2026-01-25, 11:34
Medlem
Jag vill ha max 3 billiga fonder från Länsförsäkringar med bra avkastning vilka bör man välja? Anledningen att jag vill ha från Länsförsäkringar är att jag vill ha allt på samma ställe.
2026-01-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Jag vill ha max 3 billiga fonder från Länsförsäkringar med bra avkastning vilka bör man välja? Anledningen att jag vill ha från Länsförsäkringar är att jag vill ha allt på samma ställe.

För det första så finns det andra ställen där man kan välja fonder från olika fondbolag och därmed ändå ha dem på samma ställe.

För det andra så är det beroende på din ekonomiska situation på det stora hela, något du i äkta FB-anda låter bli att informera oss om (och ändå förväntar dig ett svar som tar höjd för det).

Med det sagt så har jag för mig att LF har billiga indexfonder i sitt utbud och även endel räntefonder också. Ta och välj utefter vad som passar dina ekonomiska förutsättningar.
2026-01-25, 11:55
Medlem
S.O.Stolps avatar
Här har du några tips.

(FB) Vilka tre fonder från Länsförsäkringar Bank bör man ha?
2026-01-25, 11:55
Medlem
Ett enkelt och ekonomiskt sunt val är att satsa på billiga, breda indexfonder eftersom låga avgifter ofta har större betydelse för din långsiktiga avkastning än att försöka välja “vinnarfonder”. Hos Länsförsäkringar kan en bra grund vara Global Index som bas, kompletterad med Sverige Index och eventuellt en USA- eller Europafond om du vill sprida riskerna något mer. Det viktigaste är dock att hålla nere kostnaderna och vara långsiktig, eftersom fler fonder inte automatiskt ger bättre resultat.
2026-01-25, 12:02
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:

Själv köper jag inget under 100 tusen. Hur mycket ska du köpa för?
2026-01-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Själv köper jag inget under 100 tusen. Hur mycket ska du köpa för?

De har inte du med att göra
2026-01-25, 12:40
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Så under 100 tusen, isåfall skulle jag lagt allt på Eurojackpot så du får lite at investera med. Det är i princip 100% chans att vinna på Eurojackpot.
2026-01-25, 12:52
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Privatekonomi --> Fonder
/Moderator
2026-01-25, 13:05
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:

Ganska relevant när det kommer till vad du ska köpa.
2026-01-25, 13:25
Medlem
Jag är nöjd med Seligson(läkemedel) sedan 10 år.
2026-01-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Ganska relevant när det kommer till vad du ska köpa.
Inte det minsta. Varför skulle det ha det?
2026-01-25, 13:58
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Inte det minsta. Varför skulle det ha det?

Klart det har. Vad är målet? Långsiktigt, snabba klipp?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in