2026-02-02, 20:01
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Malin vet ju tydligen inte heller.

Vad förklarar de inte det för henne? Det har hon rätt till att få veta. "Brist i omdöme" är inte en förklaring, bara ett påstående.

Men snälla vad är det ens för argument?..

Hur vet du att hon inte fått det förklarat eller ens vet?
Citera
2026-02-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Oj var det ett känsligt ämne? Är du själv lite eljest och har fått barn placerade?

Som sagt, dom är ett team.
Hon har säkert varit ensam med barn kortare stunder, finns ju ingen där som kan styrka eller dementera märkliga beteenden om hon är själv.

Stackare, ytterligare en projicering kring dina egna begränsningar och idiotism.
Du är alltså så pantad att du inte fattar att en olycka hade rapporterats.
Eller så vill du bara fortsätta va en lögnare som hatar på en morsa baserat på lögnare.
En psykopat med andra ord.
Citera
2026-02-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ja du får väl anse vad du vill.

Nu stämmer det inte överens med verkligheten.

Du kan vända och vrida på det som du vill men hittills har jag inte fått förklarat för mig hur de lyckas anse att Malin är så pass opålitlig med barn att hon inte ens får vara själv mitt sitt egna, utan får endast tre timmars övervakat umgänge i veckan med sitt barn. Men får vara ansvarig för andras förskolebarn på arbetstid.
Det handlar om det vanliga: fega personer som sitter och tar sig rätten att vara rädda på andras bekostnad. Det behövs ingenting för att få sådana att kräva kontroll, tvångsomhändertagande osv.
Citera
2026-02-02, 20:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Nej, ingen av oss har fått någon förklaring eftersom "granskningen" inte låter oss ta del av hela materialet utan bara exakt de små partier de valt ut. Fundera på varför det är så!

Det är precis så lvu-processen går till. Domstol och nämnd får inte hela materialet. De får det färdiga programmet så att säga.

Der här är ett betydligt allvarligare problem än att uppdrag gransking tar upp missförhållanden inom barnhandläggningen på soc
Citera
2026-02-02, 20:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Så vad är det som gör Malin till så pass opålitlig att hon inte ens kan vara ensam med sitt barn i tre timmar per vecka men klarar av att vara ansvarig för andras barn under arbetstid? Förklaras det i domen?

Citat:
Men snälla vad är det ens för argument?..

Hur vet du att hon inte fått det förklarat eller ens vet?
Men nu går vi ju tillbaka till det du inte kunde svara på tidigare.
Vill du göra ett nytt försök?
Citera
2026-02-02, 20:07
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtriologi
Stackare, ytterligare en projicering kring dina egna begränsningar och idiotism.
Du är alltså så pantad att du inte fattar att en olycka hade rapporterats.
Eller så vill du bara fortsätta va en lögnare som hatar på en morsa baserat på lögnare.
En psykopat med andra ord.

Fortfarande så är dom ett TEAM. Dvs dom samarbetar och täcker upp för varandra. Det kan vara så enkelt att Malin fungerar väldigt bra om hon blir tillsagd vad hon ska göra hela tiden, men på egen hand inte tar initiativ.

Behöver inte handla om att olyckor behöver ske för att hon ska anses vara olämplig mamma.

Snälla snacka inte om lögner, du vet lika lite som jag. Försöker sitta på en hög häst och leka allan ballan ba för du e en bitter morsa.
Citera
2026-02-02, 20:09
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Men nu går vi ju tillbaka till det du inte kunde svara på tidigare.
Vill du göra ett nytt försök?

Även det är en nonsensfråga. Kan du svara på den själv eftersom du verkar sitta på någon kunskap jag inte gör?

Jag likställer hennes arbete som bevakat umgänge. Hon tar hand om barn X antal timmar om dagen medan hon är omgiven av kollegor.
Citera
2026-02-02, 20:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vilket är det jag menar: Det går inte att förklara det eftersom det går helt enkelt inte ihop.

Enkelt som liksom.

Citat:
Även det är en nonsensfråga. Kan du svara på den själv eftersom du verkar sitta på någon kunskap jag inte gör?

Jag likställer hennes arbete som bevakat umgänge. Hon tar hand om barn X antal timmar om dagen medan hon är omgiven av kollegor.
Jaha. Då är vi kvar i cirkeln då.

Runt å runt går karusellen.
Citera
2026-02-02, 20:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jaha. Då är vi kvar i cirkeln då.

Runt å runt går karusellen.

Ja du är kvar i cirkeln. Jävla nonsensfråga.

Bara för att du inte kan förklara det innebär det inte att socialtjänsten inte kan förklara det.
Citera
2026-02-02, 20:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja du är kvar i cirkeln. Jävla nonsensfråga.

Bara för att du inte kan förklara det innebär det inte att socialtjänsten inte kan förklara det.
Nu är det så att socialen ska kunna förklara det. Och den förklaringen har inte getts.

Eller sitter du på den? Jag pratar inte om dina spekulationer utan SOCs egna förklaring.
Citera
2026-02-02, 20:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Nu är det så att socialen ska kunna förklara det. Och den förklaringen har inte getts.

Soc har ingen skyldighet att förklara något alls för dig.
Citera
2026-02-02, 20:25
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Soc har ingen skyldighet att förklara något alls för dig.
Jo SOC har ju en skyldighet med att visa att de agerar korrekt för allmänheten.

Och de har absolut skyldighet att förklara för Malin varför de bedömer henne som olämplig.

Att ingen kan få reda på någonting är i sig en stor rättsskandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in