2026-01-30, 13:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Precis, har man så stark känslor om de som inte gillar bögar, så ligger det nog något annat bakom.
Va? Jag förstår inte vad du menar. Kan du utveckla?
Citera
2026-01-30, 13:51
Medlem
dude2ks avatar
För att de är onaturliga.. varför tror de att de har friheten att göra dylikt? I vissa länder blir man t o m dödad för att vara bög.
Citera
2026-01-30, 13:53
Medlem
12cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raina
Många verkar klassa alla bögar som feminina och att då bli raggad på av en bög är som att man blir kallad tjej.
De blir förolämpade av att de upplever sin manlighet ifrågasatt.

Ligger nog en hel del i det. Men det borde bero lite på om det är en feminin eller maskulin bög som raggar tänker jag.
Citera
2026-01-30, 13:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vi människor är komplicerade om du inte har upptänkt det än och att lesbiska avskyr män som stöter på dem får du visa en källa på eller känner du många lesbiska som har sagt det till dig?
Ja, vi människor är komplicerade, så man ska inte tro att enkla påståenden om män som inte gillar bögar, alltid är sanna och enkla, så man kan inte bara påstår saker om dem och försöka håna och förminska deras känslor, utifrån det.

De som gör det, använder bögordet själva som en sorts härskarteknik Man kan till och med fråga sig om det är för att försvara sin egen manlighet och dragning till män? Människan är komplicerad som du själv sa.

Nej, men jag har sett reaktionen hos de som jag vet är lesbiska, även om de är få, när någon stött på dem. Ingen glädje och stolthet där över att vara uppskattad. Har du pratat med dem själva? Har du stött på någon lesbisk?
Citera
2026-01-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ja, vi människor är komplicerade, så man ska inte tro att enkla påståenden om män som inte gillar bögar, alltid är sanna och enkla, så man kan inte bara påstår saker om dem och försöka håna och förminska deras känslor, utifrån det.

De som gör det, använder bögordet själva som en sorts härskarteknik Man kan till och med fråga sig om det är för att försvara sin egen manlighet och dragning till män? Människan är komplicerad som du själv sa.

Nej, men jag har sett reaktionen hos de som jag vet är lesbiska, även om de är få, när någon stött på dem. Ingen glädje och stolthet där över att vara uppskattad. Har du pratat med dem själva? Har du stött på någon lesbisk?

Ja jag har träffat rätt många bögar och lesbiska när jag var i Stockholm 2025!
Citera
2026-01-30, 14:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Va? Jag förstår inte vad du menar. Kan du utveckla?
Ja, kanske man själv är bög i hemlighet och vill kasta det på andra för att själva inte bli sedda som det, utifrån sin egen svaga manlighet. Varför skulle man annars vilja håna andra. De har väl rätt till sina egna känslor och åsikter, Menar du inte det, har väl inte bögar rätt till det heller?
Citera
2026-01-30, 14:11
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ja, kanske man själv är bög i hemlighet och vill kasta det på andra för att själva inte bli sedda som det, utifrån sin egen svaga manlighet. Varför skulle man annars vilja håna andra. De har väl rätt till sina egna känslor och åsikter, Menar du inte det, har väl inte bögar rätt till det heller?
Då skall vi se om jag hänger med här. Det finns vissa som har starka negativa känslor för bögar, det är lite märkligt för de flesta människor och man söker en förklaring till varför de har så starka negativa känslor.

Då finns det forskning som säger att dessa starka negativa känslor har sin botten i att de själva har en latent homosexualitet, vilket jag påpekar. På vilket sätt är det att "håna" de som har starka negativa känslor för bögar? Det är snarare ett sätt att få dem att förstå sina egna känslor, kanske de hade varit lyckligare som bögar. Jag säger inte heller att det måste vara så, man kan säkert ha starka negativa känslor för bögar av andra anledningar.

Jag har mycket svårt att tänka mig att det beror på att man själv "är bög i hemlighet" att man påpekar det här.
Citera
2026-01-30, 14:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Då skall vi se om jag hänger med här. Det finns vissa som har starka negativa känslor för bögar, det är lite märkligt för de flesta människor och man söker en förklaring till varför de har så starka negativa känslor.

Då finns det forskning som säger att dessa starka negativa känslor har sin botten i att de själva har en latent homosexualitet, vilket jag påpekar. På vilket sätt är det att "håna" de som har starka negativa känslor för bögar? Det är snarare ett sätt att få dem att förstå sina egna känslor, kanske de hade varit lyckligare som bögar. Jag säger inte heller att det måste vara så, man kan säkert ha starka negativa känslor för bögar av andra anledningar.

Jag har mycket svårt att tänka mig att det beror på att man själv "är bög i hemlighet" att man påpekar det här.
Så kan det vara, men du kan inte säkert säga att det gäller alla eller ens majoriteten. Jag menar, jag gillar inte kiss och bajssex, betyder det då enligt dig, att jag är en latent sådan? Enligt samma enkla logik. Om jag fick stånd om någon tvingade mig se det, fast jag äcklades samtidigt, skulle det ändå betyda att jag gillar sånt?

Att du är bög bryr jag mig inte om, men det betyder inte att allt är som du tror i din förenklade värd.
Citera
2026-01-30, 14:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja jag har träffat rätt många bögar och lesbiska när jag var i Stockholm 2025!

Var det på Pride då eller?
Citera
2026-01-30, 14:32
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Så kan det vara, men du kan inte säkert säga att det gäller alla eller ens majoriteten. Jag menar, jag gillar inte kiss och bajssex, betyder det då enligt dig, att jag är en latent sådan? Enligt samma enkla logik. Om jag fick stånd om någon tvingade mig se det, fast jag äcklades samtidigt, skulle det ändå betyda att jag gillar sånt?

Att du är bög bryr jag mig inte om, men det betyder inte att allt är som du tror i din förenklade värd.
Jag säger inte att det gäller alla. Jag säger att det är vanligare förekommande hos de som har starka negativa känslor om bögar än hos de som inte har det.

Om varken du eller jag är intresserade av kiss och bajssex och du får stånd av att titta på det medans jag inte får det så skulle det tyda på att du har mer av en sådan latent böjelse än mig. Konstigt exempel.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma här. Men jag tycker inte direkt min värld är förenklad, det är däremot förenklat att säga: "De gillar inte bögar bara" som förklaring till varför man har starka negativa känslor inför vad andra vuxna människor gör i sovrummet. Jag tror inte att det är så enkelt.
Citera
2026-01-30, 14:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är väl snarare så att bögklubbarna blivit omåttligt populära bland heteros, särskilt kvinnor. Och dit de heterosexuella kvinnor går, dit följer de heterosexuella männen efter.

Fast de som vill festa utan machosnubbar från den s.k. orten så måste väl bögklubbar vara perfekt?
Citera
2026-01-30, 14:42
Medlem
Därför att ofta så är dom som blir förbannade sålt homo eller bisexuella och kanske blir sugna på mannen som raggar men måste då visa att dom inte är bi eller homo genom att bli aggressiva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in