Citat:
Ursprungligen postat av
handtralala
Jag har inte sagt något om din vän, jag pratar om autister generellt.
Med det sagt, det låter som ett strul-par av rang som börjar veva på BB och är agiterad mot personalen. Detta hade inte hänt om det varit normala välfungerande och sansade människor.
Jag håller med dig gällande att det vid första anblick låter som ett klassiskt strulpar. Men vi får inte glömma att kvinnan är nyförlöst, har upplevt en mycket traumatisk förlossning (ev moderkaksavlossning och neonatalvård?)
Det är mycket känslor som spelar in. Många nyblivna mammor är inte sig själva. Jag har faktiskt aldrig tidigare ifrågasatt socialtjänsten, tvärtom tycker jag att de ingriper för sällan eller för sent, men i det här fallet är det något som inte stämmer.
Malin har mycket känslor. Tar inga droger eller dricker alkohol. Är ”en vanlig tjej” som däremot kanske har ett struligt privatliv med exet och nya killen pga graviditeten, men ingenting därutöver.
Eventuellt har hon någon diagnos som hon vid förlossningen inte medicinerar för, tex antidepressiva eller adhd. Dessa preparat kanske hon behöver för att vara högfungerande, men avstått under graviditeten då det funnits risker för fosterskador. Det gör henne absolut inte olämplig som mamma.