2026-02-03, 01:16
Medlem
Bigpoxs avatar
Undrar om man kan välja prisnivå, från kom som du är, till aftonklänning.
Citera
2026-02-03, 01:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Är det verkligen sugardejting/horeri? Jag menar, vad är skillnaden att du som man betalar för allt annat på dejten, varför då inte även tjejens förberedelsekostnader?

Det är väl att det är en transaktion till kvinnan, i samband med en träff, som är det olagliga? Om betalningen sker före, under eller efter tror jag inte spelar någon roll.

Att bjuda på mat, blommor och biobiljett i samband med en träff har nog aldrig varit olagligt?

Menar du att nu alla horkunder hädanefter kan komma undan genom att hävda att de inte betalar för sex, utan för förberedelsekostnader bara?
Citera
2026-02-03, 04:11
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Jag tycker att det är en bra idé. Men tror inte det kommer att funka ifall man inte får användarna att verifiera sig på något sätt.

Jag skulle nog minst vilja ha 500kr för en dejt med en kille om jag ska fixa mig och betala hälften för dejten. Om jag bara behöver fixa mig 200kr.

Hur har du gjort hittills då?
Har du sagt innan att det kostar?

Eller har du gått på dejter utan att begära betalt?
Citera
2026-02-03, 06:51
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är en bra idé. Men tror inte det kommer att funka ifall man inte får användarna att verifiera sig på något sätt.

Jag skulle nog minst vilja ha 500kr för en dejt med en kille om jag ska fixa mig och betala hälften för dejten. Om jag bara behöver fixa mig 200kr.

Ska han betala för att du fixar dig?
Kvinnor säger att de inte fixar sig för männen, utan för sin egen skull, och för andra kvinnor.
Citera
2026-02-03, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag hoppas du förstår att majoriteten av alla förhållanden bygger på principen att kvinnan tjänar på det ekonomiskt medan mannen får lugga. Win win.
Båda parter tjänar ekonomiskt på relationen eftersom två inkomster är bättre än en.
Båda parter får ligga.
Citera
2026-02-03, 07:27
Medlem
Citat:

Billigt om han är svintråkig ju!
Citera
2026-02-03, 07:41
Medlem
Citat:
Vissa saker tror man bara är på skämt men då jag hört tidigare kvinnor klaga över kostnaderna de har inför en dejt och att det är helt legitimt att begära ersättning från mannen, ja då överträffar verkligenheten all sans.

Nu tror jag att detta kanske kommer bli en av årets stora floppar med färre män än på en extrem feministisk festival där män är förbjudna men man vet aldrig. Kvalitén på män sjunker så...

// CC

Med tanke på att Onlyfans har ju fungerat förhållandevis bra, så skulle det verkligen inte förvåna mig om det kommer slå också.
Sedan också i tanke med hur uselt alla snackar om hur det fungerar på Tinder, men visst när man får kostnaderna så där rätt i ansiktet, så kommer det säkert avskräcka många.
Citera
2026-02-03, 07:57
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det är väl att det är en transaktion till kvinnan, i samband med en träff, som är det olagliga? Om betalningen sker före, under eller efter tror jag inte spelar någon roll.

Att bjuda på mat, blommor och biobiljett i samband med en träff har nog aldrig varit olagligt?

Menar du att nu alla horkunder hädanefter kan komma undan genom att hävda att de inte betalar för sex, utan för förberedelsekostnader bara?

Jag menar ingenting med citatet ovan utan ställer bara frågan. Jag medger dock att du har en poäng... Dock, det finns i detta fall ingenting som garanterar sex i samband med dejten så inget sex =inget lagbrott? Om sex = lagbrott?

Nu spekulerar jag bara men jag antar att även summan kan spela roll. Sexuella tjänster kostar betydligt mer än vad tjejen önskar som förberedelsekostnader. Åtminstone får man hoppas det.

// CC
Citera
2026-02-03, 08:04
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Med tanke på att Onlyfans har ju fungerat förhållandevis bra, så skulle det verkligen inte förvåna mig om det kommer slå också.
Sedan också i tanke med hur uselt alla snackar om hur det fungerar på Tinder, men visst när man får kostnaderna så där rätt i ansiktet, så kommer det säkert avskräcka många.

Mmm... fast det finns väl ingen app som folk är nöjda med idag? Vad jag förstår minskar antalet användare hela tiden. Apparna är inte "the to go" längre för dejting. Dels minskar dejting rent generellt, dels nyttjar folk idag andra saker såsom Instagram, Tik-Tok.

Men det är inte omöjligt att du har rätt Kammadaj... men jag hoppas verkligen inte det. Män som grupp behöver ta sig i kragen och inse sitt värde.

// CC
Citera
2026-02-03, 08:09
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Så 200 kr tycker du är lämpligt. Är det en sann kostnad eller en "mellan tummen och pekfingret"? Sedan undrar jag om du kan motivera varför män ska betala för något som män inte efterfrågar? Menar att de allra flesta män vill se kvinnan som den hon är - både mentalt och fysiskt. Dvs dina förberedelsekostnader är något som du gör för dig själv och möjligtvis för andra kvinnor, inte för din dejt. Varför ska han då betala?

// CC
Citera
2026-02-03, 08:25
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ska han betala för att du fixar dig?
Kvinnor säger att de inte fixar sig för männen, utan för sin egen skull, och för andra kvinnor.

Jag hoppas man kan göra avdrag för gymkort och löparskor, för jag antar att de inte vill dejta tjockisar (om de inte har pengar).
Någon sorts klausul så man kan få hela eller delar av beloppet tillbaka om man inte gillar hennes frisyr eller makeup.

Jag brukar välja "lilla" behandlingen hos barberaren för 475, om jag uppgraderar till "stora" för 995 borde det kunna jämkas, jag menar eteriska oljor och mjukgörande krämer är ju helt för hennes skull...

Jag tycker i det stora hela det är en skitbra idé, främst för att det kanske minskar antalet äcklig människor som inte är intresserade av en genuin relation på andra appar. Främst kvinnor som slösar ens tid, men också alla äckliga män som ser relationer som transaktioner som förstör för oss andra.
Låt de äckliga untermenschen hållas, men nu kan de hålla väl undan.
Citera
2026-02-03, 08:30
Medlem
Citat:
Mmm... fast det finns väl ingen app som folk är nöjda med idag? Vad jag förstår minskar antalet användare hela tiden. Apparna är inte "the to go" längre för dejting. Dels minskar dejting rent generellt, dels nyttjar folk idag andra saker såsom Instagram, Tik-Tok.

Men det är inte omöjligt att du har rätt Kammadaj... men jag hoppas verkligen inte det. Män som grupp behöver ta sig i kragen och inse sitt värde.

// CC

Hela detta samhälle numera är ju lappat och lagat med massa quickfix som i sig alltid har genererat nya problem som man måste lösa, så detta att hellre betala än att anstränga sig ligger liksom i dagens folksjäl, men självklart har du rätt att vi egentligen borde ta oss i kragen, frågan är dock inte om vad vi borde utan faktiskt ändå gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in