2026-02-07, 18:30
Medlem
Jimmie spelar gangster liksom Trump som släpper folk fria från ansvar Tror det är dags att ta fram hårdare regler kring vad en politisk agenda ska få för konsekvenser av sina handlingar.. Jag anser isåfall att Jimmie kan punga ut för alla svenska kriminella om han ändå har börjat 😂😂 Det är annars enbart ironiskt att läsa hur en förening ska frisläppa någon dömd för att den gjort något olagligt.. Det är för mycket knark inblandat i SD nu
2026-02-07, 18:34
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
"Vinklas"

Det är ju exakt vad det är. Sen kan man ju tycka att det är bra eller dåligt, men stöttning av brott är det.
Det som blir dubbelfel här är att SDs partipengar först stöttar det brott Dumpensara är dömd för och sedan hamnar i den utpekade pedofilens fickor genom det skadestånd Dumpensara är skyldig honom. Pengar Dumpensara inte har.

Hur ska detta kunna "vinklas" till något bra?

Hur kan Jimmie bara ta en halv miljon ur partikassan, när en stor del av SD-pengarna går direkt till den utpekade pedofilen?

Det är väl illa nog att ge SD-pengarna först till Dumpensara som inte ens är aktiv inom SD?

Var går nästa halva miljon av SDs pengar när Jimmie öppnar lyckotombolan nästa gång?
2026-02-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det som blir dubbelfel här är att SDs partipengar först stöttar det brott Dumpensara är dömd för och sedan hamnar i den utpekade pedofilens fickor genom det skadestånd Dumpensara är skyldig honom. Pengar Dumpensara inte har.

Hur ska detta kunna "vinklas" till något bra?

Hur kan Jimmie bara ta en halv miljon ur partikassan, när en stor del av SD-pengarna går direkt till den utpekade pedofilen?

Det är väl illa nog att ge SD-pengarna först till Dumpensara som inte ens är aktiv inom SD?

Var går nästa halva miljon av SDs pengar när Jimmie öppnar lyckotombolan nästa gång?
Jepp, jag kommenterade det i den andra tråden om själva fallet. Mycket komiskt.
2026-02-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Åkesson får väl swisha vem fan han vill. Han är emot att man ska kunna dömas för att man varnar för dömda pedofiler som "Vilma" och för att man publicerar information som pedofiler själva angett på tex Dumpen. Det rör sig om en störd individ som vad jag förstår själv skickat kukbilder och skrivit att han vill ligga med någon han tror är ett barn, ingen har tvingat honom?

Förtalslagen har som syfte att skydda just såna individer så att de kan fortsätta som vanligt och ge sig på nya offer, så nog fan är Åkesson upprörd. Som sig bör.
Hur skulle du se på det om V betalade böterna för ansvarig utgivare på Expo när denne dömts för att ha hängt ut någon som högerextrem?
2026-02-07, 18:45
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Jepp, jag kommenterade det i den andra tråden om själva fallet. Mycket komiskt.

Jimmie tryckte väl synd om den utpekade pedofilen och ville se till att han fick ut sitt skadestånd från Dumpensara som inte själv kan betala.

Jimmie tog pengarna ur SDs partikassa och såg därför till att den utpekade pedofilen fick ut sina pengar.

Jag tror Jimmie fick några nya väljare bland pedofilerna där och det var rimligen avsikten.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-07 kl. 18:55.
2026-02-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
SD stöttar en brottsförebyggande åtgärd.
Folk reagerar inte generellt på att politiker stöttar en brottsförebyggande åtgärd. Det folk reagerar på här är att de stöttar en olaglig brottsförebyggande åtgärd.
2026-02-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
En representant för ett parti tar civil ställning för vad han anser vara rätt.

Jag ser exakt noll problem.

En partiledare ska väl aldrig sätta sig emot privata domstolsbeslut..?

Det undergräver ju rättsystemet helt,Hur kom det sig då att han inte försvarade Katja Nyberg.??

Hon hävdar ju att hon är oskyldig.!
2026-02-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Ligger denna i fel tråd får Mod. gärna flytta den till rätt, hittade ingen annan som verkade rätt.
I media idag kan vi läsa om att Åkesson har swishar Sara som i dagarna fått en dom för förtal av en peddofil, tror han även var polis. Han förtydligar också att SD kommer att donera mer pengar för att betala detta bötesbelopp.
Tror ni att fler partiledare eller partier gör samma sak?

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=4cb57f83-142e-4a16-bee3-a1ee43ef40c5

Vad tycker FB om detta, ska politiker göra sådant eller är det en skymf för rättsväsenet?
Själv anser jag det vara bra och att det skickar en signal att vi inte tål dessa groomare och pedofiler.

Förövrigt borde grooming och kontakt med minderåriga i sexuellt syfte vara ett mycket allvarligt brott med hög straffskala.

Tack Jimmie Åkesson! Tack SD!

Jag har röstat på SD i de senaste valen trots att jag ofta är kritisk mot dem. Men detta gör mig genuint glad.

"Att vi har en förtalslagstiftning som skyddar pedofiler som aktivt letar möjligheter att fullkomligt ödelägga unga liv, innan de knappt har börjat, är inte värdigt en rättsstat som säger sig värna barnen.
Förtalslagstiftningen behöver göras om så att den skyddar människor mot förtal, utan att underlätta livet för barnvåldtäktsmän och andra grova brottslingar."

ÄNTLIGEN lyfts denna fråga upp på dagordningen i Riksdagen. Av partiledaren för det näst största partiet. Mycket lovande!

Idag har jag bara gott att säga om Jimmie och SD. Och om Sara och Patrik så klart.
De ansvariga för nuvarande "förtalslagstiftning" bör dock förpassas till historiens avskrädeshög så fort som möjligtl
2026-02-07, 18:49
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Hur skulle du se på det om V betalade böterna för ansvarig utgivare på Expo när denne dömts för att ha hängt ut någon som högerextrem?
Det finns alltid någon annan som gjort något annat fel.

Däremot är det konstigt att Jimmie kan sprätta iväg pengar ur partikassan till en kvinna som inte uttalat ens sympatier för SD. En kvinna dömd för brott.

Med de friska SD-pengarna kan nu Dumpensara betala skadeståndet till den utpekade pedofilen.

Det kan vi tacka Jimmie för.
2026-02-07, 18:53
Avstängd
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

De ansvariga för nuvarande "förtalslagstiftning" bör dock förpassas till historiens avskrädeshög så fort som möjligtl
Menar du Jimmie som suttit i Riksdagen 15 år utan att lyfta frågan och nu över 3 år som Tidölagets stödhjul utan att lyfta frågan?

Förslaget är bra, men vad hindrade SD att komma med det tidigare? Att förpassa Jimmie till historiens avskrädeshög låter hårt tycker jag.
Medlem
Eustaches avatar
Ja, att Jimmie Åkesson är ett hopplöst white-trash är väl ingen nyhet? Noll klass och fingertoppskänsla på den fetknoppen. Om en kebabpizza var en person
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns alltid någon annan som gjort något annat fel.

Däremot är det konstigt att Jimmie kan sprätta iväg pengar ur partikassan till en kvinna som inte uttalat ens sympatier för SD. En kvinna dömd för brott.

Med de friska SD-pengarna kan nu Dumpensara betala skadeståndet till den utpekade pedofilen.

Det kan vi tacka Jimmie för.

Tack Jimmie för att du lättar på börsen till de mer behövande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in