Citat:
Att man registerar någon med ett visst nummer baserat på kön är att föra ett register över vad folk har för kön. Hur kan du inte förstå det?
Citat:
Eftersom juridiskt kön har följdverkningar gällande lagar och regler, som är olika för kvinnor och män, så är det viktigt att detta inte godtyckligt går att manipulera.
För det skapar problem med rättssäkerhet och onödiga kostnader för samhället, när könsförvirrade individer söker uppmärksamhet, eller vill skaffa sig personliga fördelar genom att byta kön.
Så min bestämda åsikt är att man bör behålla det juridiska kön som man fötts med.
För det skapar problem med rättssäkerhet och onödiga kostnader för samhället, när könsförvirrade individer söker uppmärksamhet, eller vill skaffa sig personliga fördelar genom att byta kön.
Så min bestämda åsikt är att man bör behålla det juridiska kön som man fötts med.
Vilka lagar ska vara olika för vilka kön? Jag tycker att det låter dumt. Alla bör vara lika inför lagen, oavsett biologiskt eller inbillat kön.
Citat:
Det räcker att samhället accepterar dom socialt för vad dom är och hur dom känner sig. Vilket det säkerligen behöver jobbas för en hel del med, om man ska vara ärlig.
Men att ändra i en massa lagar och regler "för deras skull" kommer mer att reta upp den stora allmänheten, än hjälpa dom att bli accepterade. Tror jag i alla fall...
Men att ändra i en massa lagar och regler "för deras skull" kommer mer att reta upp den stora allmänheten, än hjälpa dom att bli accepterade. Tror jag i alla fall...
Ja, så varför ska det inte vara lika för alla? Staten behöver inte lägga sig i kön alls.