2026-02-07, 18:54
Medlem
Halva grejen med dumpen är väl att dom vill göra något som dom inte tycker svensk lag/rättsväsen hanterar. Dvs att Jimmie och övriga politiker inte gör ett bra jobb...

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vi får också notera att Sara inte hade råd att betala skadeståndet till pedofilen, så då kom Jimmie till räddning och öppnade SDs partikassa så att pedofilen kunde få ut sina pengar.
Täcker inte brottsoffermyndigheten upp för skadestånd som inte kan betalas? Eller minns jag fel?
2026-02-07, 18:54
Medlem
Halva grejen med dumpen är väl att dom vill göra något som dom inte tycker svensk lag/rättsväsen hanterar. Dvs att Jimmie och övriga politiker inte gör ett bra jobb...

Citat:
Vi får också notera att Sara inte hade råd att betala skadeståndet till pedofilen, så då kom Jimmie till räddning och öppnade SDs partikassa så att pedofilen kunde få ut sina pengar.
Täcker inte brottsoffermyndigheten upp för skadestånd som inte kan betalas? Eller minns jag fel?
2026-02-07, 18:55
Medlem
Citat:
Menar du Jimmie som suttit i Riksdagen 15 år utan att lyfta frågan och nu över 3 år som Tidölagets stödhjul utan att lyfta frågan?

Förslaget är bra, men vad hindrade SD att komma med det tidigare? Att förpassa Jimmie till historiens avskrädeshög låter hårt tycker jag.

Visst kunde de kommit med det tidigare. Men det är bra att de kom med det nu. Och de ryckte snabbt ut så fort den groteska lagstiftningen ledde till att Dumpen blev fällda.
2026-02-07, 18:56
Medlem
fluff995s avatar
Som betalande medlem ger jag mitt godkännande till detta. Finns få saker vi behöver mer än folkligt organiserat motstånd mot den juridiska apparaten. Framförallt inte när vänstern gjort dito i årtionden.
2026-02-07, 18:56
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessodel
Tack Jimmie för att du lättar på börsen till de mer behövande
Det är alltid lätt att vara generös med andras pengar. Jimmie sponsrade den utpekade pedofilen med partiets pengar. Jimmies egen Swishgäva var bara symbolisk.
2026-02-07, 18:57
Medlem
Citat:
Det finns alltid någon annan som gjort något annat fel.

Däremot är det konstigt att Jimmie kan sprätta iväg pengar ur partikassan till en kvinna som inte uttalat ens sympatier för SD. En kvinna dömd för brott.

Med de friska SD-pengarna kan nu Dumpensara betala skadeståndet till den utpekade pedofilen.

Det kan vi tacka Jimmie för.
En annan sak som är väldigt lustig är att Jimmie själv har varit väldigt kritisk till de som på olika sätt ekonomiskt stödjer brottslighet
2026-02-07, 18:59
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Stort av Jimmie att ge pedofilen det skadestånd som Dumpensara inte kunde betala. Pengar Jimmie tog direkt ur partikassan.

Jimmie tänker verkligen på alla!

Stort av Jimmie att försöka skydda sveriges föräldrars rätt att varnas för pedofiler!
2026-02-07, 18:59
Moderator
blomvattnares avatar
Diskuteras här:

(FB) Åkesson säger att SD som parti ska stötta Sara Nilsson ekonomiskt!

Denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in