Citat:
Ursprungligen postat av
indirektreklam
I början av 2025 började min frisör att bete sig annorlunda.
Var gång jag kom till bokad tid inledde hon alltid med att fråga om jag hade mobilen på mig.
Om ja, blev det alltid en lång monolog från hennes håll om att man inte ska beblanda sig med dåtiden och att man absolut inte får träffa personer kopplat till ett specifikt födelsedatum.
Det blev långa utläggningar om att den personen är farlig bla bla bla.
Om nej, så var hon avslappnad och pratade på om ditten och datten.
Min frisör har börjat avboka tider i sista minuten dom senaste gångerna och jag börjar undra ifall hennes tal i gåtor är ett rop på hjälp?
Det specifika datumet hon alltid nämner var när hon flydde sin misshandlande man och lustigt nog träffade jag en tjej hösten 2024 och som är född det datumet hon nämner. Hon kontaktade mig i veckan men jag har inte svarat henne än.
Ska jag byta frisör?
Är min frisör rädd för att jag är kompis med hennes misshandlande ex?
Jag har försökt fråga henne men då avbryter hon med att fortsätta med sin monolog.
Mod får gärna flytta tråden om den är felplacerad.
tack på förhand,
Jag får nog hålla med Chockladapan om att detta kan vara tecken på psykos. (Måste inte vara farligt, dock)
Typiskt för psykotiskt tänkande är något som liknar konspirationstänkande med långa kedjor av bevis och tecken, som andra inte tycker har sammanhang, men som för den psykotiske upplevs som korrekta och viktiga.
Nu gissar jag: hon har hört detta med att "mobilen avlyssnar oss". Hon upplever att det är just din mobil som är kopplad till någon/något som rör hennes ex. Nu vill hon mata in uppgifter i "systemet" genom att tala in i din lyssnande telefon.