Tack för alla svar!
Ja, har testat en massa olika läkemedel men inte så många olika fabrikat då jag inte visste att samma medicin kan skilja så enormt mycket mellan olika fabrikat. Har tidigare b.la testat:
Palexia tapentadol (blev beroende), Lyrica pregabalin (gav yrsel), Gabapentin (dålig effekt) och Saroten (kraftig hjärtklappning).
Duloxetin Yentreve 20mg var det enda som gav bra effekt utan överdriven biverkning. Finns 4st generika/kopior på svenska marknaden, har testat 2 av dessa. Länk:
https://fass.se/product/20040607009727/pl
-Duloxetin Actavis 20mg (gav kraftiga biverkningar)
-Duloxetin Stada 20mg (den har jag nu, ger kraftigt stickande värk i ben och fötter, ger heller inte speciellt bra effekt, dock bara gått 3 veckor sen jag började testa denna variant).
Ej testat: Duloxetin Accordpharma 20mg och Loxentia 20mg. Enligt ChatGPT är de inte speciellt lika Yentreve, vet ej om det stämmer dock.
Tack för tipset, ska testa maila dem! Synd att man inte känner någon som jobbar som kemiskt som kan tillverka en egen exakt kopia av Yentreve. Det hade ju räddat mitt liv. Typ chefen på den enheten
Jag ska be min ms-läkare om en remiss till smärtläkaren igen. Tack.
Ja, det suger verkligen att samma "medicin" från olika fabrikat kan skilja så pass mycket.