2006-09-08, 16:59
Medlem
BrunteVIs avatar
Jag kpte en trja fr ca 2,5 vecka sedan, redan efter frsta dagen s hade smmarna gtt upp p armen.

Jag gick tillbaka till affren med kvitto, tyvrr s hade jag inte lapparna osm sitter p trjan. Snubben sa att han kunde gra en reklamation, men var d tvungen att skicka tillbaka trjan till leverantren. Efter 2 veckor ringer dom och sger att det var en godknd reklamation.

Men nu r det s att det har tagit alldeles fr lng tid och jag vill inte ha trj-jveln lngre utan pengarna tillbaka. Gr det?

Edit: Ska tillgga att jag var dr idag, d sa dom att jag kunde f ett presentkort p samma belopp. Och att endast nr det inte finns ngra alternativ (stllet r ju fan en kldbutik det finns miljoner alternativ) fr man pengarna tillbaka.
Citera
2006-09-09, 03:19
Medlem
carass avatar
tror nog det r du som varit osmart.. de flesta av oss hade ftt pengarna tillbaka redan nr vi kom tillbaka frsta gngen
Citera
2006-09-09, 12:40
Medlem
BrunteVIs avatar
Nej, jag frskte f det men eftersom jag saknade lapparna som ska sitta p trjan s var detta omjligt. Enligt snubben bakom disken.
Citera
2006-09-09, 18:02
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
Nej, jag frskte f det men eftersom jag saknade lapparna som ska sitta p trjan s var detta omjligt. Enligt snubben bakom disken.

Det r d man tjafsar lite, eventuellt gr tillbaka lite senare samma dag/dagen efter.

Kunden har alltid rtt, och om du lmnade in trjan i fint skick frsta dagen ska du med bara hjlp av kvitto ha rtt att returnera den och f pengarna tillbaka.
Citera
2006-09-10, 15:52
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah

Kunden har alltid rtt, och om du lmnade in trjan i fint skick frsta dagen ska du med bara hjlp av kvitto ha rtt att returnera den och f pengarna tillbaka.

Vad fr dig att tro det?
ppet kp r en frivillig tjnst frn frsljarens sida, inget en konsument kan krva. Konsumenten kan dock krva i frsta hand avhjlpning av felet och som sista tgrd terbetalning av kpesumman.
Citera
2006-09-10, 18:57
Medlem
souloskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Vad fr dig att tro det?
ppet kp r en frivillig tjnst frn frsljarens sida, inget en konsument kan krva. Konsumenten kan dock krva i frsta hand avhjlpning av felet och som sista tgrd terbetalning av kpesumman.

Korrekt frutom att konsumenten har rtt att krva avhjlpande eller omleverans i frsta hand.
Citera
2006-09-10, 20:37
Medlem
Boddies avatar
Sljaren har tre gnger p sig att tgrda SAMMA fel p varan sen gr kpet tillbaka och du har rtt till att f pengarna tillbaks ELLER en ny vara. Du har ven rtt att f ersttning fr kostnad som du ftt fr att ka fram och tillbaks till butiken, dock ej fr frlorad arbetsinkomst med fr tex bensin osv.
Kolla konsumentverkets hemsida!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in