2026-02-05, 00:46
Medlem
Jag har tänkt röra på mig eftersom det känns som jag har blivit fast i samma ekorrhjul ett tag nu. Det skulle vara kul att bara fly verkligheten genom att flytta till någon annan stad. Jag har god arbetslivserfarenhet och kan sannolikt hitta yrke i de flesta städer.

Jag har kollat med hjälp av migrationskartan vilka områden man ska undvika. Det som är skrämmande är att negern snart har tagit över hela Sverige, och det finns ytterst få städer som inte har problemområden. Jag söker därför trygga städer, dvs ljusorange, gul, ljusgul på migrationskartan.

Det är också viktigt att det är en estetiskt tilltalande stad med blandade åldersgrupper. Det ska finnas saker att göra både dagtid och nattetid och staden ska inte ge ett deprimerande intryck. Kan tänka mig att flytta över hela Sverige. Är folket trevligt är det givetvis ett plus, även om det inte är största prio.

Jag lever nu i Stockholmsgettot och det är tyvärr en förlorad stad.

Kom med förslag!
Citera
2026-02-05, 00:51
Medlem
Har du en länk till kartan så man kan kolla på den och hur stor ska staden vara?
Citera
2026-02-05, 00:51
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Finns det någonstans i Sverige som det finns saker att göra nattetid? (utöver krogar några timmar på helgnätter)
Citera
2026-02-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har du en länk till kartan så man kan kolla på den och hur stor ska staden vara?

migrationskartan.se

har inget krav på storlek egentligen
Citera
2026-02-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungman-Jansson
Finns det någonstans i Sverige som det finns saker att göra nattetid? (utöver krogar några timmar på helgnätter)
Det är antingen pundarklubben eller Volvoklubben som gäller då.
Citera
2026-02-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungman-Jansson

Det tror jag inte
Citera
2026-02-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Jag har tänkt röra på mig eftersom det känns som jag har blivit fast i samma ekorrhjul ett tag nu. Det skulle vara kul att bara fly verkligheten genom att flytta till någon annan stad. Jag har god arbetslivserfarenhet och kan sannolikt hitta yrke i de flesta städer.

Jag har kollat med hjälp av migrationskartan vilka områden man ska undvika. Det som är skrämmande är att negern snart har tagit över hela Sverige, och det finns ytterst få städer som inte har problemområden. Jag söker därför trygga städer, dvs ljusorange, gul, ljusgul på migrationskartan.

Det är också viktigt att det är en estetiskt tilltalande stad med blandade åldersgrupper. Det ska finnas saker att göra både dagtid och nattetid och staden ska inte ge ett deprimerande intryck. Kan tänka mig att flytta över hela Sverige. Är folket trevligt är det givetvis ett plus, även om det inte är största prio.

Kom med förslag!

Flyttat nyligen?

(FB) Är Sverige svenskt längre?
Citera
2026-02-05, 01:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det är bara i de största städerna det finns aktiviteter på natten. Och där finns de största grupperingarna av invandrare.

I övriga städer kan det finns nattöppna gym. Men det är allt. Och nöjeslivet brukar vara koncentrerat till helgerna. Där kan det däremot finnas ett mindre antal invandrare. Eller så inte. Ibland har de mindre kommunerna flyktingförläggningar.

Hela Norrland har de rätta färgerna för dig enligt kartan. Men många städer är inte lika stora som söderut. Största kommunen är Umeå som är nr 11 i folkmängd i landet. Men det kanske är för högt upp och för kallt för dig. Sundsvall är nr 2 i Norrland. Men det är så klart orter med en hel del invandrare och den typ av kriminalitet som hör till större städer. Fast inte sprängningar och skjutningar.

En vacker stad att bo i, men så klart kall på vintern, är Östersund. Och Åre ligger nära med en hel del nöjesliv under vintersäsongen. De gånger jag har varit i Östersund har jag inte funderat på hur mycket invandare det är där. Men jag vet att Åre är väldigt vitt. Och då menar jag inte bara snö.

Har du rest runt nåt i landet? Har du känt dig hemma nånstans? Varför jag frågar är för att många som flyttar från Sthlm gör det för skola, jobb och kärlek. Eller för att de t ex trivs på landet eller i norr. Att bara flytta för att slippa invandrare kan låta bra på papperet, men inte lika bra i verkligheten. Du måste hitta jobb, bostad, nya vänner och vänja dig vid att det inte går bussar hela natten plus att ICA stänger kl 22. Det är en rejäl omställning ifall du är van vid en stad som lever dygnet runt. Det gör det definitivt inte i städer med lite invandrare.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2026-02-05 kl. 01:17.
Citera
2026-02-05, 01:46
Medlem
Storfetdases avatar
Haha det känns som att du inte rest så mycket inom landet, tillochmed dom största inlandshålorna i Norrland är 50% utbytta. Det vitaste du kan hitta är ett par enklaver i Stockholm där människorna har pengar. Resten av landet är doomed.
Citera
2026-02-05, 02:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Haha det känns som att du inte rest så mycket inom landet, tillochmed dom största inlandshålorna i Norrland är 50% utbytta. Det vitaste du kan hitta är ett par enklaver i Stockholm där människorna har pengar. Resten av landet är doomed.

Ja, de vitaste områden är ju ställen där folk har pengar. Jag tipsade om Åre i mitt inlägg om man vill komma bort från Sthlm. Dyrt att bo där. Men vitt på marken och i husen.

Däremot överdriver du med 50% angående inlandet. Lite statistik tack i den frågan.
Citera
2026-02-05, 06:21
Medlem
Belters avatar
Citat:

Kom med förslag!
Du kommer att bli känd som ”nollåtta” vart du än flyttar. Lär du dig att älska din granne istället, din tomte. Du kommer aldrig att flytta.
Citera
2026-02-05, 06:24
Medlem
Citat:

Kom med förslag!

Är det pga att du har svårt med svenska språket som du inte klarar av att tolka migrationskartan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in