Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag vägrar köpa ekologiska grönsaker då grönsaker i min värld skall vara giftfria.
JAg köper bara svenskt kött och svensk kyckling.
Skall jag köpa kött utifrån så skall det vara från argentina.
OCh inte fan köper jag avesta-glass ifrån holland.
Det var nog det mest korkade uttalandet du kom med.
Du köper alltså inte ekologiska grönsaker odlade utan gifter,bekämpningsmedel utan köper grönsaker som är besprutade med gifter för att du anser att alla grönsaker ska vara obesprutade i dina fantasier.
Det skulle vara som att säga att du vägrar köpa dieselbil för i din värld ska alla bilar vara diesel och köper istället en skräpig etanolbil.
Kött från argentina,brasilien ska man förövrigt verkligen rata som pesten.
Argentina är helförstört pga amerikanska giftföretag som monsanto som förstört hela deras jordbruk,grundvatten och natu rmed gmo och gifter som ger cancer och massa sjukdomar till bönderna och alla som bor i och runt odlingsbältena och deras grundvatten är totalförgiftat.
Mer mutat land,politiker än argentina är svårt att hitta i sydamerika.
brasilien sa ju totalnej till gmo odling först tills de också fick mutor och plötsligt ändrade sig helt så de har förgiftat sitt vatten och land också på många ställen vilket sen komme ri köttet och maten.
+ att de använder massa förbjudna fulimporterade gifter ovanpå det i argentina,brasilien,ukraina,kina,indien,pakistan och runt afrika osv.
så det är länder man aldrig ska röra mat ifrån.