2026-01-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast de som vill festa utan machosnubbar från den s.k. orten så måste väl bögklubbar vara perfekt?
.. tills heterosnubbarna kommer efter.
Citera
2026-01-30, 14:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag säger inte att det gäller alla. Jag säger att det är vanligare förekommande hos de som har starka negativa känslor om bögar än hos de som inte har det.

Om varken du eller jag är intresserade av kiss och bajssex och du får stånd av att titta på det medans jag inte får det så skulle det tyda på att du har mer av en sådan latent böjelse än mig. Konstigt exempel.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma här. Men jag tycker inte direkt min värld är förenklad, det är däremot förenklat att säga: "De gillar inte bögar bara" som förklaring till varför man har starka negativa känslor inför vad andra vuxna människor gör i sovrummet. Jag tror inte att det är så enkelt.
Men du får väl stånd när du tittar på din bögporr? Då är du förstås bög enligt din egen definition utifrån det experiment som du ser som en sanning och alla andra som får det.
Om du fick stånd när du tittade på kiss och bajssex, skulle du enligt det gilla det, eller hur. Men kanske styrs det av andra biologiska mekanismer som du faktiskt inte styr över. Jag tror inte jag heller skulle få det, då jag blir lika äcklad som av bögsex.

Jag försöker bara säga, att precis som de som kallar andra för bögar, för att försöka förlöjliga dem, så gör du exakt samma sak. Förstår du inte det? Du är inte annorlunda än dem? Du är samma sort och använder samma argument på samma sätt. Alltså måste du och alla andra som gör det vara smygbögar då. Enligt din egen åsikt om det.
Citera
2026-01-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja, kanske man själv är bög i hemlighet och vill kasta det på andra för att själva inte bli sedda som det, utifrån sin egen svaga manlighet. Varför skulle man annars vilja håna andra. De har väl rätt till sina egna känslor och åsikter, Menar du inte det, har väl inte bögar rätt till det heller?

För att människan är eller snarare har potential att vara elak osv mot andra av 100 anledningar, ofta för:
1. Att framhäva sig själv utifrån självbild att växa själv genom att sänka sin omgivning när höja sig själv känns utmanande.
2. Grupptryck och dold prestige
3. För att imponera på honorna och signalera överlägsenhet. Sen att det uppfattas patetiskt hör ej hit just nu.
4. Övertygelse att ens tro är rätt och "måste" övertyga alla i sin närhet om desamma.
För att nämna några andra exempel.

När vi kommer till rättigheter blir frågan snabbt djupare och mer komplex än tråden för egentligen. Vad är egentligen rättigheter och att "ha rätt" till något? Vad som står i en gammal bok är orelevant i sammanhanget utan snarare i samhället? Vem sätter ramverket för dessa rättigheter och dess premisser vad som är accepterat och ej? Hur kan man äga rättigheten att säga till en grupp/individ vad det är okej att vara, inte vara & känna? Vad är konsekvenserna av att ta sig "rätten" du egentligen inte har enligt rättigheterna i samhället?

Personligen tycker jag vi har oss själva att skylla och samhället ansvarar för samhället, inte politiker som mini uffe eller gul maggan vi skyller skiten på vanligtvis. Var och en på individ nivå och kollektivt snarare. Tillåter vi (samhället) beteenden som att trycka ner andra (oavsett anledning) utan att samhället säger ajabaja så kommer det att ske - det är fakta. Likaså att inte våga äga sig själv, inre & yttre genom att låta någon ta sig eller ens anse sig ha den rättigheten utan en kraftfull tydlig motreaktion och ställningstagande från individen samt samhället som uppmärksammar beteendet där och då. Det kan ske på x antal vis. Gemensamt bör vara att personen upplever negativa konsekvenser av sitt handlande som följd.

Äger du inte dig själv kommer någon annan att göra det åt dig. Oftast inte bokstavligen då.. Inte i den här delen av forumet
I dagsläget är det så här vi format samhället, förmodligen är det långt ifrån optimalt men varken rätt eller fel i den bemärkelsen.
Senast redigerad av Veemvaare 2026-01-30 kl. 15:04.
Citera
2026-01-30, 15:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Men du får väl stånd när du tittar på din bögporr? Då är du förstås bög enligt din egen definition utifrån det experiment som du ser som en sanning och alla andra som får det.
Nej, jag har aldrig blivit upphetsad av bögporr, men absolut, hade jag fått stånd av att se på det så hade det varit något som pekade på att jag i själva verket var bög (eller det faktum att jag sökte upp och aktivt kollade på bögporr hade också pekat på det). Får du stånd när du ser på bögporr? Hur ofta gör du det?
Citat:
Om du fick stånd när du tittade på kiss och bajssex, skulle du enligt det gilla det, eller hur. Men kanske styrs det av andra biologiska mekanismer som du faktiskt inte styr över. Jag tror inte jag heller skulle få det, då jag blir lika äcklad som av bögsex.
Det finns väl inte så många andra biologiska mekanismer som gör att man får stånd när man tittar på en viss typ av porr. Vilka skulle det vara tänker du? Brukar du få stånd av till exempel äckelkänslor annars?
Citat:
Jag försöker bara säga, att precis som de som kallar andra för bögar, för att försöka förlöjliga dem, så gör du exakt samma sak. Förstår du inte det? Du är inte annorlunda än dem? Du är samma sort och använder samma argument på samma sätt. Alltså måste du vara bög då.
Skillnaden är väl att jag inte tycker att det är något fel på att vara bög, för mig är det inte ett dugg förlöjligande att säga att någon är bög, det är rätt så värdeneutralt.
Citera
2026-01-30, 15:28
Medlem
Amsvartners avatar
För att det är äckligt?
Citera
2026-01-30, 15:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nej, jag har aldrig blivit upphetsad av bögporr, men absolut, hade jag fått stånd av att se på det så hade det varit något som pekade på att jag i själva verket var bög (eller det faktum att jag sökte upp och aktivt kollade på bögporr hade också pekat på det). Får du stånd när du ser på bögporr? Hur ofta gör du det?

