Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-08, 14:27
  #1
Avstängd
JMCs avatar
Vet inte va det är för fel men det kommer upp en ruta ibalnd som säger att det finns fel på datorn som gör att hackare och skit kan komma in.

Dock så finner varken mina program varken spyware eller virus.

Därimot så finner sidor som man kan kolla upp grejer på datorn en massa problem. Dock vill dom ha betalt för att åtgärda felen.

Har dock formaterat datorn men felet återstår. Va är det då för fel? Kan det vara fel i Bios eller något annat chip på moderkortet som gör att dessa fel kommer upp eller att datorn krasha till som tätt.

Hjälp snarast!
Citera
2006-09-08, 14:35
  #2
Medlem
mockrims avatar
Kommer denna ruta upp när du besöker tvivelaktiga websidor i explorer?
Eller kan du få upp rutan utan att du är på internet??
Citera
2006-09-08, 14:36
  #3
Medlem
Vad är det för "ruta" som kommer upp ibland?

Är det en vanlig pop-up ruta från IE eller är de kanske "Tjänsten Messanger"?

Om du är osäker ta en "Screenshot" på "rutan".

// New
Citera
2006-09-08, 14:40
  #4
Avstängd
JMCs avatar
Så här ser den ut. Det är denna och en annan som kommer upp.
Dock har den andra inte kommit på ett tag. Denna kom dock nyligen.

http://img231.imageshack.us/my.php?image=msnfelyu2.jpg


Den kom då jag inte gjorde något med datorn precis. Men är kopplad till nätet ja om nu det kan orsaka det???
Citera
2006-09-08, 14:42
  #5
Medlem
Ah Tjänsten Messenger alltid hatad och kommer alltid förbli hatad :P

Använd Sök funktioen här på Falshback och sök efter "Tjänsten messenger" så hittar du snabbt hur du blir av med dessa irriterade popups



// New
Citera
2006-09-08, 16:49
  #6
Medlem
Najjstroems avatar
Säker att du har kört Adaware osv.


Såg att du kör IE, prova firefox, ett tips.
Citera
2006-09-08, 20:42
  #7
Avstängd
JMCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najjstroem
Säker att du har kört Adaware osv.


Såg att du kör IE, prova firefox, ett tips.


Nix det va något annat. Men ska prova Adaware också. Den är väl bäst...

Nja jag har provat alla möjliga andra webbläsare men IE är den man haft längst och är den man är van vid. Har svårt att fastna vid dom andra...
Dom skulle kommit tidigare...
Citera
2006-09-09, 12:03
  #8
Avstängd
JMCs avatar
Nu har jag kollat med Ad-aware och lagt in SP2. (för 30min sedan) Och än så länge har inget hänt. Inte heller har datorn krachat. Peppar peppar...


EDIT: Alla popup skit är borta men datorn fortsätter att kracha. Va kan det bero på?
Allt bara dör. Och det kvittar om jag låter datorn vara eller arbetar med den.

Dock har den väl börjar dö så måste jag stänga av den och låta den vara av i en 5-10min. Annars fortsätter den dö gång på gång rätt fort efter varran.

Kan det va att CPUn får för lite kyla? Enligt bios så va CPUn mellan 35 och 37 grader.

Systemet va på 38 grader dock när jag öppnade ena sidan på datorn så skönk systemet till 35 efter någon minut. CPUn stod dock fortfarande på 35-37

Men den lyckades dö ändå när jag senare startade den som vanligt med öppen sida alltså.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback