Citat:
Det är lugnt för på polisens avdelning som godkänner vapenlicenser sitter det invandrare. Eller vänta nu, är det så lämpligt? Det var ju en journalist som gjorde en utredning på en huckle-polis som var anställd där. 100% av de invandrare hon handlagt fick vapenlicens. Säkert inget fuffens. Klan-lojalitet finns nog inte.
Citat:
Kan du visa den statistiken att folk inte ändrat sitt rörelsemönster efter mörkrets inbrott? Jag har ändrat mitt rörelsemönster. Jag gick alltid kvällspromenader själv förr i tiden någon gång mellan 22 och 01:00. Det har jag inte gjort på 15 år. Jag cyklade ensam kvällstid7nattetid precis vart jag ville när jag växte upp, i stan, i små samhällen, i förorter och jag var ALDRIG rädd. Skulle aldrig falla mig in i dag.
Citat:
Jag upplever tvärtom som att det är tryggare i samhället i stort jämfört med säg 10-15 år sedan.
Jag tycker princip alla invandrare idag verkar ha det långt mer ekonomiskt bra, jämfört med förr.
Man ser det på kläderna, kroppshyddorna och att de äter väldigt mycket ute trots de höga priserna, så jag kan tänka mig att staten tankar dem fulla på bidragspengar för att de bl a inte ska råna folk.
Där emot råkar man i tjafs med någon idag för rena banaliteter som någon sketen trafikförseelse, så är det en hyfsat långt större risk att bli skjuten om det är en invandrare, så med det sagt så hade jag absolut kunna tänka mig ha vapen hemma, inte minst ifall ryssen får för sig att anfalla Sverige och inte bara med ryssen i åtanke.
Jag tycker princip alla invandrare idag verkar ha det långt mer ekonomiskt bra, jämfört med förr.
Man ser det på kläderna, kroppshyddorna och att de äter väldigt mycket ute trots de höga priserna, så jag kan tänka mig att staten tankar dem fulla på bidragspengar för att de bl a inte ska råna folk.
Där emot råkar man i tjafs med någon idag för rena banaliteter som någon sketen trafikförseelse, så är det en hyfsat långt större risk att bli skjuten om det är en invandrare, så med det sagt så hade jag absolut kunna tänka mig ha vapen hemma, inte minst ifall ryssen får för sig att anfalla Sverige och inte bara med ryssen i åtanke.
Om du skjuter soldater i krig som civilist kommer du åtalas för mord i Sverige. Får fienden fatt i dig gäller inte Genevekonventionen. Just saying.
Uppfattar inte alls samhället som tryggare. Uppfattar det som att folk helt ändrat sitt rörelsemönster och sin livsstil. När jag växte upp kunde man gå dyngrak ensam hem från festen eller discot.
Citat:
Du med.
Jag skrev till deras mail på hemsidan ja.
Jag har läst att skytteklubbar kontaktar polisen för att kolla så att det inte är en nysläppt seeiemördare som vill bli medlem i skytteklubben.
Trodde bara att det är därför inte en enda skytteklubb besvärade sig med att skriva tbx efter att min skattenummer hade gets till dem som först svarade, innan alla svar uteblev.
Det är nog rimligt att polisen säger nej till att nån som gör våldsamt motstånd och röker medicinsk planta ska få skjuta.
Ingen vill ju att den som man ska trycka in en nål i och extrahera blod i syfte att bötfälla mig med 15 000 spänn för medicinsk planta i blod. .. har vapenlicens precis som polisen.
Jag skrev till deras mail på hemsidan ja.
Jag har läst att skytteklubbar kontaktar polisen för att kolla så att det inte är en nysläppt seeiemördare som vill bli medlem i skytteklubben.
Trodde bara att det är därför inte en enda skytteklubb besvärade sig med att skriva tbx efter att min skattenummer hade gets till dem som först svarade, innan alla svar uteblev.
Det är nog rimligt att polisen säger nej till att nån som gör våldsamt motstånd och röker medicinsk planta ska få skjuta.
Ingen vill ju att den som man ska trycka in en nål i och extrahera blod i syfte att bötfälla mig med 15 000 spänn för medicinsk planta i blod. .. har vapenlicens precis som polisen.
Om du skrev lika osammanhängande och förvirrat till klubbarna som här så begriper jag att klubbarna inte hört av sig till dig. De vill enbart ha ordentligt folk. Få in en galning eller någon som uppfattas som oberäknelig/opålitlig är ju döden för klubben. Har själv varit skjutledare när någon kommit sina första par gånger för att träna och sett att de inte följer våra säkerhetsregler och dessutom är ohörsamma. Jag beslagtog lånevapnet och vederbörande skickades på dörren med besked att han aldrig mer var välkommen. Klubbar i omgivningen kontaktades och informerades.
Jag har dock noterat att intresset för skytte ökat rejält senaste 10 åren. Rejält!!