Det finns väl inte så många andra biologiska mekanismer som gör att man får stånd när man tittar på en viss typ av porr. Vilka skulle det vara tänker du? Brukar du få stånd av till exempel äckelkänslor annars?

Skillnaden är väl att jag inte tycker att det är något fel på att vara bög, för mig är det inte ett dugg förlöjligande att säga att någon är bög, det är rätt så värdeneutralt.
Om du inte är smygbög, varför kallar du andra för bögar då och värjer dig? Det är väl själva definitionen enligt dig. Vilket förstås är knäppt. Men verkar som du ser det så, åtminstone hos andra. Eller menar du att det inte är så?

Varför säger du att du inte gillar bögporr?
När någon säger att de blir äcklade av bögporr, så ljuger de enligt dig och gillar det egentligen.
När någon säger att de blir äcklade av kiss och bajssex, betyder det att de inte gillar det, enligt dig.
Men hur vet vi nu att du är ärlig om det. Enligt dina egen tvärtomteori, borde det inte vara sant.

Att du inte ser bög som något negativt, tror jag inte alls på. Du vet ordets laddning och använder det mot andra just därför.
Citera
2026-01-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var det på Pride då eller?
Nej det var på Södermalm!
Citera
2026-01-30, 15:46
Medlem
Tur att kvinnor inte orkar bli arga varje gång en man som inte attraherar dem raggar på dem.

Och med arg menar jag ilska som riskerar att övergå i våld. Det har ju nämligen hänt att homosexuella män misshandlats för att de råkat ragga på en heterosexuell man.
Citera
2026-01-30, 16:10
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Då skall vi se om jag hänger med här. Det finns vissa som har starka negativa känslor för bögar, det är lite märkligt för de flesta människor och man söker en förklaring till varför de har så starka negativa känslor.

Då finns det forskning som säger att dessa starka negativa känslor har sin botten i att de själva har en latent homosexualitet, vilket jag påpekar. På vilket sätt är det att "håna" de som har starka negativa känslor för bögar? Det är snarare ett sätt att få dem att förstå sina egna känslor, kanske de hade varit lyckligare som bögar. Jag säger inte heller att det måste vara så, man kan säkert ha starka negativa känslor för bögar av andra anledningar.

Jag har mycket svårt att tänka mig att det beror på att man själv "är bög i hemlighet" att man påpekar det här.

Applicera samma tanke kring kvinnohat.. man vaknar upp en morgon och helt plötsligt är man en arbetslös homosexuell negress.
Citera
2026-01-30, 16:17
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Om du inte är smygbög, varför kallar du andra för bögar då och värjer dig? Det är väl själva definitionen enligt dig. Vilket förstås är knäppt. Men verkar som du ser det så, åtminstone hos andra. Eller menar du att det inte är så?
Jag kallar ingen bög och har inte heller sagt att den som kallar andra för bög är bög själv.

Jag upplyser dig bara om att det är vanligare med latent homosexualitet hos de som har starka negativa känslor för homosexualitet än hos andra. Det är helt okontroversiellt om man inte har bögskräck eller är livrädd för att vara bög själv.
Citat:
Varför säger du att du inte gillar bögporr?
När någon säger att de blir äcklade av bögporr, så ljuger de enligt dig och gillar det egentligen.
När någon säger att de blir äcklade av kiss och bajssex, betyder det att de inte gillar det, enligt dig.
Men hur vet vi nu att du är ärlig om det. Enligt dina egen tvärtomteori, borde det inte vara sant.
Nu får du ta och ge dig, jag skrev att det var vanligare att folk med starka negativa känslor om homosexualitet blev upphetsade av bögporr än andra. Inte någon sorts ”säger du att du inte gillar bögporr så gillar du det ändå”.
Citat:
Att du inte ser bög som något negativt, tror jag inte alls på. Du vet ordets laddning och använder det mot andra just därför.
Du verkar ta det här personligt, det behöver du absolut inte göra. Det kan finnas massor av anledningar till din bögskräck förutom latent homosexualitet, du kanske blev uppfostrad av någon med väldigt konservativa värderingar eller har fått det via religionen.
Citera
2026-01-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Finns det ett särskilt "bögigt" utseende egentligen? När man gick i högstadiet så pratades det ofta om att det ena och det andra var bögigt, men ordet betydde ingenting direkt (kändes det som då).

En sak som verkar lite bögigt är väl att vara smal, ha örhängen och färgat hår. Sen brukar väl bögar ofta ha lite mer moderiktiga kläder. Så som någon annan skrev så är det ju egentligen en komplimang att se bögig ut.

Tror dom allra flesta bögar ser vilka dom ska ragga på.så problemet är nog försvinnande.
Sen beror det väl på hur själva raggandet går till.envhan på ett olämpligt ställe inte så kul.och grundinställningen till homosexuella.
Citera
2026-01-30, 16:58
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Jag kan uppskatta om en akterseglare visar intresse, stärker självförtroende och självkänsla, all PR är bra PR så att säga, det är bara tacka för komplimangen och snällt förklara att man inte är kuddbitare, sen är det utagerat!

Jag känner likadant. Att få lite uppmärksamhet och höra att man är snygg är alltid uppskattat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in