2026-01-31, 20:32
Moderator
Hjv9s avatar
Tråd för diskussion om vem som får äran att bära den svenska fanan under invigningsceremonin. Eller kanske snarare vilka då vi de tre senaste spelen kört med dubbla fanbärare. En man och en kvinna. Med stor sannolikhet blir det så även i år.

Personligen gissar jag på att någon i Lag Hasselborg blir en av fanbärarna.
Citera
2026-01-31, 20:34
Moderator
Hjv9s avatar
Tidigare fanbärare:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_fanb%C3%A4rare_vid_olympis ka_spelen
Citera
2026-01-31, 20:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Det blir nog den där transsexuella liraren.
Citera
2026-01-31, 20:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Skulle ju vara fint med lite uppmärksammande om mindre idrotter. Konståkning kanske?

Milla Ruud Reitan och Nikolaj Majorov vore kanske ett fint val.

Citat:
Historisk OS-uttagning – Milla Ruud Reitan och Nikolaj Majorov första svenska isdansparet till OS
https://www.skatesweden.se/nyheter/nyheter/2026-01-09-historisk-os-uttagning---milla-ruud-reitan-och-nikolaj-majorov-forsta-svenska-isdansparet -till-os
Citera
2026-01-31, 21:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Calle Halfvarsson
Citera
2026-01-31, 22:04
Medlem
Riksreptilens avatar
Ishockey damer börjar redan 5 feb mot Tyskland så får istället bli vår färskaste invandrare Milla Ruud Reitan tillsammans med 35 årige målvakten Jacob Markström (New Jersey Devils)
Citera
2026-02-01, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Tråd för diskussion om vem som får äran att bära den svenska fanan under invigningsceremonin. Eller kanske snarare vilka då vi de tre senaste spelen kört med dubbla fanbärare. En man och en kvinna. Med stor sannolikhet blir det så även i år.

Det var min första gissning också,men jag tror kanske att det istället blir exempelvis Sara Hector.Detta är hennes sista OS garanterat plus att det är fjärde raka som hon deltager i.
Det skulle vara ett hedersuppdrag som Hector gjort sig väl förtjänt av.
Citera
2026-02-01, 16:42
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Calle Halfvarsson

Förenat med en viss risk att han tappar fanan eller att den sätts i brand. Hade dock varit mäktigt.
Citera
2026-02-02, 13:00
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Calle Halfvarsson

Alla dagar I veckan!
Citera
2026-02-02, 14:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Förenat med en viss risk att han tappar fanan eller att den sätts i brand. Hade dock varit mäktigt.

Eller petar nån av curlingspelarna i ögat med den . Tror dock att ingen längdåkare är aktuell pga schemat.

Om Kristofer Jakobsen burit fanan hade han antagligen grenslat den, vilket möjligt uppskattats i vissa läger men inte alla.

Nej, jag tror att rätt svar redan lämnats i tråden. Sara Hector (utmärkt motivering ovan) och nån curlingsnubbe. Jämställt och bra.
Citera
2026-02-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Maja Dahlqvist eller Linn Gestblom är nog den kvinnliga fanbäraren , men de tävlar iofs en bra bit utanför Milano vilket talar emot.

Men tar man någon som tävlar i Cortina troligen någon i lag Hasselborg kanske Anna själv?
Som manlig fanbärare drar jag till med Henrik Harlaut!
Citera
2026-02-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Ishockey damer börjar redan 5 feb mot Tyskland så får istället bli vår färskaste invandrare Milla Ruud Reitan tillsammans med 35 årige målvakten Jacob Markström (New Jersey Devils)
Är ens hockey killarna på plats redan till invigningen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in