Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag vet många i Europa som behöver ha den. Kan vi inte göra så att du låter bli att använda den och så får vi som behöver den använda den?
Eller är det inte ok med dig att andra får göra saker som de vill om det är sånt du inte vill?
Skulle du kunna ägna en sekund att motivera
varför alla dessa européer du känner
behöver Grok? Har vi blivit såpass degenererade att vi behöver Musk lilla pratrobot som vår nappflaska så är det nog snarare det som är anledningen till "vårt förfall" eller Europas undergång som du skriver om i flera inlägg.
Enligt min mening behöver vi Grok lika lite, som Flashback behöver alla dina jävla inlägg tvärs över hela forumet. Du jobbar konsekvent med kvantitet framför kvalitét i alla fall, man får ge dig att du åtminstone är dedikerad. Du doppar tårna precis överallt men är sällan pigg på fortsatt diskussion, allt för att maximera antal inlägg.
Om vi nu måste jobba efter tesen att chattbotarna blivit oss medborgare helt oumbärliga, skulle du tänka dig att elaborera varför just Grok, som eventuellt gör mer skada än nytta, ska få verka på vår marknad. Som dessutom drivs av en person som gladeligen skulle se EU rämna och som totalt motarbetar de ideal och mål som EU arbetar för.
Om det nu finns chatbottar med mer etik inbyggt.
Enligt min mening skulle det vara klokare att licensiera användningen av chattbottar till företag och dylikt som kan ha nytta av det professionellt. Vad har vi vanliga människor för användning av att göra om en bild på Nalle Puh och hans vänner till ett gäng dödsmetallare? Jag har sett pensionärer och barn använda AI helt okritiskt precis på samma sätt som "det står på Wikipedia" användes förr. Dvs. som inhämtning av sanningen. Är det inte lite riskabelt att miljarder människor använder AI som sin lilla Gud, utan tanke på att denna är djupt reglerad, censurerad och styrd av amerikanska bolag. Gör inte det EU om något väldigt utsatt för yttre påverkan?