2026-01-31, 10:53
Medlem
I början av 2025 började min frisör att bete sig annorlunda.
Var gång jag kom till bokad tid inledde hon alltid med att fråga om jag hade mobilen på mig.
Om ja, blev det alltid en lång monolog från hennes håll om att man inte ska beblanda sig med dåtiden och att man absolut inte får träffa personer kopplat till ett specifikt födelsedatum.
Det blev långa utläggningar om att den personen är farlig bla bla bla.
Om nej, så var hon avslappnad och pratade på om ditten och datten.

Min frisör har börjat avboka tider i sista minuten dom senaste gångerna och jag börjar undra ifall hennes tal i gåtor är ett rop på hjälp?
Det specifika datumet hon alltid nämner var när hon flydde sin misshandlande man och lustigt nog träffade jag en tjej hösten 2024 och som är född det datumet hon nämner. Hon kontaktade mig i veckan men jag har inte svarat henne än.

Ska jag byta frisör?
Är min frisör rädd för att jag är kompis med hennes misshandlande ex?
Jag har försökt fråga henne men då avbryter hon med att fortsätta med sin monolog.

Mod får gärna flytta tråden om den är felplacerad.
tack på förhand,
Citera
2026-01-31, 10:56
Medlem
Chockladapas avatar
Gå till en ny frisör, nästa gång kanske saxen sitter i nacken då hon verkar psykotisk.
Citera
2026-01-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockladapa
Gå till en ny frisör, nästa gång kanske saxen sitter i nacken då hon verkar psykotisk.

Det verkar bara vara mig hon pratar om detta med.
Noterat det när jag sitter och väntar på min tur.

Anförtror hon sig till mig?
Citera
2026-01-31, 11:17
Medlem
swebarbs avatar
Wow det låter inte bra alls det där, man ska knappast belasta sina kunder med ens privata problem. Hon får ju söka hjälp på annat håll tycker jag
Citera
2026-01-31, 11:27
Medlem
Merwinnas avatar
Gå till en annan frisör i fortsättningen, inte svårare än så.
Citera
2026-01-31, 11:38
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Var gång jag kom till bokad tid inledde hon alltid med att fråga om jag hade mobilen på mig.
Om ja, blev det alltid en lång monolog från hennes håll om att man inte ska beblanda sig med dåtiden och att man absolut inte får träffa personer kopplat till ett specifikt födelsedatum.

Min frisör har börjat avboka tider i sista minuten dom senaste gångerna och jag börjar undra ifall hennes tal i gåtor är ett rop på hjälp?
Det specifika datumet hon alltid nämner var när hon flydde sin misshandlande man och lustigt nog träffade jag en tjej hösten 2024 och som är född det datumet hon nämner. Hon kontaktade mig i veckan men jag har inte svarat henne än.

Ska jag byta frisör?
Jag har försökt fråga henne men då avbryter hon med att fortsätta med sin monolog.

tack på förhand,

Nu greppar jag inte detta. Du är man och du har alltså träffat en kvinna som är född samma datum som din frisör lämnade sin man p g a att han misshandlade henne.
Hur kan då din frisör tro att du är kompis med den man som misshandlade henne?
Vad är det jag inte förstår?
Citera
2026-01-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Wow det låter inte bra alls det där, man ska knappast belasta sina kunder med ens privata problem. Hon får ju söka hjälp på annat håll tycker jag

Hon pratar bara om sitt misshandlande ex när jag har telefonen på mig.
Inte annars. Då är hon som vanligt.
Citera
2026-01-31, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Gå till en annan frisör i fortsättningen, inte svårare än så.

Jag hittar ingen annan frisör som gör jobbet lika bra.
Citera
2026-01-31, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Nu greppar jag inte detta. Du är man och du har alltså träffat en kvinna som är född samma datum som din frisör lämnade sin man p g a att han misshandlade henne.
Hur kan då din frisör tro att du är kompis med den man som misshandlade henne?
Vad är det jag inte förstår?

Jag försöker fråga henne om detta men då avbryter hon mig.

Hon pratar bara om sitt ex och det här datumet när jag har min mobil på mig.
Om jag svarar nej, min mobil är borta i jackfickan så är hon som vanligt.
Kan tilläggas att hon är skärpt och socialt väldigt begåvad.
Citera
2026-01-31, 11:45
Medlem
Känner hon den tjejen jag träffade och är hon rädd för att jag är en man som misshandlar kvinnor?
Sånt gör jag inte.
Citera
2026-01-31, 11:58
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam

Ska jag byta frisör?

tack på förhand,

Jag får nog hålla med Chockladapan om att detta kan vara tecken på psykos. (Måste inte vara farligt, dock)

Typiskt för psykotiskt tänkande är något som liknar konspirationstänkande med långa kedjor av bevis och tecken, som andra inte tycker har sammanhang, men som för den psykotiske upplevs som korrekta och viktiga.

Nu gissar jag: hon har hört detta med att "mobilen avlyssnar oss". Hon upplever att det är just din mobil som är kopplad till någon/något som rör hennes ex. Nu vill hon mata in uppgifter i "systemet" genom att tala in i din lyssnande telefon.
Citera
2026-01-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Jag får nog hålla med Chockladapan om att detta kan vara tecken på psykos. (Måste inte vara farligt, dock)

Typiskt för psykotiskt tänkande är något som liknar konspirationstänkande med långa kedjor av bevis och tecken, som andra inte tycker har sammanhang, men som för den psykotiske upplevs som korrekta och viktiga.

Nu gissar jag: hon har hört detta med att "mobilen avlyssnar oss". Hon upplever att det är just din mobil som är kopplad till någon/något som rör hennes ex. Nu vill hon mata in uppgifter i "systemet" genom att tala in i din lyssnande telefon.

Men det låter ju helt galet.
Hon säger samtidigt att hennes ex var underbar mot henne.
Sen två meningar in säger hon att det var slut det datumet och uppmanar mig att tänkte likadant, för annars kan jag bli dödad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in