2026-02-03, 15:13
Medlem
TheSamePersons avatar
Svenska medier brukar vara blixtsnabba att blåsa upp minsta skitsak till nationell kris. En felsägning, ett gammalt inlägg, ett rykte, då är det dygnet-runt-bevakning. Men när det cirkulerar en läcka/uppgifter som kopplas till Sofia och Epstein? Då blir det plötsligt knäpptyst. Inga granskningar, inga “obekväma frågor”, inga analyser.

Antingen är detta helt ointressant journalistiskt, vilket vore märkligt med tanke på hur annars allt med minsta laddning behandlas, eller så gäller andra regler just här. Jag kan inte skaka känslan av att det är uppenbart att order har kommit uppifrån: ingen media ska skriva ett skit om detta.

Har jag missförstått eller har öven ni på flashback fått tydliga ordrar om att ingen får säga ett skit om detta?
Senast redigerad av TheSamePerson 2026-02-03 kl. 15:23.
Citera
2026-02-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Svenska medier brukar vara blixtsnabba att blåsa upp minsta skitsak till nationell kris. En felsägning, ett gammalt inlägg, ett rykte – då är det dygnet-runt-bevakning. Men när det cirkulerar en läcka/uppgifter som kopplas till Sofia och Epstein? Då blir det plötsligt knäpptyst. Inga granskningar, inga “obekväma frågor”, inga analyser.

Antingen är detta helt ointressant journalistiskt – vilket vore märkligt med tanke på hur annars allt med minsta laddning behandlas – eller så gäller andra regler just här. Jag kan inte skaka känslan av att det är uppenbart att order har kommit uppifrån: ingen media ska skriva ett skit om detta.

Har jag missförstått eller har öven ni på flashback fått tydliga ordrar om att ingen får säga ett skit om detta?

Hovet har ju bekräftat vad som publicerats, vad mer finns att spekulera kring?
Citera
2026-02-03, 15:24
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Hovet har ju bekräftat vad som publicerats, vad mer finns att spekulera kring?
Bekräftat? De sa väl att hon var hemma den dagen. Och varför görs inga mer typ granskningar eller så? Massor med artiklar om norksa kronprinsessan men om den svenska prinsessan inte ett enda ljud.
Citera
2026-02-03, 15:35
Medlem
kalkryggars avatar
Jag vet inte vad för trams du hämtar din info ifrån men vanlig svensk media har skrivit ganska många gånger senaste tiden om detta.

Du kan nog vara tvärsäker att ganska många av dem också har letat i alla hål de kan för att hitta smuts som de kan skriva och förstöra livet för Sofia om de hade möjlighet.

Så att det inte dyker upp betyder att det sannolikt inte finns helt enkelt. Eller så är det fortfarande inte möjligt att hitta.
Citera
2026-02-03, 15:46
Medlem
Vitiss avatar
Varför skulle det vara intressant att rulla i något som inte längre är aktuellt?
Bara för att svärta ner?
Har Sofia våldtagit barn?
Låt henne skämmas ifred.
Citera
2026-02-03, 15:56
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Svenska medier brukar vara blixtsnabba att blåsa upp minsta skitsak till nationell kris. En felsägning, ett gammalt inlägg, ett rykte, då är det dygnet-runt-bevakning. Men när det cirkulerar en läcka/uppgifter som kopplas till Sofia och Epstein? Då blir det plötsligt knäpptyst. Inga granskningar, inga “obekväma frågor”, inga analyser.

Antingen är detta helt ointressant journalistiskt, vilket vore märkligt med tanke på hur annars allt med minsta laddning behandlas, eller så gäller andra regler just här. Jag kan inte skaka känslan av att det är uppenbart att order har kommit uppifrån: ingen media ska skriva ett skit om detta.

Den enda "uppgiften" som cirkulerar är att hon såg en film som inbjuden till ön med någon, . Och det räckte tydligen för att Norrbaggarna att bli drabbat av en kollektiv nationell chock. Men inte i Sverige. Klickmedia hakar på och förstärker osakligheter . Norge drabbat av en landssorg och skammen måste var monumental. Här i Sverige sitter hovet i krismöte ?

Men, nej tack. Vi vet inte mer än vad den här bruttan har påstått. Det kommer fram tids nog. Nu är det häxbränning i den första vevan , få se ifall det det lugnar ner sig när chocken har lagt sig.
Senast redigerad av Upplyften 2026-02-03 kl. 15:58.
Citera
2026-02-03, 16:22
Medlem
Husse har sagt åt msm att inte rapportera
Citera
2026-02-03, 16:26
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag är benägen att hålla med TS i mycket då de f n på SVTs Sverige Live diskuterade mor M-M aktuella skandal i ca tre minuter efter sonen Marius.

Hon är kronprinsessa så "finare" än Sofia men närhetsprincipen borde jämna ut detta.
Citera
2026-02-03, 16:28
Medlem
doncroces avatar
Är någon förvånad?
Svensk regim/tvångsmedia har aldrig kritiskt vågat granska kungahuset.
Bara kolla hur dom tittade åt andra hållet när kungen i åratal sprang på sexklubbar.
Citera
2026-02-03, 16:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Jag är benägen att hålla med TS i mycket då de f n på SVTs Sverige Live diskuterade mor M-M aktuella skandal i ca tre minuter efter sonen Marius.

Hon är kronprinsessa så "finare" än Sofia men närhetsprincipen borde jämna ut detta.

Vad ska ältas i media om Sofia och Epstein, har hon tipsat honom om en bra stad för otrohet?

Finns det inget komprometterande så finns det inte.
Citera
2026-02-03, 17:06
Medlem
Klas-Vegass avatar
Tv4 gjorde ju ett inslag härom dagen när jag zappade runt.
Citera
2026-02-03, 17:09
Medlem
(FB) Skvaller om H.K.H. Prinsessan Sofia
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem