobb och dum klarar inte ens att få ett jobb. Du klarade inte ens av det du hade. Du hade inte ens fått göra lumpen på 90-talet då när nästan alla fick göra den men inte ens då fick alla. Knark gick bort direkt, du kommer aldrig få hålla i ett vapen ens i ett storkrig enbart av den anledningen. Därefter har du minst fem andra säkert. Så släpp det.

Gnälla om att knark inte är lagligt, ja ock. Något annat du håller på med är inte ok i det landet så du hade ändå åkt på problem. Nä vet du det enda i den här storyn som gör att du har dessa problem är att din Morsa låter dig bo hemma helt utan motkrav.

Om förälder ställt krav på dig från början så hade det inneburit att du antingen tag i ditt problem självmant , och fixat nånting att leva på.

Eller så hade Arbetsförmedlingen eller socialen krävt att du tar tag i saken.
Du kan säga till AF att om du har en diagnos så kommer ändå AF med motkrav så läge du lyfter ett bidrag. Vill dom att du snackar med psykolog och gör en ny utredning då måste du göra det. Vill dom att du går på någon utbildning då måste du, eller handikappanpassad daglig verksamhet av något slag. Eller någon så kallad skyddad verksamhet.

Nånting hade man i vart fall hittat på för att utreda dig grundligt.
Jag har sett både mentalt handikappade och folk med skador, blida eller döva. Alla går till någon form av verksamhet. Det kan börja med vad man kallar arbetsträning.

Det stora hindret är din förälder som gör det här möjligt. Dels hon känner inte till det och tror att hon gör dig en tjänst. I stället blev det hon som hindrar dig.

För tio år sen så jobbade inte socialen så här, man kunde lyfta bidrag år efter åt helt utan motkrav. i dag måste man söka jobb och visa att man gör något. Arbetsförmedlingen var slapp för 20 år sen. Sen började man ställa krav.

Detta går att en del som gått under radarn förr är tvingade att söka hjälp nuförtiden. Du i ditt fall bör ju gå genom en riktigt utredning på nytt gissar jag. Man ändras mycket genom åren och det kan diverse diagnoser också göra. Nån kanske bör strykas och någon enligt nya rön kan komma till. Det betyder att du får den hjälp du skall ha nu.
Senast redigerad av Brodrude 2026-02-08 kl. 19:10.
Citera
2026-02-08, 19:14
Medlem
Citat:

Det kallas för att inte göra rätt för sig själv när man lever på andra, om du börjar betala en liten slant då gör du rätt för sig själv.

Det har dina päron rätt till, då kan dom unna sig lite mer. Ger mig fan på att du även käkar gratis så du bör inse att du är en stor belastning för dem.
Citera
2026-02-08, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Verka väl tramsigt tänk. Man anställer ju någon som man tror på, någon som kan prestera och vara på jobbet. Vad hade du själv tänkt om du själv dyker upp. Jag kan tänka att dig tar det två år att få ordning på innan du blir lönsam. Då tar man en som är redo.

Det där med lumpen vet jag inte varför du ens tänker på. Lumpen kräver en högre insats än ett jobb och dum klarar inte ens att få ett jobb. Du klarade inte ens av det du hade. Du hade inte ens fått göra lumpen på 90-talet då när nästan alla fick göra den men inte ens då fick alla. Knark gick bort direkt, du kommer aldrig få hålla i ett vapen ens i ett storkrig enbart av den anledningen. Därefter har du minst fem andra säkert. Så släpp det.

Gnälla om att knark inte är lagligt, ja ock. Något annat du håller på med är inte ok i det landet så du hade ändå åkt på problem. Nä vet du det enda i den här storyn som gör att du har dessa problem är att din Morsa låter dig bo hemma helt utan motkrav.

Om förälder ställt krav på dig från början så hade det inneburit att du antingen tag i ditt problem självmant , och fixat nånting att leva på.

