Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-08, 20:15
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag har laddat ner en trial verition av Panda Internet Security 2007.

Men när jag ska installera programmet så står det att jag måste avinstallera Norton Antivirus.

Jag hade Norton Internet Security innan men jag valde Panda Internet Security 2007 istället.

Jag har avinstallerat Norton och allt som har med Symantech som jag kan hitta men fortfarande samma problem.

Någon som har varit med om detta eller kan veta vad orsaken är?

//Jacob
Citera
2006-09-09, 01:57
  #2
Avstängd
xenzors avatar
Har för mig att Norton Removal Tool tar bort "alla" spår av Norton i registret, filer osv. Testa!

http://service1.symantec.com/SUPPORT...ocument&seg=hm

Hoppas att jag var till någon hjälp
Citera
2006-09-09, 07:05
  #3
Medlem
Endast idioter använder Norton, men det visste du väl redan? Välj Panda istället i så fall, ett mycket bättre alternativ. Skulle dock vilja tipsa om att Trial versioner, enligt mig, inte har något värde. Ladda ner en tidigare, full version istället och vänta på Panda Internet Security 2007 i full version ett tag till. Men men, det är ju bara jag. Handlar ju kanske lite om hur man tänker också, men det känns onekligen tryggare med full verison.
Citera
2006-09-09, 09:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Endast idioter använder Norton, men det visste du väl redan? Välj Panda istället i så fall, ett mycket bättre alternativ. Skulle dock vilja tipsa om att Trial versioner, enligt mig, inte har något värde. Ladda ner en tidigare, full version istället och vänta på Panda Internet Security 2007 i full version ett tag till. Men men, det är ju bara jag. Handlar ju kanske lite om hur man tänker också, men det känns onekligen tryggare med full verison.

Vaför kallar du mig idiot?
Tror du har lite bekymmer med din självbild.
Har använt Norton i 10talet år utan bekymmer.
På min webbserver på jobbet körde jag Norton medan företaget körde Panda på övriga klienter.

Gissa om de vart förvånade när de inte kunde lägga upp filer på webbservern pga virus hos klienterna. Så mitt förtroende för Panda är ljumt.

Men inte är du en idiot för det!
Citera
2006-09-09, 20:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpa Berra
Vaför kallar du mig idiot?
Tror du har lite bekymmer med din självbild.
Har använt Norton i 10talet år utan bekymmer.
På min webbserver på jobbet körde jag Norton medan företaget körde Panda på övriga klienter.

Gissa om de vart förvånade när de inte kunde lägga upp filer på webbservern pga virus hos klienterna. Så mitt förtroende för Panda är ljumt.

Men inte är du en idiot för det!

Äsch, de vet inte hur man använder Panda och inte heller vilken version man ska använda. Och nej, jag kallar inte dig idiot, du behöver ju inte se på allt så allvarligt. Jag ville bara påpeka att Norton sög och Panda dög.
Citera
2006-09-09, 20:51
  #6
Medlem
roaders avatar
Bara som en funderare till herr trådkskapare, om tillockmed din topic tyder på att du behöver hjälp: Tycker du då inte att den passar bättre i Dator/IT Support...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback