2026-02-03, 00:06
Medlem
ruskinarmss avatar
Det här är förvisso från en annan stad, nämligen Norrköping.
Men här ser vi ytterligare bevis på hur otäcka sockärringarna är.
Samma skrot och korn som i Örebro.
Samma korrupta fläskpaddor.
Socionomer och pedofiler har gemensamt att dom har väldigt svårt att hålla sig borta från andras barn.
Men märker även den sjuka fixeringen och besattheten av andras barn bland sockramarna i denna tråd.

https://www.nt.se/story-nyheter/norrkoping/artikel/daniela-overklagar-lvu-beslut-i-norrkoping/r4pwm95r

Citat:
Barnens advokat, som ska föra deras talan, tyckte inte de att de skulle omhändertas. Hon argumenterade för att alla barn var glada, pigga och kontaktsökande. Föräldrarna lekte med barnen, uppvisade ett säkerhetstänk och var uppmärksamma på barnens signaler. I domen står:

"De professionella aktörer som finns runt familjen – förskola, BVC och boendestödjare – har inte uttryckt någon aktuell oro. För att det ska bli tal om vård enligt LVU krävs omsorgsbrister som medför en påtaglig risk för barnens hälsa och utveckling".

Förvaltningsrätten avslog socialtjänstens ansökan.

Barnen fick stanna hos sina föräldrar.

Men sockärringarna gav sig inte ....Och nu blir det maffiametoder.

Citat:
– Då ringde vår socialsekreterare till mig och sa att de inte kommer att ge upp, att de kommer att se till att barnen är omhändertagna tills de är arton år. Då kändes det som att det har blivit något personligt, säger Daniela.

Citat:
Socialtjänsten överklagade till kammarrätten och det gick nästan åtta månader innan målet avgjordes.

– Mellan domen i förvaltningsrätten och målet i kammarrätten hade inte socialtjänsten någon kontakt med oss. Inte en enda gång. Ändå påstår socialtjänsten i kammarrätten att vi har tackat nej till insatser. Det är så mycket i utredningarna som är fel, säger Daniela.

Kammarrätten gick på socialtjänstens linje med minsta möjliga marginal, två av fem i rätten tyckte inte att barnen skulle omhändertas. Några dagar senare togs barnen ifrån sina föräldrar i ett akut LVU.

Tips ...läs hela artikeln. Detta är vidrigt.
Tre stycken jävla obildade mähän kan alltså avgöra att en familj får sina 3 barn bortförda. Dom kanske satt där och halvsov.
Senast redigerad av ruskinarms 2026-02-03 kl. 00:20.
Citera
2026-02-03, 00:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Socionomer och pedofiler har gemensamt att dom har väldigt svårt att hålla sig borta från andras barn.
Men märker även den sjuka fixeringen och besattheten av andras barn bland sockramarna i denna tråd.

https://www.nt.se/story-nyheter/norrkoping/artikel/daniela-overklagar-lvu-beslut-i-norrkoping/r4pwm95r

Finns en tråd om den: (FB) Socialtjänsten Norrköping sticker ut. Omhändertar väldigt många barn på lösa grunder
Citera
2026-02-03, 00:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

18 år var på Hinseberg skulle de ha dessa vidriga prussiluskor. Det hade varit mer rimligt.
Citera
2026-02-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det här ju inte hjälpt något under domsluten under i dessa fall tydligen.

Moderat bakom kritiserade HVB-hem hoppar av politiska uppdrag

(FB) Socialtjänsten Norrköping sticker ut. Omhändertar väldigt många barn på lösa grunder

Politiker som är med och gör beslut om utredningar och hem har ägande men tydligen så har då alla ombud som varit med i alla dessa fall missat att yrka på jäv då.
Borde inte vara så svårt att kolla upp personer som sitter och tar beslut i nämnden de är ju inte särskilt många och deras uppgifter är offentliga .
Artikeln om politikern J säger inget om vilka politiska uppdrag han hade men efter som det var skarpa krav så på avgång så låter det som om det fanns ideer om att han kunde dra fördel av sina uppdrag
Citera
2026-02-03, 00:38
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Det här ju inte hjälpt något under domsluten under i dessa fall tydligen.

Moderat bakom kritiserade HVB-hem hoppar av politiska uppdrag

(FB) Socialtjänsten Norrköping sticker ut. Omhändertar väldigt många barn på lösa grunder

Politiker som är med och gör beslut om utredningar och hem har ägande men tydligen så har då alla ombud som varit med i alla dessa fall missat att yrka på jäv då.

Du skällde ju på mig att det redan fanns en tråd om Norrköping. Så har du själv postat länkar om Norrköping i Örebro-tråden.
Din jävel....
Jarl satt i utbildningsnämnden förövrigt. Men det kan såklart finnas kopplingar ändå.
Dom där flick-kropparna Mårten har på sitt skitiga skräckboende är värda sin vikt i guld.
Mårten är besatt av flickor. Och pengar.
Citera
2026-02-03, 00:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du skällde ju på mig att det redan fanns en tråd om Norrköping. Så har du själv postat länkar om Norrköping i Örebro-tråden.
Din jävel....
Jarl satt i utbildningsnämnden förövrigt. Men det kan såklart finnas kopplingar ändå.
Dom där flick-kropparna Mårten har på sitt skitiga skräckboende är värda sin vikt i guld.
Mårten är besatt av flickor. Och pengar.
Jag upplyste bara om den tråden finns. Det var inte menat som en skällning

Han var ersättare i kommunfullmäktige med.

Men den upplyser verkligen hur fullkomligt havererad socialen är nu. Det verkar inte finnas några rättsliga påföljder utan man får skämmas lite och lämna uppdrag. Det behövs värre repressalier än så.

Om Malin får rätt nu i att socialen har agerat fel, kommer hon få ersättning?
Citera
2026-02-03, 00:49
Medlem
ruskinarmss avatar
Här har vi ett exempel på sån där rättskaffens medborgare som satt och avgjorde LVU-mål.
Kapten också. Vilken man. Vilket föredöme.
En riktig LVU-runkare.
Undrar hur stort mörkertalet är.

https://dumpen.se/2024/02/19/kentl/
Citera
2026-02-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Stämmer det att det som beskrivs i artikeln är vanligt förekommande så är det för jävligt. Min bild är att jag personligen inte träffat den sortens människor.

Det är ingen ”sorts” människor. Det är principen ändamålet helgar medlen. God tro huvudsakligen och att fakta, bevis, logik och evidens alltid kan trumfas av ”känslor” i socionomvärlden. Been there.
Citera
2026-02-03, 06:03
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Om Malin får rätt nu i att socialen har agerat fel, kommer hon få ersättning?

Haha är det sånt som är viktigt?
Citera
2026-02-03, 06:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarmerca
Det är ingen ”sorts” människor. Det är principen ändamålet helgar medlen. God tro huvudsakligen och att fakta, bevis, logik och evidens alltid kan trumfas av ”känslor” i socionomvärlden. Been there.

En slags aktivister som på riktigt TROR att deras magkänslor har rätt och skjuter från höften. Totalt livsfarligt och behöver straffas rättsligt, så fler tjänstemän och chefer lär sig att sluta med detta sjuka beteende.

"Det var ändå så hemsk situation, så det gjorde inget att jag hittade på lite." "Jag hjälper ju barnet". Ungefär så tänker galningarna. Tänk om brottmål fungerade likadant?

Då hade Sverige blivit kritiserat internationellt och utpekat som en diktatur.
Citera
2026-02-03, 07:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Haha är det sånt som är viktigt?

Blir du våldtagen av staten är det "inte så viktigt"? eller hur resonerar du här?
Citera
2026-02-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jag vet inte om jag dömt fel.
Ofta följer rätten nämndens beslut. Jag skulle vilja säga att i minst 90% av fallen är det helt klart att LVU är det enda lämpliga.

Du sa först 100%, nu 90%.
Jag har läst dina kommentarer här. När Kurt-Sune kritiserar hanteringen förlöjligar och förminskar du honom. Är det så du dömer i domstolen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in