Eller så hade Arbetsförmedlingen eller socialen krävt att du tar tag i saken.
Du kan säga till AF att om du har en diagnos så kommer ändå AF med motkrav så läge du lyfter ett bidrag. Vill dom att du snackar med psykolog och gör en ny utredning då måste du göra det. Vill dom att du går på någon utbildning då måste du, eller handikappanpassad daglig verksamhet av något slag. Eller någon så kallad skyddad verksamhet.

Nånting hade man i vart fall hittat på för att utreda dig grundligt.
Jag har sett både mentalt handikappade och folk med skador, blida eller döva. Alla går till någon form av verksamhet. Det kan börja med vad man kallar arbetsträning.

Det stora hindret är din förälder som gör det här möjligt. Dels hon känner inte till det och tror att hon gör dig en tjänst. I stället blev det hon som hindrar dig.

För tio år sen så jobbade inte socialen så här, man kunde lyfta bidrag år efter åt helt utan motkrav. i dag måste man söka jobb och visa att man gör något. Arbetsförmedlingen var slapp för 20 år sen. Sen började man ställa krav.

Detta går att en del som gått under radarn förr är tvingade att söka hjälp nuförtiden. Du i ditt fall bör ju gå genom en riktigt utredning på nytt gissar jag. Man ändras mycket genom åren och det kan diverse diagnoser också göra. Nån kanske bör strykas och någon enligt nya rön kan komma till. Det betyder att du får den hjälp du skall ha nu.
Ååå nej jag får inte vara kanonmat i ett krig jag inte gynnas av.

Det går fint att leva på socialen utan motkrav för som du säger vill ingen anställa ts. Man måste ju kriga för de sämsta jobben som finns. Så det är bara att söka men aldrig få. Det kan man göra år efter år. Man kan göra sig omöjlig om man vill det, och om alternativet är ett av de sämsta och mest förnedrande jobben i samhället hade jag också gjort det. Känn ingen skam över det TS. Om man blir tvingad till nån åtgärd hade jag druckit lite brännvin och skyllt på att jag har alkoholproblem. Då har jag rätt till rehabilitering. Sol gäller även för alkoholister. Bidragen rullar in för de svaga. Var svag ts, så finner du sympatier. Den här fuck it attityden du har får du hålla inom dig. Aldrig visa den utåt för den får du aldrig sympati för.

Det bästa är att ha ett glassigt kontorsjobb. Då kan du sitta i ditt elfenbenstorn och klanka ner på de svaga i samhället. De är lata! De vill inte stå upp 05.00 på måndag morgon för att ta 3 byten i kollektivtrafiken ut till ett deprimerande lagerjobb. Där man blir hetsad att producera, alltings mäts och schemat är strikt. Kraven kommer från elfenbenstornet där det är flextid och produktivitet mäts utifrån någon annans prestation. Man sitter mest i möten och skriver mail fram och tillbaka. Det är därför man ska skaffa sig en utbildning ts, och systematiskt undvika all form av hederligt kroppsarbete.
Citera
2026-02-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Vad är dina ambitioner i livet? Bara vara hemma surfa på fb och spela games?

Du har inga som helst önskemål att resa och se världen? Ja, sådant brukar innebära att man behöver pengar.

Nej jag har inga reseönskemål. Nej jag vill inte ha en speciell bil, Nej jag vill inte ha flickvän, Nej jag vill inte bilda familj, Nej jag vill inte göra "roliga saker", Nej jag vill inte "bli nåt", Nej jag vill inte ha något särskilt jobb eller jobb över huvudtaget.

Jag vill bara överleva.
Citera
2026-02-08, 20:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Men vad säger din mamma om din arbetslöshet? Är hon okej med att du bara sitter hemma, eller vill hon att du börjar jobba? För jag förstår absolut en mors önskan att hjälpa sitt barn, men det finns ju troligtvis en gräns även för henne till sist.

Och du säger dessutom att du ogillar att umgås med människor. Hur fungerar det då för dig att bo hemma hon mamma och hennes sambo, borde inte det vara påfrestande även för dig?

Jag tror att du nog citerade fel användare där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in